Tancerka z Mroźnej Doliny | Bossowie w Dark Souls 3 poradnik Dark Souls III
Ostatnia aktualizacja: 10 września 2019
Tancerka z Mroźnej Doliny
Walka z Tancerką rozpoczyna się automatycznie, gdy pokonasz trzech Władców Popiołów i zostaniesz przeniesiony do katedry. Porozmawiaj z Emmą i zabierz od niej Misę ślubów, a następnie podejdź do figury za ołtarzem, aby aktywować cutscenkę.
Tancerka jest mało odporna na ciemną energię, dlatego też zaklęcia związane z tym efektem będą przeciwko niej bardzo użyteczne. Ponadto możesz też spróbować zadać Tancerce negatywny efekt krwawienia, przy użyciu odpowiedniej broni lub zaklęcia (np. Podgryzanie Dorris). Jeśli chodzi o obronę przyda się zbroja chroniąca przed ogniem oraz czarną energią (w drugiej fazie walki).
Tancerka jest niepozornym przeciwnikiem, który niby porusza się powoli, jednakże potrafi bardzo szybko wyprowadzić potężne uderzenia mieczem. Z tego powodu staraj się cały czas chodzić wokół niej, aby w przypadku ataku móc wykonać unik i wylądować za jej plecami, co otworzy Ci drogę do własnych ataków. W pierwszej fazie walki jest to znacznie łatwiejsze, gdyż Tancerka nie jest za bardzo agresywna (daje to duże pole do popisu magom, którzy z powodzeniem mogą trzymać ją na dystans, chowając się i biegając między kolumnami).
Uważaj głównie na jeden atak, który może Cię sporo kosztować - złapanie. Gdy zbyt długo będziesz pozostawał przed Tancerkę może ona spróbować chwycić Cię swoją prawą dłonią, a następnie nadziać prosto na miecz. Atak ten zadaje kolosalne obrażenia (prawdopodobnie będzie to przynajmniej połowa Twojego paska zdrowia), przez co wystrzegaj się go jak tylko możesz (pozostawaj z tyłu i odsuwaj się natychmiast, gdy boss podniesie swoją dłoń).
W drugiej części (ok. połowa paska życia Tancerki) przywoła ona dla siebie drugi miecz, a jej ataki staną się jeszcze szybsze i bardziej zabójcze (wirowanie z dwoma mieczami). W tej fazie walki podejście do niej może być znacznie trudniejsze - wykorzystaj kolumny, które zapewnią Ci osłonę i staraj się atakować maksymalnie dwoma uderzeniami, po skończonym ataku Tancerki. Ponadto musisz koniecznie uciekać przed jednym zabójczym atakiem - serią ciosów, prawdziwym "tańcem" z dwoma mieczami. Uniknięcie czy zablokowanie wszystkich uderzeń jest niemożliwe, po prostu, gdy tylko zobaczysz, że Tancerka unosi swoje bronie nad głowę uciekaj na drugi koniec sali, aby schować się i przeczekać ten atak. Jako mag uważaj podczas trzymania dystansu, gdyż w tej fazie Tancerka może pokonać spory dystans wykonując skok, połączony z atakiem obszarowym.
Walka w większości polega na unikaniu ciosów bossa i szukaniu okazji do ataku pomiędzy jej własnymi combosami. Jako mag możesz spróbować zadać Tancerce duże obrażenia, wykorzystując do tego czary związane z ciemną energię lub zaaplikować krwawienie. W przypadku walki wręcz możliwe jest również chowanie się za kolumnami, aby przeczekać najgorsze ataki. Jeżeli nie chcesz się narażać możesz w ten sposób spróbować prowadzić całą walkę, wychylając się w odpowiednim momencie i wyczekując na przerwę pomiędzy atakami Tancerki.
Uwaga: Walka z tym bossem może również zostać aktywowana dużo wcześniej, niż po zabiciu trzech Władców Popiołów. Aby to zrobić przy pierwszym spotkaniu z Emmą porozmawiaj z nią, a następnie zabij. Podejdź z misą do ołtarza, a cutscenka zostanie załączona w ten sam sposób. Pokonanie Tancerki na tak wczesnym etapie będzie jednak znacznie trudniejsze. Możesz jednak wykorzystać do tego NPC-ów przyzywanych na walkę z Vordtem (ich znaki przywołania są właśnie przed wejściem na arenę z Vordtem, jednakże możesz ich przyzwać i wrócić z nimi do Tancerki. Jeżeli tak zrobisz nie będą dostępni później do przywołania po raz drugi).
Nagroda: Dusza tancerki, 45 000 dusz
Lokalizacja: Wysoka Ściana Lothric (pojawia się po zabiciu trzech Władców Popiołów, zostaniesz tutaj przeniesiony automatycznie).