Osada Nieumarłych - od dużego placu, droga na wprost | Opis przejścia poradnik Dark Souls III
Ostatnia aktualizacja: 9 września 2016
Osada Nieumarłych - od dużego placu, droga na wprost
W tym rozdziale opisana została część Osady Nieumarłych znajdująca się na wprost od dużego placu. Po drodze natkniesz się na sporo sekretów, spotkasz świątynnego rycerze oraz odnajdziesz ognisko przy walącym się moście.
- Droga na wprost
- Użycie Żaru - walka z Rycerzem świątynnym Holdrickiem
- Dalsza droga od ogniska Walący się most
Droga na wprost
Dalej za placem znajduje się budynek do którego możesz wejść z obu stron. Zrób to przez drzwi z lewej strony, wcześniej jednak zabij dwóch przeciwników przy budynku, aby zebrać Odłamek tytanitu. Po wejściu do środka uważaj natomiast podczas podchodzenia do ciała, gdyż znajdująca się obok niego klatka ożyje. Przy ciele znajdziesz natomiast Żywicę dębowej sosny. Kolejne warte zbadania ciało wisi nad schodami - uderz w nie, aby spadło na dół (Duża dusza opuszczonego ciała).
Z górnego poziomu zlokalizuj jeszcze dziurę w podłodze i zeskocz na dół (stracisz trochę życia). Możesz wypić tutaj zupę z estusa oraz zebrać przedmiot Wojownik Słońca, znak kowenantu. Wyjdź przez drzwi.
W korytarzu czeka na Ciebie kilku przeciwników. Uważaj na małych, ale silnych i szybkich wrogów oraz klatki (możesz blokować na nich wzrok, aby odkryć, która z nich ożyje po odpowiednim zbliżeniu się). Nie podchodź pod nie przed pokonaniem reszty wrogów. Kolejne dwie klatki ożyją przy samym wyjściu.
Zaraz po opuszczeniu budynku odbij lekko w prawo i zniszcz przeszkody (screen). Odblokujesz w ten sposób dróżkę prowadzącą do ciała z Duszą nieznanego podróżnika. Następnie wróć do głównej drogi i kontynuuj podróż w głąb wioski.
Znajdziesz się w korytarzu, z końca którego będzie Cię atakować znana już grubsza kobieta. Możesz unikać tych ataków poprzez odsunięcie się na bok lub schowanie w mijanych budynkach. W przypadku trudności spróbuj szybko przebiec ten korytarz, aby dobiec do końca, gdzie powinna ona zeskoczyć z góry i dołączyć do walki. W razie jeszcze większych problemów omiń wszystkich przeciwników i biegnij do domku na wprost, gdyż zaraz za nim znajduje się kolejne ognisko.
Robiąc wszystko po kolei najpierw we wspomnianym wcześniej korytarzu odbij po drodze do pomieszczania z lewej strony. Jego lokalizację ułatwi Ci wyskakujący ze środka przeciwnik, wewnątrz natkniesz się na kolejnego. Przy ciele leży tutaj Bicz. Dobiegając następnie do końca, pod balkonem na którym stoi grubsza pani, skręć w prawo - tam na końcu ścieżki znajdziesz Odłamek tytanitu. Następnie uważając na przeciwników rozpraw się z wrogiem z młotkiem oraz z kobietą. Jeżeli nie zeskoczyła ona na dół z lewej strony znajduje się drabina, po której możesz dostać się do miejsca, z którego atakowała. Przy ciele na tym balkonie znajdziesz również Odłamek tytanitu.
Aby zebrać jeszcze jeden przedmiot przed wejściem do domku, z prawej strony, przejdź na mały daszek. Rozpędź się z niego i przeskocz na platformę po drugiej stronie - przy przewieszonym ciele znajdziesz Zardzewiałą monetę. Ostatecznie zejdź niżej w stronę ogniska.
Uwaga: Podczas pierwszej wizyty w tym miejscu wypatruj uciekającej lodowej jaszczurki. Jeśli uda Ci się ją zabić nim zniknie będziesz mógł podnieść z jej ciała Ostry klejnot.
