Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Dark Souls III - opis przejścia i sekrety

Dark Souls III - opis przejścia i sekrety

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Irithyll w Mroźnej Dolinie - droga do Anor Londo | Opis przejścia Dark Souls 3 poradnik Dark Souls III

Ostatnia aktualizacja: 10 września 2019

Irithyll w Mroźnej Dolinie - droga do Anor Londo

Wyjdź na zewnątrz i szybko biegnij za jaszczurkami. - Irithyll w Mroźnej Dolinie - droga do Anor Londo | Opis przejścia Dark Souls 3 - Dark Souls III - opis przejścia i sekrety
Wyjdź na zewnątrz i szybko biegnij za jaszczurkami.

Po walce z Pontyfikiem zapal ognisko w katedrze, a następnie wyjdź na balkon drzwiami, które znajdziesz na wprost ogniska. Zaraz po opuszczeniu pomieszczenia zeskocz niżej - za zabicie obu uciekających jaszczurek (musisz być szybki) otrzymasz od każdej Migoczący tytanit. Z prawej strony, przy końcu, podnieś także Duży odłamek tytanitu.

Przed placem odbij w lewo, pod most. - Irithyll w Mroźnej Dolinie - droga do Anor Londo | Opis przejścia Dark Souls 3 - Dark Souls III - opis przejścia i sekrety
Przed placem odbij w lewo, pod most.

Kieruj się jedyną możliwą drogą, prowadzącą po schodach. Już po chwili trafisz na plac, na którym znajdziesz ciała olbrzymów. Tak naprawdę dwójka z nich tylko śpi, o czym możesz przekonać się, gdy podejdziesz zbyt blisko. Lepiej jednak w pierwszej kolejności zająć się biskupami, którzy będą ostrzeliwać Cię płonącymi pociskami, jeżeli tylko zbliżysz się do środka placu.

W tym celu odbij w lewo, aby wejść pod most. Nim wyjdziesz po drugiej stronie przejdź do końca z prawej strony, gdzie znajdziesz trzech niewidzialnych przeciwników oraz jednego maga. Gdy ich pokonasz możesz spokojnie zabrać leżący przy ciele Pierścień z mrocznym kamieniem, a następnie wyjść z drugiej strony, po schodach prowadzących na most, gdzie spotkasz się ze sporą gromadą biskupów.

Podbiegaj do atakujących biskupów zygzakiem. - Irithyll w Mroźnej Dolinie - droga do Anor Londo | Opis przejścia Dark Souls 3 - Dark Souls III - opis przejścia i sekrety
Podbiegaj do atakujących biskupów zygzakiem.

Aby pokonać wszystkich biskupów poruszaj się tutaj metodycznie, eliminując każdego napotkanego przeciwnika. Pociski lecące z daleka możesz z łatwością omijać, ale stanie się to znacznie trudniejsze, gdy skupisz się podczas walki na którymś z biskupów. Z tego względu dobrze jest doskakiwać do przeciwników i atakować silnym ciosem z wyskoku, aby pozbyć się ich jak najszybciej i uniknąć lecących pocisków.

Kawałek wyżej będziesz mógł schować się za rogiem budynku - Irithyll w Mroźnej Dolinie - droga do Anor Londo | Opis przejścia Dark Souls 3 - Dark Souls III - opis przejścia i sekrety

Kawałek wyżej będziesz mógł schować się za rogiem budynku. Z tego miejsca większość pocisków Ci nie grozi - możesz tutaj zaczekać, aż 2-3 biskupów do Ciebie podejdzie, w tym nieco wytrzymalszy i silniejszy, grubszy biskup. Możesz go jednak łatwo powalić na plecy, gdy wykonasz silny atak. Zabij również tych biskupów, którzy pilnują placu na dole, aby móc później do niego wrócić (ułatwi to zebranie przedmiotów i ewentualną walkę z olbrzymami).

