Ofiarna Droga - bagno | Opis przejścia Dark Souls 3 poradnik Dark Souls III
Ostatnia aktualizacja: 10 września 2019
Ofiarna Droga - bagno
Bagna w przedstawionym poniżej opisie zostały podzielone na zasadnicze trzy części, które rozpoczynają się od końca drogi, ciągnącej się od ogniska Forteca w połowie drogi. Pierwszą zaprezentowaną częścią jest bagno samo w sobie, a kolejnymi dwiema ruiny, znajdujące się po obu jego stronach.
- Dolna część bagna - w lewo
- Dolna część bagna - w prawo
- Dolna część bagna - środek
- Walka z Heyselem Żółtopalcem
- Sposób na kraba
- Ruiny we wschodniej części
- Ruiny we wschodniej części - droga do Twierdzy Farrona
- Ruiny w zachodniej części
- Droga do Katedry Głębin
Dolna część bagna - w lewo
Rozpocznij od pokonania znajdujących się przed Tobą przeciwników. Zwróć uwagę na fakt, iż na całym tym terenie będzie ich naprawdę sporo. Co więcej - będą się oni ukrywać za drzewami i stapiać z tłem, dlatego też poruszaj się powoli i metodycznie eliminuj wszystkich pojedynczych przeciwników, aby nie pozwolić sobie na to, żeby ścigała Cię spora ich grupa. Wykonuj uniki, aby szybko znaleźć się za plecami przeciwnika (najprościej jest uniknąć lub też zablokować początkową szarżę).
Następnie odbij w lewo. Aby niczego nie przegapić poruszaj się blisko krawędzi. Znajdziesz tutaj 2x Odłamek tytanitu (jeden pośród grupy kamiennych stworków, które są bardzo toksyczne - najbezpieczniej zabrać przedmiot i szybko zmykać w drugim kierunku). Pomiędzy drzewami odszukaj również Wielką tarczę smoków bliźniąt (uważaj na czających się w okolicy wieśniaków z palami, którzy wyskakują zza drzew w najmniej oczekiwanym momencie).
Zlokalizuj jeszcze w tej części kamienny łuk, obok którego znajdziesz Niknącą duszę. Zaatakuje Cię tutaj grupa wieśniaków oraz wściekły pies. Przebiegając nieco wyżej, za wspomnianym łukiem, możesz odbić lekko w prawo, aby znaleźć się poziom nad bagnem. Odszukaj umiejscowione tutaj ognisko.
Dolna część bagna - w prawo
Od wcześniejszego miejsca, będącego punktem wypadowym (zejście od ogniska Forteca w połowie drogi) tym razem odbij nieco w prawo. Schodząc ścieżką niżej odnajdziesz przy ścianie (uwaga na obstawę) Odłamek tytanitu. Kawałek dalej dojdziesz w stronę kamiennych ruin, które chwilowo omiń.
Przed samym przejściem będziesz musiał uporać się z dwoma przeciwnikami, którzy mają na plecach krzyż. Na szczęście możesz to zrobić pojedynczo i w obu przypadkach możesz także zakraść się do nich od tyłu. Koniecznie skorzystaj z tej opcji, gdyż przeciwnicy Ci są wytrzymali i zabójczo szybcy. Uważaj w szczególności na serię ciosów oraz na złapanie, które powodują największe obrażenia.
Od wejścia do ruin odbij w lewo, w stronę centrum bagna. Po swojej prawej stronie powinieneś mieć teraz kamienny mur, a kawałek dalej kilka drzew oraz gigantycznego kraba. Na razie lepiej odpuść sobie z nim walkę na otwartej przestrzeni i szybko zabierz leżące za drzewem Tom piromancji Wielkiego Bagna oraz cały Zestaw Twórcy zaklęć.
Dolna część bagna - środek
Na koniec przeszukaj okolice środka. Znajdziesz tutaj, pod drzewem mniej więcej na środku, Zielony pąk. Z tego miejsca po swojej lewej (kawałek dalej) powinieneś mieć kolejnego olbrzymiego kraba. Ciało wokół niego skrywa Tarczę z trawiastym herbem.
Z tego miejsca przejdź wyżej, w stronę kolejnych ruin. W okolicy odszukaj Zielony pąk, a po skręceniu w prawo (wejście po schodach do ruin, notatka "Zawróć" znajdująca się na ziemi) - Zestaw Upadłego rycerza.
Po zebraniu wszystkich przedmiotów możesz spróbować rozprawić się z krabami lub przystąpić do eksploracji ruin (jednych, bądź drugich). Ruiny znajduje się we wschodniej części prowadzą do Twierdzy Farrona, natomiast większe ruiny leżące w części zachodniej zaprowadzą Cię do Katedry Głębin (po drodze boss Kryształowy Mędrzec).