Użycie Żaru - walka z Rycerzem świątynnym Holdrickiem
Będąc w pobliżu tego ogniska (Walący się most) możesz skorzystać z Żaru. W tej okolicy, po użyciu wspomnianego przedmiotu, zostaniesz zaatakowany przez Rycerza świątynnego Holdricka. Postać ta zostanie oznaczona kolorem fioletowym, otrzymasz ponadto stosowny komunikat o ataku. Przygotuj się do walki zakładając zbroję dającą dobrą odporność przed atakami fizycznymi, gdyż głównie takimi będzie dysponował Twój przeciwnik.
Sama walka powinna przebiegać według utartych reguł - używaj tarczy oraz uników. Większość ataków można spokojnie zablokować, uważaj tylko na malejący pasek energii podczas blokowania serii ciosów, aby nie spadła ona do zera, uniemożliwiając obronę. Z ataków, jakie posiada oponent, warto wymienić szybkie uderzenie zaraz po przewrocie oraz ciągnięcie miecza po ziemi i potężny atak. Tych dwóch powinieneś wystrzegać się najbardziej, dalsza walka powinna być całkiem "standardowa", Rycerz świątynny Holdrick nie zaskoczy Cię niczym nadzwyczajnym. W trakcie walki pamiętaj, że ten przeciwnik może skorzystać z możliwości leczenia.
Jeżeli uda Ci się go pokonać otrzymasz Kajdany z kręgosłupa. Możesz ich użyć, aby zwiększyć swoją rangę w konwencie Kopaczy Kurhanów.
Dalsza droga od ogniska Walący się most
Będąc przy ognisku zwróć uwagę na kraty znajdujące się z prawej strony za kamienny mostem - odblokujesz ten skrót otwierając drzwi w ściekach. Tymczasem skieruj się na wprost, mijając po drodze pojedynczego przeciwnika z piłą. Najłatwiej będzie Ci go wymanewrować używając uników lub po prostu szybko przemieszczając się za jego plecy.
Kawałek dalej natrafisz na polanę, na której będziesz narażony na ciągły ostrzał. Twoim głównym celem jest dostanie się na drugą stronę, gdzie znajdziesz niewielki budynek. Jeżeli pobiegniesz odpowiednio szybko powinieneś uniknąć miotanych w Twoją stronę włóczni. Uważaj natomiast przy samym wejściu, gdyż ze środka wyjdą przeciwnicy, co może Ci zablokować przejście. W takim wypadku pozostań w ciągłym ruchu, aby unikać pocisków i poczekaj, aż wrogowie wyjdą ze środka.
Uwaga: Wokół tego miejsca znajdziesz sporo przedmiotów, między innymi Fragment kości nieumarłego, czy cały Zestaw Kapłana (w tym celu przed większym domkiem odbij w lewo i lekko do góry, przed kolejną, małą chatę. Będąc w pobliżu odbij jeszcze lewo i poszukaj Prochów grabarza). Możesz spróbować zebrać te przedmioty teraz lub po uporaniu się z tym, kto owe włócznie miota (druga opcja jest znacznie łatwiejsza, olbrzyma spotkasz w katedrze znajdującej się na obrzeżu lokacji).
W środku budynku uważaj na kolejnych przeciwników. Jesteś tutaj bezpieczny przed włóczniami, dobrze więc byłoby rozprawić się z wrogami. Jeżeli przytłacza Cię ich liczebność spróbuj przyblokować ich w drzwiach lub wyciągnąć na zewnątrz i pobiegać wokół drzewa (trafione włócznie mogą ich zabić. Jeżeli wcześniej porozmawiałeś z olbrzymem będzie on celował włóczniami tylko w Twoich przeciwników). Wybiegając po schodach nie zapomnij odwrócić się za siebie, aby móc przeskoczyć na balkonik z drugiej strony i podnieść Wielką kosę. W skrajnej sytuacji po prostu szybko przebiegnij przez budynek na zewnątrz, do kolejnej kamiennej sali, pełnej kwiatów.
Będąc w tym miejscu droga na lewo prowadzi prosto do areny z bossem, natomiast skręcając w prawo, przez dużą bramę, będziesz cofał się w stronę placu, na którym po raz pierwszy napotkałeś grubą kobietę klęczącą przy ognisku. Droga ta została opisana, gdy na rozwidleniu wybrałeś opcję "W prawo, przez most".