Na końcu drogi spotkasz ostatnich trzech biskupów. Uważaj jednak, gdyż po zbliżeniu się możesz zostać zaatakowany przez dwóch stojących przed budynkiem na końcu drogi przeciwników. Jeśli tak się stanie lepiej uciekaj do czasu, aż stracą zainteresowanie i wróć, aby wykończyć wszystkich biskupów.

Skrzynia w katedrze to mimik. - Irithyll w Mroźnej Dolinie - droga do Anor Londo | Opis przejścia Dark Souls 3 - Dark Souls III - opis przejścia i sekrety
Skrzynia w katedrze to mimik.

Będąc jeszcze na moście zwróć się w stronę katedry, z której przyszedłeś. Przed wejściem, z lewej strony, znajdziesz wiszące ciało zawierające Duży odłamek tytanitu. W katedrze, zaraz po wejściu, z lewej strony odblokuj windę prowadzącą na dół, do ogniska (miejsce walki z Pontyfikiem Sulyvahnem). Kawałek dalej przejdź na drugą stronę, gdzie z kolei znajduje się jaszczurka, po zabiciu której otrzymasz Prosty klejnot. Ostatecznie, całkowicie na wprost od wejścia do katedry, skręć do korytarza ze skrzynią. Nie daj się zwieść mimikowi - zaatakuj skrzynię, aby uzyskać początkową przewagę i nie daj się złapać podczas tej walki, gdyż jest to najsilniejszy atak mimika. Po jego pokonaniu otrzymasz Złotą rytualną włócznię.

Przeciwnicy atakują w parze, ale masz szansę wyciągać na kilka sekund tego, który znajduje się bliżej Ciebie, nim drugi atakujący zdąży do was dobiec. - Irithyll w Mroźnej Dolinie - droga do Anor Londo | Opis przejścia Dark Souls 3 - Dark Souls III - opis przejścia i sekrety
Przeciwnicy atakują w parze, ale masz szansę wyciągać na kilka sekund tego, który znajduje się bliżej Ciebie, nim drugi atakujący zdąży do was dobiec.

Wróć teraz w stronę placu, najlepiej idąc górną częścią mostu, jeżeli pokonałeś wszystkich biskupów. Przed wejściem do budynku znajdziesz dwóch przeciwników, jednego posiadającego dwie włócznie, a kolejnego z dwoma młotami. Są oni bardzo ofensywnie nastawieni i agresywni, jednakże nie posiadają żadnej tarczy i przyzwoitej osłony. Uważaj na szybkie ataki, następujące jeden po drugim oraz potężne, ale przez chwilę przygotowywane pchnięcie włócznią.

Najlepszym sposobem na pokonanie przeciwników jest pozorna ucieczka. Biegnij do czasu, aż wrogowie stracą zainteresowanie. Najprawdopodobniej jeden z przeciwników będzie nieco przed drugim - gdy wrogowie się odwrócą, aby wrócić na swoje pozycje, ściągnij na siebie uwagę tego, który znajduje się bliżej. Przy odrobinie szczęścia będziesz mógł zadać 2-3 ciosy, nim do walki włączy się drugi przeciwnik. Jeżeli nie możesz sobie z nimi poradzić spróbuj w ten sposób i jak najszybciej zabij jednego z nich, gdyż wrogowie po śmierci znikną permanentnie.

Innym wartym rozważenia pomysłem jest pomieszczenia walki z jednoczesnym obudzeniem olbrzymów znajdujących się na placu. Jeżeli uda Ci się odpowiednio lawirować pomiędzy nimi istnieje spora szansa, że jeden z szaleńczych ataków dosięgnie Twoich przeciwników, zadając im spore obrażenia. Po pokonaniu wrogów za jednego z nich otrzymasz Dwie włócznie drangejskie.

Przebiegnij między olbrzymami, albo zajmij się nimi pojedynczo. - Irithyll w Mroźnej Dolinie - droga do Anor Londo | Opis przejścia Dark Souls 3 - Dark Souls III - opis przejścia i sekrety
Przebiegnij między olbrzymami, albo zajmij się nimi pojedynczo.