Walka z Heyselem Żółtopalcem
Będąc mniej więcej na środku bagien, pomiędzy dwoma krabami, możesz użyć Żaru, aby sprowokować najazd przeciwnika Heysel Żółtopalca. W związku z otaczającymi Cię przeciwnikami zrób to po ich pokonaniu lub ściągnij najeźdźcę w stronę ruin, gdzie będziesz w miarę bezpieczny (walcz wtedy w korytarzu, aby nie dać się zauważyć rycerzowi znajdującemu się w głębi pomieszczenia). Z dystansu Heysel będzie atakował głównie wystrzeliwanymi pociskami, dlatego też szybko dąż do walki w starciu, w której przeciwnik jest dużo słabszy. Za wygraną otrzymasz Kilof pustyni oraz Koronę pustyni.
Sposób na kraba
Olbrzymie kraby to bardzo wymagający przeciwnicy. Przede wszystkim każdy krab dysponuje potężną siłą, która uwidacznia się w kilku atakach fizycznych (uderzenie szczypawicami, złapanie). Dodatkowo kraby są naprawdę szybkie i potrafią wykonywać długi ślizg, aby dosięgnąć przeciwnika. Jednym z ich ataków jest również wypluwana substancja, która nie tylko zadaje obrażenia, ale również powoduje spowolnienie. Krab może się ostatecznie również schować pod ziemię i powrócić z pełnym paskiem życia - dzieje się tak, gdy otrzymuje obrażenia i nie może zaatakować (np. jeżeli obrzucasz go Butelkami zapalającymi z wzniesienia, znajdującego się obok ogniska Puszcza Ukrzyżowań, a krab nie wykazuje chęci do ataku).
Wszystkie wymienione wyżej umiejętności sprawiają, że otwarta walka z krabem jest bardzo ciężka. Jeżeli się na nią zdecydujesz "zmiękcz" nieco przeciwnika używając ataków dystansowych bądź innych zadających obrażenia przedmiotów. W trakcie walki staraj się nie blokować kamery na przeciwniku i obiegać go w trakcie jego ataków. Powinno Ci to umożliwić atak w kończyny oraz korpus od tyłu, co może pomóc w chwilowym oszołomieniu i unieruchomieniu.
W przypadku niepowodzenia w otwartym konflikcie pozostaje Ci inne rozwiązanie. Mianowicie musisz zwabić kraba pomiędzy dwa wąskie drzewa, aby ten zaklinował się. Odsuń się wówczas na bezpieczną odległość i atakuj z dystansu, najlepiej przy pomocy zaklęć. W ten sposób powinieneś bez większych kłopotów zabić kraba, upewnij się tylko, że masz wystarczające zapasy odpowiednich przedmiotów.
Innym możliwym miejscem do zablokowania kraba jest niewielkie przejście do ruin, znajdujące się w północno-zachodniej części bagna (screen). Jeżeli zwabisz tam kraba sprawa będzie równie prosta, uważaj tylko na wypluwaną przez niego ciecz (w wąskim korytarzu masz mniej miejsca na manewrowanie, jednakże krab nie ma najmniejszej szansy na przeciśnięcie się i zaatakowanie).
Uwaga: Kraby nie są przeciwnikami jednorazowymi i będą powracać po wizycie przy ognisku lub Twojej śmierci. Z tego względu w przypadku dużych kłopotów warto tylko zebrać przedmioty z bagna i dać sobie z krabami spokój.
Uwaga 2: Przed przystąpieniem do walki postaraj się pozabijać okolicznych słabszych przeciwników. Będą oni znacząco utrudniać już i tak nie najłatwiejszy pojedynek.
Ruiny we wschodniej części
Pierwsza część ruin znajduje się w dolnej partii bagien. Prowadząca do niej droga przebiega wzdłuż skał, miniesz tutaj kilka trujących potworków oraz dwóch przeciwników z ogromnymi krzyżami na plecach. W rogu lokacji znajdziesz wejście.
Uwaga: Z prawej strony za kratami możesz zauważyć kryształowego jaszczura. Przejście otwiera się od drugiej strony, z lokacji Twierdza Farrona.
W środku czeka na Ciebie przemiły rycerz. Walka z nim to bardzo ciężki orzech do zgryzienia, gdyż przeciwnik ten zadaje niebotyczne obrażenia. Koniecznie nastaw się na uniki i szybkie kontrataki wykonywane w plecy wroga. Nie daj się trafić, gdyż najprawdopodobniej już 2-3 ciosy wystarczą, aby zabić Twoją postać. Uważaj w szczególności na pchnięcie, które poprzedzone jest zwykle krótkim biegiem oraz na atak, w którym rycerz ciągnie swoją broń po ziemi.
