Zbeszczeszczona Stolica - droga do Yhorma Giganta | Opis przejścia Dark Souls 3 poradnik Dark Souls III
Ostatnia aktualizacja: 10 września 2019
Zbeszczeszczona Stolica - droga do Yhorma Giganta
Po eksploracji poprzedniej części stolicy, połączonej z Lochami Irithyllu, pora na dalszą część, która zaprowadzi Cię prosto do bossa. Rozpoczynając od ogniska o takiej samej nazwie zejdź po drabinie na dół. Nie zbliżaj się chwilowo do krawędzi, chyba, że chcesz zostać trafiony ognistym pociskiem, wystrzeliwanym przez przeciwników po drugiej stronie.
Zamiast tego ruszaj przez most. Drogę zagrodzi Ci kamienny gargulec. Walka na moście nie jest najlepszym rozwiązaniem, gdyż możesz łatwo spaść w przepaść bądź zostać trafiony ognistą kulą. Pierwszym atakiem gargulca jest zazwyczaj wzbicie się w powietrze, więc możesz spokojnie pod nim przebiegnąć i dostać się na drugą stronę nawet bez walki. W przeciwnym wypadku cofnij się poza zasięg kuli (pod drabinę), gdzie spokojnie rozpraw się z przeciwnikiem. Na moście znajdziesz 8x Wielką strzałę upiornej rzezi, natomiast po drugiej stronie Dużą duszę zmęczonego wojownika.
Po wejściu do budynku z lewej strony zauważysz grupkę przeciwników. Możesz ich zabić przed wyruszeniem dalej, jednakże nie jest to konieczne, o ile nie podejdziesz zbyt blisko. Idąc w prawo uważaj na gargulca, który Cię zaskoczy. Jeżeli nie zabiłeś wspomnianych magów zachowaj od nich dystans podczas walki z gargulcem, gdyż potyczka z obiema grupami naraz może być dużo trudniejsza (wrogowie wystrzeliwują ogniste kule). Gdy już pokonasz kamiennego gargulca znajdziesz się na skrzyżowaniu - droga na lewo prowadzi prosto do areny z bossem, ale przed tym możesz jeszcze zbadać pomieszczenie na wprost oraz wyjść z budynku z prawej strony.
Najpierw wejdź do pomieszczenia znajdującego się na wprost. Przed podejściem do grupy przeciwników zlokalizuj gargulca, który czai się nieco wyżej, z prawej strony (na ścianie, screen). Warto go wcześniej wypłoszyć, aby nie dać się zaskoczyć - możesz to zrobić korzystając z łuku i strzelając do niego - przeciwnik zleci na dół, co pozwoli Ci na zabicie go w osamotnieniu.
Następnie zajmij się wrogami stłoczonymi przy dwóch skrzyniach. Najlepiej będzie skorzystać z Noży do rzucania lub podobnego przedmiotu, aby po kolei odciągać ich od siebie (screen). Wpadnięcie w grupę przeciwników może się skończyć szybką śmiercią, natomiast jeżeli powoli zabijesz przynajmniej kilku walka będzie tutaj znacznie łatwiejsza. Uważaj szczególnie, gdy przeciwnicy wypuszczają płomienie ze swoich lamp - jeżeli pozostajesz w ich zasięgu będziesz przez chwilę tracił punkty życia.
Gdy już oczyścisz salę podejdź do skrzyni z prawej strony (stojącej osobno, w rogu), gdzie znajdziesz Żar. Dwie skrzynie stojące na środku nie są już takie przyjazne - obie to tak naprawdę przeciwnicy (mimik). Uważnie zaatakuj najpierw jeden mebel, a potem kolejny, aby walczyć z nimi pojedynczo, co ułatwi unikanie najbardziej zabójczego ataku, jakim jest złapanie przez mimika. Za pokonanie obu potworów otrzymasz 2x Zardzewiałą złotą monetę oraz Wielką tarczę chwały.
Przed wejściem na arenę wyjdź jeszcze na zewnątrz. Przy ognisku, które płonie w kamiennej kuli, znajdziesz trzech przeciwników. Wyeliminuj ich, a następnie zejdź niżej, gdzie na schodach będzie jeszcze jeden wróg. Przejdź do końca, zabierając po drodze Zardzewiałą monetę, drugą znajdziesz przy ciele leżącym tuż nad przepaścią.
Na koniec, gdy magiczny pocisk został już unieszkodliwiony, wróć na most, którym tutaj przyszedłeś. W miejscu pokazanym na screenie znajdziesz drogę pozwalającą zeskoczyć na dół. Zrób to, a znajdziesz tam Wielki łuk upiornej rzezi.
Na tym kończą się ciekawostki związane z tą częścią Zbeszczeszczonej Stolicy. Nie pozostało Ci nic innego, jak wrócić na arenę i pokonać Yhorma Giganta. Jeżeli jest to trzeci pokonany przez Ciebie Władca Popiołów zostaniesz przeniesiony do Wysokiej Ściany Lothric, gdzie znajdziesz umierającą Emmę. W przeciwnym wypadku wróć do lokacji Anor Londo i pokonaj Aldricha.
Uwaga: Jeżeli podążałeś dotychczas za questem związanym z Siegwardem i uratowałeś go z celi dołączy on do tej walki, ułatwiając ją. Nie musisz go przywoływać - odpowiednia cutscenka zostanie wywołana po Twoim wejściu na arenę i Siegward po prostu się pojawi. Może zginąć podczas tej walki, w miejscu jego śmierci znajdziesz wtedy jego zbroję, tarczę oraz Władcę burzy.