Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Dark Souls III - opis przejścia i sekrety

Dark Souls III - opis przejścia i sekrety

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Jak rozwijać postać? (buildy) | Pytania i odpowiedzi | Dark Souls 3 poradnik Dark Souls III

Ten rozdział wyjaśnia jak inwestować punkty umiejętności, żeby stworzyć silnego i wszechstronnego bohatera. Znajdziesz tutaj również dwie proponowane ścieżki rozwoju postaci. Jedna skupia się na zręczności, a druga na sile.

Ostatnia aktualizacja: 10 września 2019

Jak rozwijać postać? (buildy)

Rozwój postaci w Dark Souls III nie jest skomplikowany, ale wymaga odpowiedniej wiedzy i dobrego planowania. Szczególnie nowi gracze mogą mieć problem z poprawnym oszacowaniem jaki poziom konkretnej statystyki jest odpowiedni i co warto rozwijać, żeby osiągnąć założone cele. Zadaniem niniejszego rozdziału jest wyjaśnienie systemu rozwoju i pomoc w stworzeniu zadowalającego buildu bohatera.

Uniwersalne statystyki

Podstawową statystyką potrzebną każdej klasie jest witalność. Powinna być ona podnoszona raz na 2-3 poziomy, aż do osiągnięcia ok. 20-25 punktów. To ona odpowiada za ilość zdrowia posiadanego przez bohatera. Dzięki wysokiej witalności nie zginiesz od jednego potężnego ciosu i będziesz miał więcej czasu na zapoznanie się z atakami przeciwnika.

Drugą uniwersalną statystyką jest wigor. Zwiększa on twoją wytrzymałość na ataki fizyczne oraz truciznę i przede wszystkim podnosi udźwig. Udźwig nie tylko pozwala nosić cięższe zbroje, ale umożliwia również wyposażenie się w kilka broni jednocześnie i szybsze poruszanie się. Posiadając duży udźwig będziesz mógł nosić średnią zbroję i jednocześnie wykonywać błyskawiczne uniki. Z małym udźwigiem nawet niezbyt ciężki pancerz może ograniczać twoje ruchy. Wigor warto podnosić raz na kilka poziomów, jak poczujesz, że twoja postać jest zbyt ociężała w preferowanym przez ciebie pancerzu. Nie warto jednak przesadzać, gdyż w grze można znaleźć pierścienie podnoszące udźwig.

Szczęście to statystyka, która odpowiada za częstotliwość znajdywania przedmiotów przy ciałach wrogów, zwiększa szansę na zatrucie przeciwnika lub wywołanie u niego krwotoku oraz podnosi odporność na klątwy. Statystyka ta warta jest rozwoju tylko wtedy jeśli pragniesz używać unikalnych broni skalujących się ze szczęściem lub w odpowiedni sposób przerobisz posiadaną broń u kowala. Bronie tego typu zdobywasz na późniejszym etapie gry, więc rozwijając szczęście od początku będziesz miał mocno utrudniony start. Z tego powodu statystyka ta zalecana jest dla bardziej doświadczonych graczy lub przy drugim przechodzeniu gry.

Build na siłę

Siła to najważniejsza statystyka dla bohatera walczącego wręcz ciężkimi i powolnymi broniami, takimi jak topory, gigantyczne pałki czy dwuręczne miecze - Jak rozwijać postać? (buildy) | Pytania i odpowiedzi | Dark Souls 3 - Dark Souls III - opis przejścia i sekrety

Siła to najważniejsza statystyka dla bohatera walczącego wręcz ciężkimi i powolnymi broniami, takimi jak topory, gigantyczne pałki czy dwuręczne miecze. Zadają one bardzo duże obrażenia, ale są wolne, więc wymagają dobrego wyczucia. Źle wymierzony cios może wystawić naszego bohatera na poważne obrażanie. Przy odpowiednio wysokiej sile możliwe jest używanie broni dwuręcznej oraz tarczy jednocześnie. Jeżeli nastawiasz się na taki styl walki, zainwestuj w siłę 28-34 punktów, wydając punkt mniej więcej co drugi/trzeci poziom.