Na koniec, przed wejściem do budynku znajdującego się za olbrzymami, warto jeszcze zebrać znajdujące się na placu przedmioty - Duszę zmęczonego wojownika oraz 2x Żar. Z olbrzymami nie musisz walczyć, jeśli się już zdecydujesz na taką walkę zrób to koniecznie pojedynczo (obudź jednego z gigantów, a następnie odskocz kawałek, aby przypadkiem nie przebudzić drugiego), po wyeliminowaniu biskupów znajdujących się powyżej. Nie czekaj, aż olbrzym wstanie od razu atakując, gdy będzie się podnosił, a następnie unikając jego nadepnięcia. Najgroźniejsza jest seria uderzeń, gdy gigant spróbuje trafić Cię kilka razy. Jeżeli uda Ci się uniknąć tego ataku będziesz miał najlepszą szansę na zadanie sporych obrażeń, gdyż wróg będzie przez chwilę nieruchomo przykucał.

Ostatecznie dalsza droga z placu prowadzi do budynku, znajdującego się za nim.

Będąc w środku możesz znaleźć iluzoryczny mur, z lewej strony schodów - Irithyll w Mroźnej Dolinie - droga do Anor Londo | Opis przejścia Dark Souls 3 - Dark Souls III - opis przejścia i sekrety

Będąc w środku możesz znaleźć iluzoryczny mur, z lewej strony schodów. Po jego zniszczeniu ujawnisz długą drabinę, prowadzącą na dół (screen).

Strzał z łuku to najpewniejszy sposób na ściągnięcie w swoją stronę tylko jednej bestii. - Irithyll w Mroźnej Dolinie - droga do Anor Londo | Opis przejścia Dark Souls 3 - Dark Souls III - opis przejścia i sekrety
Strzał z łuku to najpewniejszy sposób na ściągnięcie w swoją stronę tylko jednej bestii.

Na dole czeka Cię bardzo ciężka walka, w której do ataku przystąpią dwie bestie znane z mostu w Irithyll w Mroźnej Dolinie. Problemem jest to, że przeciwnicy atakują jednocześnie zaraz po wejściu do wnętrza komnaty. Rozwiązanie na tą niedogodność jest bardzo proste: nie zbliżaj się do bestii, tylko pozostając blisko drabiny skorzystaj z łuku lub kuszy i przyceluj tylko w jednego przeciwnika. Gdy zaliczysz trafienie zwabisz bestię do siebie, druga powinna pozostać nieruchomo. Pozwoli Ci to na walkę z jednym przeciwnikiem tak długo, jak długo pozostaniesz blisko drabiny. Uważaj, gdyż nie będziesz miał dużego pola manewru i wykonuj uniki tak, aby nie znaleźć się w rogu bez możliwości ucieczki.

Innym sposobem na bestię jest wezwanie do pomocy jakiegoś gracza online. Na dole powinieneś znaleźć znaki przywołania, jeżeli wcześniej użyjesz Żaru.

Po walce w tym miejscu pojawi się ognisko. Ponadto za pokonanie bestii otrzymasz Pierścień przychylności i możliwość zebrania znajdujących się tutaj Ludzkich mętów oraz Klejnotu głębin. Na koniec podejdź do postaci martwego arcybiskupa - módl się, aby dołączyć do przymierza i otrzymać znak Wierni Aldrichowi.

Wybierając dach bardziej z prawej strony (zejście niżej) będziesz mniej wystawiony na ostrzał. - Irithyll w Mroźnej Dolinie - droga do Anor Londo | Opis przejścia Dark Souls 3 - Dark Souls III - opis przejścia i sekrety
Wybierając dach bardziej z prawej strony (zejście niżej) będziesz mniej wystawiony na ostrzał.

Po wyjściu do góry przeszukaj teren, aby znaleźć Łuskę z tytanitu. Następnie zeskocz kawałek dalej, z prawej strony, niżej, gdzie za rogiem znajdziesz Duży odłamek tytanitu. Droga prowadzi tutaj po wąskim dachu do góry, w trakcie wspinaczki będziesz ostrzeliwany przez rycerzy z ogromnych łuków, co w przypadku trafienia może szybko doprowadzić do kolejnych trafień lub też spadnięcia w przepaść. Wybierając drogę znajdującą się niżej będziesz ostrzeliwany tylko z lewej strony, a w połowie drogi możesz się na chwilę schować. Twoim celem jest dotarcie do samej góry, zrób to jak najszybciej.