Rycerz nastręcza wiele trudności, z tego też względu posłuż się fortelem podczas walki lub odpuść ją sobie całkowicie, w przypadku dużych problemów. Mianowicie, przy odrobinie szczęścia, gdy wejdziesz do korytarza rycerz powinien znajdować się nieruchomo na końcu schodów. Zamiast przechodzić na środek, gdzie zostaniesz zauważony, odbij lekko na balkonik z prawej strony. Na końcu znajdziesz Zestaw Najmity. Wybierając tą drogą będziesz mógł zeskoczyć niżej, za rycerzem, i zebrać kolejne przedmioty - Bliźniacze ostrza najmity znajdujące się we wnęce po prawej stronie oraz Węgiel z Farron leżący na końcu. Taka pozycja pozwoli Ci też na zakradnięcie się do tyłu i wyprowadzenie pierwszego zdradzieckiego pchnięcia (screen).
Ruiny we wschodniej części - droga do Twierdzy Farrona
Po zebraniu przedmiotów i walce, bądź też nie, wyjdź w tym samym miejscu, w którym wszedłeś do tej części ruin i skieruj się wzdłuż muru do góry, mijając po drodze kraba. Omiń chwilowo wnętrze i wyjdź wyżej, gdzie pod skałami odnajdziesz Dużą duszę nieznanego podróżnika.
W środku natomiast przejdź na balkon, aby zdobyć Kość wiodącą do domu. Drabina na dół zaprowadzi Cię prosto do ogniska, będącego już w Twierdzy Farrona. Wszystko byłoby bardzo proste, gdyby nie...
... dwójka strażników pilnujących opisanego teraz miejsca (przed zejściem po drabinie). Jednoczesna walka z tą parą to czyste samobójstwo, dlatego koniecznie musisz odciągnąć jednego z nich. Możesz to zrobić kierując się w głąb bagna (ale tylko jeśli pokonałeś kraba, inaczej zostaniesz osaczony z dwóch stron), jednakże istnieje spora szansa, że oboje będą za Tobą podążać. Inną metodą jest danie się zauważyć od przodu, a następnie odciągnięcie wrogów od ruin i szybki sprint na balkonik za nimi. Wtedy najprawdopodobniej podąży za Tobą tylko jeden przeciwnik. Gdyby i ten fortel się nie udał spróbuj za pierwszym razem ominąć wrogów i skorzystaj z drabiny prowadzącej na dół, do ogniska. Następnie przy kolejnej okazji rozpocznij z tego miejsca - wychodząc do góry powinien Cię zauważyć tylko jeden przeciwnik.
Jeden z przeciwników, który włada mieczem, będzie próbował głównie uderzeń z wyskoku (gdy się oddalisz) oraz zamaszystych ciosów. Pierwszy z wymienionych ataków jest łatwy do uniknięcia, a przeciwnik przez chwilę pozostaje wtedy na ziemi, co pozwoli Ci na zadanie własnego ataku. Możesz stosować tą taktykę cały czas, ciągle odsuwając się od przeciwnika, który będzie wtedy wykonywał głównie takie ataki. Nie daj się wciągnąć pod serię ciosów i wykonuj uniki na boki, aby uniknąć sporego zasięgu broni. Po pokonaniu wroga zniknie on, a Ty będziesz mógł podnieść Wielki miecz wygnańca.
Pora na drugiego wroga. Tutaj sprawa nieco się komplikuje, gdyż posiada on małą tarczą, zdolną do zablokowania niektórych uderzeń. Łatwo jednak przełamać jego obronę wykonując cios zaraz po wykonanym przewrocie. Wróg posiada potężną pałkę i atakuje nią podobnie jak pierwszy opisany przeciwnik. Z tego względu najlepszy moment do kontry następuje po tym, gdy strażnik wykona uderzenie z powietrza. Ten przeciwnik potrafi ponadto się uleczać. Gdy widzisz, że przyklęknął, a wokół niego zapalił się żółty krąg, nie wahaj się ani chwili - podbiegnij sprintem i wykonaj potężny cios z powietrza, aby przerwać leczenie i zadać dodatkowe obrażenia. Pokonanie tego strażnika nagrodzone zostanie Wielką pałką.
Ruiny w zachodniej części
Kierując się od ogniska Puszcza Ukrzyżowań zlokalizuj znajdujące się nieopodal kamienne ruiny. Nie wchodź jeszcze do środka, tylko obejdź to miejsce wzdłuż muru z lewej strony, po drodze mijając czwórkę przeciwników.
Na końcu drogi zeskocz niżej - wylądujesz w rogu, a przy ciele znajdziesz tutaj Fragment estusa. Następnie skieruj się w stronę ogniska, przy którym znajdziesz Żar oraz silnego przeciwnika z krzyżem na plecach. Po jego pokonaniu odbij w prawo, wychodząc z ruin, aby przy drzewie znaleźć jeszcze Duszę nieznanego podróżnika.
