Multiplayer | Podstawowe informacje | Dark Souls 3 poradnik Dark Souls III
Ostatnia aktualizacja: 10 września 2019
Multiplayer
Grając w Dark Souls III możesz współpracować z innymi graczami, najeżdżać ich światy lub samemu być najeżdżany. Niezbędne do tego jest oczywiście połączenie internetowe i gra w trybie online, a w przypadku samej mechaniki gry - bycie "rozżarzonym" (stan po zabiciu bossa lub po użyciu Żaru). Dopiero wtedy zaczniesz widzieć znaki przywołania oraz będziesz mógł używać przedmiotów multiplayerowych.
Uwaga: W grze offline również występuje rozróżnienie na to, czy jesteś "rozżarzony", czy też nie. Związane jest to z możliwością przyzywania NPC-ów do pomocy, w niektórych miejscach, a także pomagania im lub bycia przez nich atakowanym.
Wzywanie pomocy
Najprościej jest wezwać kogoś do pomocy. Znaki przywołania (różnego koloru) znajdziesz najczęściej gęsto rozsiane przed arenami prowadzącymi do bossów. Zostawiają je inni gracze, których możesz wezwać do swojego świata. Pomogą oni w walce z bossem, jednakże mogą podczas niej zginąć. To Ty powinieneś jednak najbardziej uważać, aby nie zginąć, gdyż walka toczy się do momentu, do którego żyjesz. Z tego względu osoby przyzwane do pomocy powinny wziąć ciężar potyczki na siebie, pozwalając Ci przeżyć walkę. Jeżeli zginiesz wezwani do pomocy gracze są odsyłani i nie mogą "dobić" bossa dla Ciebie.
Możesz wezwać do pomocy dwóch graczy. Wezwanie trzeciego wiąże się z koniecznością użycia Wysuszonych palców (do kupienia u Opiekunki Kapliczki). Pamiętaj, że im więcej pomocników, tym więcej punktów życia mają przeciwnicy.
Bycie wzywanym
Aby być wezwanym musisz zakupić u Opiekunki Kapliczki Biały steatytowy rysik. Następnie wystarczy użyć go w dowolnym miejscu (ponownie, zwykle przed areną z bossem), aby zostawić tam swój znak. Jeżeli ktoś Cię wezwie zostaniesz przeniesiony do jego świata jako duch. Nie możesz wtedy podnosić przedmiotów, jednakże normalnie zdobywasz dusze. Po pokonaniu bossa zostaniesz odesłany z powrotem, spełniając obowiązek (zostaniesz nagrodzony Żarem).
Uwaga: Jeżeli zabijesz bossa w czyimś świecie przed pokonaniem go we własnym to po powrocie nadal będziesz musiał to zrobić. Zabicie bossa liczy się w świecie hosta.
Najeżdżanie innych światów
Jako fantom możesz nie tylko pomagać, ale również atakować innych graczy. Nagroda jaką otrzymasz za pokonanie ich w ich świecie zależy od przymierza, którego znak aktualnie nosisz. Aby najechać czyjś świat podążaj questem Leonharda - otrzymasz od niego pierwsze Pęknięte czerwone kule oka, a w dalszej części Czerwoną kulę oka, której możesz używać do woli. Gdy to zrobisz zostaniesz przeniesiony do losowo wybranej osoby, a Twoim celem będzie jej zabicie.
Innym sposobem na pojedynek jest pozostawienie znaku inwazji po skorzystaniu z Czerwonego steatytowego rysika. Znajdziesz go przed Sypialnią Rosarii, przy białym robaku. Pozwala na zostawianie na ziemi śladu przywołania. Jeżeli inny gracz będzie się chciał z Tobą pojedynkować zostaniesz wtedy przeniesiony do jego świata.
Ustawianie hasła
W menu gry możesz ustawić hasło. Pozwoli Ci ono na ominięcie limitu poziomów, jaki obowiązuje podczas przywoływania, czy bycia przywoływanym (+-10 poziomów). Jeżeli ustawisz to samo hasło z inną osobą, będziecie wtedy mogli korzystać z przywołania, niezależnie od waszych leveli. Jeśli potrzebujesz pomocy zostaw wtedy zwyczajnie swój znak, korzystając z Białego steatynowego rysika. Jako osoba, która ma zostać przywołana, znajdź odpowiedni znak w swoim świecie, a następnie podaj wcześniej ustalone hasło.
Przymierza
Rozgrywka multiplayerowa silnie związana jest z przymierzem, do jakiego należysz. W zależności od tego wzywanie i inwazja może mieć różny efekt. Ponadto za udane pokonanie przeciwnika otrzymasz przedmiot odpowiedni dla danego konwentu (np. Palce Rosarii).
Droga błękitu - gdy zostaniesz zaatakowany przez nieprzyjaciela automatycznie otrzymasz także wsparcie innego gracza, jako Twojego sojusznika.
Błękitni strażnicy, Ostrza mrocznego księżyca - zostaniesz automatycznie wezwany do pomocy graczowi, który jest w przymierzu Droga błękitu i został zaatakowany.
Wojownicy słońca - nagrodę w tym przymierzu otrzymasz, gdy pomożesz innemu graczowi zabić bossa w jego świecie.
Kopiący Kurhany - w tym przymierzu Twoim celem jest zabicie gracza. Jednakże możesz atakować również jego przeciwników. Oznacza to, że możesz być sojusznikiem lub wrogiem. Albo być przez chwilę sojusznikiem, aby zaatakować hosta w najmniej odpowiednim dla niego momencie i szybko go zabić.
Wierni Aldricha, Ogary Farrona - w tym przymierzach będziesz automatycznie wzywany, aby zaatakować gracza, który wszedł do danej lokacji (odpowiednio Irithyll w Mroźnej Dolinie oraz Twierdza Farrona).
Palce Rosarii - typowo nastawiony na inwazję kowenant. Twoim celem jest zabicie przeciwnika i tylko wtedy otrzymasz nagrodę i spełnisz swój obowiązek.