Uwaga: W tym miejscu warto ominąć rycerza, którego spotkasz w połowie dachu. Walka z nim wiąże się z ryzykiem upadku. Jeżeli koniecznie chcesz go pokonać postaraj się ściągnąć go za sobą na dół.

Zejdź po schodach, pod dachem znajdziesz prochy dla Opiekunki Kapliczki. - Irithyll w Mroźnej Dolinie - droga do Anor Londo | Opis przejścia Dark Souls 3 - Dark Souls III - opis przejścia i sekrety
Zejdź po schodach, pod dachem znajdziesz prochy dla Opiekunki Kapliczki.

Zaraz po wyjściu odbij w prawo i zejdź po schodach na dół. Ominiesz w ten sposób jednego z rycerzy i przez chwilę będziesz miał spokój z ostrzałem. Na dole znajdziesz Prochy człowieka ze wschodu.

Powoli zbliżaj się do przeciwników, aby zachować możliwość ataku z zaskoczenia. - Irithyll w Mroźnej Dolinie - droga do Anor Londo | Opis przejścia Dark Souls 3 - Dark Souls III - opis przejścia i sekrety
Powoli zbliżaj się do przeciwników, aby zachować możliwość ataku z zaskoczenia.

Po ich zebraniu wróć oczywiście na górę. Dzięki wcześniejszemu ominięciu wrogów i zbiegnięciu po schodach będziesz mógł teraz poruszać się od tej strony początkowo nieatakowany. Pozwoli Ci to na zabicie trzech kolejno mijanych rycerzy. Podchodź do nich od tyłu i staraj się eliminować lub też zadać tyle ciosów, aby wypchnąć ich ze stanowiska prosto w przepaść.

Za ścianą na końcu uważaj na jeszcze jednego łucznika. - Irithyll w Mroźnej Dolinie - droga do Anor Londo | Opis przejścia Dark Souls 3 - Dark Souls III - opis przejścia i sekrety
Za ścianą na końcu uważaj na jeszcze jednego łucznika.

Kieruj się do miejsca, w którym dach będzie zakręcał. Za rogiem znajdziesz ostatniego rycerza - łucznika. Zabij go koniecznie, nim skierujesz się na dół.

Rzuć w przeciwnika nożem, aby wyciągnąć go na górę. - Irithyll w Mroźnej Dolinie - droga do Anor Londo | Opis przejścia Dark Souls 3 - Dark Souls III - opis przejścia i sekrety
Rzuć w przeciwnika nożem, aby wyciągnąć go na górę.

Tutaj przed wejściem do budynku stoi jeszcze jeden rycerz, a kawałek dalej rycerz - łucznik. Możesz oczywiście wbiec szybko do środka, co powinno być wystarczające, aby zgubić ogon, jednakże lepiej wyeliminować tych przeciwników i spokojnie zebrać przedmioty oraz odblokować skrót. W tym celu, pozostając w górnej partii dachów, przyciągnij przeciwnika do siebie, np. rzucając w niego nożem. Wybiegnie on na górę, gdzie możesz stoczyć z nim honorowy pojedynek. Uważaj w momencie, gdy wzmocni swój miecz błyskawicami, gdyż w chwilę potem następuje szybka seria ciosów.

Gdy uporasz się ze strażnikiem pilnującym wejścia przejdź w stronę ostatniego łucznika. Dalsza droga przez wąski dach zaprowadzi Cię do wnętrza małej wieżyczki, gdzie na dole możesz odblokować bramę - prowadzi ona do wyjścia w pobliżu biskupów, umożliwiając w przyszłości ominięcie większości rycerzy - łuczników. Na koniec za filarem po drodze znajdziesz Duży odłamek tytanitu, a zeskoczenie niżej (pod wąskim dachem) pozwoli Ci na zebranie Wielkiego łuku zabójcy smoków oraz pięciu Wielkich strzał zabójcy smoków.