Obejdź mur z prawej strony, aby znaleźć wejście do środka, widoczne na screenie.
Zaraz po tym, gdy znajdziesz się wewnątrz, ukryj się z prawej strony i zabij dwójkę przeciwników, która Cię zauważyła. Znajdujący się na górze mag zacznie wystrzeliwać w Twoją stronę pociski. Stojąc za murkiem nie będziesz mógł zostać nimi trafiony, a dodatkowym atutem będzie to, że przeciwnicy sami przyjdą do Ciebie pojedynczo. Na koniec zostaw wspomnianego maga. Jeżeli taka taktyka się nie powiedzie spróbuj szybko wbiec do środka, ściągnąć na siebie uwagę kilku przeciwników i z powrotem wybiec na zewnątrz. Przy wąskim przejściu będziesz mógł rozprawić się z wrogami w pojedynkę. Po oczyszczeniu tego miejsca zabierz znajdujący się w kącie Kostur heretyka i wyjdź po schodach.
Za mostem uważaj na pojedynczego przeciwnika, wyskakującego zza ściany. Najpierw odbij w prawo i zejdź na dół. Znajdziesz tutaj kryształową jaszczurkę (goń ją, aby zdobyć Kryształowy klejnot) oraz pojedynczego przeciwnika. W kolejnym pomieszczeniu wejdź po schodach. Zauważ wyrwę w murze, która prowadzi na zewnątrz - idąc do końca tą ścieżką dostaniesz się do niedostępnej wcześniej platformy, gdzie możesz podnieść Tarczę złotego sokoła. Wróć jeszcze raz do tego miejsca i tym razem wejdź schodami do samej góry. Z balkoniku na zewnątrz zeskocz niżej, gdzie przy końcu leży ciało zawierające Pierścień ofiary.
Na koniec wyjdź jeszcze na chwilę z ruin i obejdź je, z prawej strony (po zejściu po schodach). Znajdziesz tam niewielkie przejście, prowadzące do zamkniętego pomieszczenia. Uważaj na przebudzającego się przeciwnika, który zaatakuje zaraz po wejściu. Gdy uda Ci się go pokonać będziesz mógł zabrać z rogów sali cały Zestaw Czarodzieja oraz Pierścień mędrca.
Na koniec wróć całkowicie w stronę mostu znajdującego się w ruinach.
Teraz odbij w lewo. Po schodach przejdź do góry. Spotkasz tutaj postać, która przeniesie się do Kapliczki Zjednoczenia w przypadku, gdy będziesz posiadał przynajmniej 10 inteligencji. Orbeck będzie mógł Cię wtedy nauczyć czarów, jeżeli obiecasz mu oddawanie zwojów. Po drugiej stronie, przy zniszczonych schodach, znajdziesz też Niebieską pigułkę z robaka.
Na koniec wróć na dół i idź prosto (od mostu) lub po prostu zeskocz od miejsca spotkania z Orbeckiem. Droga do bossa prowadzi przez ostatni korytarz. Wymiń więc czarodziejów lub wyeliminuj ich (jednego dobrze jest zabić z góry, zeskakując na niego) i udaj się ścieżką, aby zmierzyć się z Kryształowym Mędrcem. Po walce odblokujesz ścieżkę prowadzącą do Katedry Głębin.
Uwaga: W przypadku problemów do tej walki możesz na pomoc wezwać Eygona. Miejsce do przywołania znajduje się za jedną z kolumn w korytarzu z dwoma magami i kilkoma innymi przeciwnikami (screen, pamiętaj o użyciu Żaru). Warto przed wezwaniem oczyścić to miejsce i na spokojnie przywołać sojusznika. Jest on naprawdę nieocenioną pomocą w tym starciu.
Droga do Katedry Głębin
Po walce z Kryształowym Mędrcem z lewej strony ogniska zostanie odblokowane przejście. Idąc ścieżką do góry warto odbić u jej szczytu i zeskoczyć na półkę skalną, położoną niżej. Znajdziesz tutaj kryształową jaszczurkę, a zaraz za zakrętem - kolejną. Za obie otrzymasz ten sam przedmiot - Migoczący tytanit. Dalsza ścieżka doprowadzi Cię w pobliże ogniska. Zależnie od tego, którą drogę wybrałeś, najpierw będziesz musiał zmierzyć się z dwoma przeciwnikami z klatkami na plecach lub z grubą czarownicą. Najlepiej będzie odciągnąć przeciwników w stronę głównej drogi, aby móc zabić ich pojedynczo, gdyż są to bardziej wytrzymałe wersje wrogów spotkanych już w Osadzie Nieumarłych. Gdy uda Ci się oczyścić to miejsce zabierz z ciała leżącego przy ognisku Zestaw Herolda i przejdź przez most w stronę prawdziwego ogniska - pierwszego w lokacji Katedra Głębin.