Decydując się na siłę powinieneś dodatkowo rozwijać wytrzymałość. Dzięki niej będziesz miał większą ilość energii wymaganej do wykonywania uników, bloków oraz ataków. Z małą ilością wytrzymałości już po pierwszym zamachu dwuręczną bronią, twoja postać będzie musiała się wycofać. Duża wytrzymałość umożliwi ci natomiast wykonywanie trzech lub czterech zabójczych ciosów pod rząd. Wytrzymałość warto rozwijać w podobnym tempie jak witalność, do poziomu 20-25 punktów.

Przez to, że bronie skalujące się z siłą są bardzo ciężkie, warto zainwestować kilka punktów w wigor, żeby zwiększyć swój udźwig. Dzięki temu będziesz mógł nosić olbrzymi dwuręczny miecz, a jednocześnie wykonywać błyskawiczne przewroty. 12-15 punktów to minimum, a jak nastawiasz się na ciężką zbroję, to warto pomyśleć o 20 punktach.

Nawet skupiając się przede wszystkim na sile, nie warto zapominać o zręczności. Wiele broni skaluje się z oboma tymi statystyk, więc każdy punkt zręczności mniej lub bardziej zwiększy twoje obrażenia. Najlepszym pomysłem jest zwiększanie zręczności do poziomu, którego wymaga interesująca nas broń. Część mieczy dwuręczny może mieć w wymaganiach np. 28 siły oraz 12 zręczności. Nie posiadając wymaganych statystyk będziemy zadawać dużo mniejsze obrażenia.

Wiarę i inteligencję warto zwiększać tylko wtedy, jeśli chcemy używać konkretnej broni lub kilku podstawowych zaklęć czy cudów.

Pozostałe punkty wydawaj proporcjonalnie na siłę, witalność oraz wytrzymałość.

UWAGA! Build na siłę może mieć problem z używaniem łuków, ale posiada alternatywę w postaci kusz.

Build na zręczność

Zręczność jest najważniejsza dla bohatera walczącego wręcz lekkimi broniami albo na dystans za pomocą łuku - Jak rozwijać postać? (buildy) | Pytania i odpowiedzi | Dark Souls 3 - Dark Souls III - opis przejścia i sekrety

Zręczność jest najważniejsza dla bohatera walczącego wręcz lekkimi broniami albo na dystans za pomocą łuku. Postać stawiająca na zręczność ma do wyboru m.in. sztylety, łuki, potężne katany czy bułaty. Może również wyposażyć się w tarczę lub dwie bronie jednocześnie. Bronie tego typu zadają mniejsze obrażenia, ale są dużo szybsze, przez co możesz nimi atakować tak często, że przeciwnik często nie będzie w stanie odpowiedzieć. Podobnie jak w przypadku buildu na siłę, zainwestuj w zręczność ok. 28-34 punktu, wydając punkt raz na dwa lub trzy poziomy.

Drugą ważną statystyką jest wytrzymałość. Dzięki niej wzrośnie ilość twojej energii, przez co będziesz mógł częściej blokować, atakować oraz wykonywać uniki. Przy dużej zręczności twoja postać zmieni się w prawdziwą maszynę do mielenia mięsa, którą trudno będzie zatrzymać. Zainwestuj w nią ok. 20-25 punktów.

Dla szybkiego wojownika wigor nie jest bardzo istotny, bo większość jego ekwipunku waży dość mało. 12-15 punktów powinno wystarczyć, ale możesz też nastawić się na szybkie bronie i ciężkie zbroje. Wtedy warto zainwestować w udźwig nieco więcej.

Zręczność to twoja główna statystyka, ale część broni wymaga również odpowiedniego poziomu siły. Zwiększaj ją wtedy, jeśli jest to niezbędne do korzystania z danego przedmiotu. W przypadku broni dwuręczny warto pamiętać, że można nimi zadawać pełne obrażenia nie posiadając podanej w wymaganiach siły. Jedyny warunek to używanie jej w obu dłoniach (nie możesz wtedy mieć tarczy). Nie musisz się też przejmować tym, że wydane w siłę punkty okażą się zupełnie zmarnowane. Nawet obrażenia broni nastawionych na zręczność skalują się w mniejszym lub większym stopniu z siłą.

Wiarę i inteligencję warto zwiększać tylko wtedy, jeśli chcemy używać konkretnej broni lub kilku podstawowych zaklęć czy cudów.

Pozostałe punkty wydawaj proporcjonalnie na zręczność, witalność oraz wytrzymałość.