Ceremonia już czeka. - Irithyll w Mroźnej Dolinie - droga do Anor Londo | Opis przejścia Dark Souls 3 - Dark Souls III - opis przejścia i sekrety
Ceremonia już czeka.

Na koniec ponownie wróć na dachy i przejdź do znajdującego się za rycerzem budynku. Z prawej strony znajdziesz zejście na dół, a przed wejściem Londorskiego zabójcę (jeżeli sprzymierzyłeś się z Yurią i nie uratowałeś Anri), który po rozmowie da Ci Miecz przysięgi. Wejdź do środka, po drodze zabierając Mosiężny zestaw. Na końcu znajdziesz również ołtarz z martwą Anri. Podejdź do niej, aby rozpocząć rytuał (związany z zakończeniem, w którym zostajesz Władcą Pustych). W skrzyni z prawej strony znajdziesz jeszcze Pierścień odwrócenia (wąskie przejście, pomiędzy ołtarzem, a kolumną, tuż przy ścianie).

Uwaga: Przy kolejnej wizycie w tej lokacji zabójca będzie martwy i znajdziesz przy jego ciele czar Kameleon. Przy ołtarzu natomiast, zamiast ciała Anri, pozostanie Prosty miecz Anri.

Uwaga 2: Jeżeli wcześniej zabiłeś zabójcę nie znajdziesz tutaj ani jego, ani Anri.

Użyj dźwigni, aby obniżyć wieżę. - Irithyll w Mroźnej Dolinie - droga do Anor Londo | Opis przejścia Dark Souls 3 - Dark Souls III - opis przejścia i sekrety
Użyj dźwigni, aby "obniżyć" wieżę.

Na koniec wyjdź z tego pomieszczenia z lewej strony (na wprost schodów prowadzących do dużej komnaty). Przy ciele znajdziesz Żar oraz możliwość skorzystania z dźwigni. Zrób to, a wieża znajdująca się naprzeciwko zjedzie na dół. Przejdź na nią i skorzystaj z mechanizmu, aby wieża wróciła do góry - zaraz przy ognisku Anor Londo.

Uwaga: Będąc na górze wieży możesz skorzystać z możliwości dołączenia do przymierza Ostrzy mrocznego księżyca - Irithyll w Mroźnej Dolinie - droga do Anor Londo | Opis przejścia Dark Souls 3 - Dark Souls III - opis przejścia i sekrety

Uwaga: Będąc na górze wieży możesz skorzystać z możliwości dołączenia do przymierza Ostrzy mrocznego księżyca. W tym celu, gdy wieża jest na górze, zejdź na sam dół i spójrz w stronę wieży, która stoi naprzeciwko (screen).

Do tego miejsca dostaniesz się w niekonwencjonalny sposób - po niewidzialnym moście - Irithyll w Mroźnej Dolinie - droga do Anor Londo | Opis przejścia Dark Souls 3 - Dark Souls III - opis przejścia i sekrety

Do tego miejsca dostaniesz się w niekonwencjonalny sposób - po niewidzialnym moście. Po prostu przejdź do przodu, kierując się niby w przepaść. Droga zaprowadzi Cię na drugą stronę (screen) i pozwoli na zeskoczenie tuż przy ognisku.

Jeżeli porozmawiałeś wcześniej z Sirris możesz tutaj złożyć przysięgę (potrzebny gest Lojalność mrocznego księżyca) za co otrzymasz Ostrze mrocznego księżyca. Ponadto wejdź do środka wieży, gdzie będziesz mógł podnieść (ostrożnie zeskakuj na niższe platformy) Miecz strażnika obrazów, a kawałek dalej cały Zestaw Strażnika obrazów. Ostatecznie wieżę opuścisz dokładnie w Kościele Yorshki, niżej zejdziesz do ogniska o tej właśnie nazwie.