Wysoka Ściana Lothric - od ogniska Wieża na ścianie | Opis przejścia poradnik Dark Souls III
Ostatnia aktualizacja: 1 września 2016
Wysoka Ściana Lothric - od ogniska Wieża na ścianie
Druga część Wysokiej Ściany Lothric zawiera wiele sekretów i ścieżek, dlatego jej opis podzielony został na kilka charakterystycznych etapów:
Początek
Po odpoczynku śmiało wróć do wieży i zejdź na dół, po drodze pokonując dwóch kolejnych przeciwników. Zejdź jeszcze niżej, po drabinie, aby zmierzyć się z przeciwnikiem posiadającym halabardę. Uważaj szczególnie na atak zza głowy, który może wbić Cię w ziemię. Następnie przejdź korytarzem do kolejnej części, po drodze uważając na wroga rzucającego płonące bomby (w rogu znajdziesz Noże do rzucania).
Na końcu leży ciało, a przy nim broń Łamacz Kolczug (uważaj na wyskakującego z lewej strony wroga). Schodząc jeszcze niżej przejdziesz do celi, w której znajduje się jakiś więzień - na razie drzwi będą jednak zamknięte, wróć się więc do wieży i wyjdź przez drzwi na środkowym poziomie. Po zdobyciu Klucza do celi możesz wrócić w to miejsce.
Zaraz za wyjściem z prawej strony znajdziesz Duszę opuszczonego ciała. Kawałek dalej, obok modlących się nieumarłych, znajdziesz drabinę prowadzącą na dachy poniżej. Zostaniesz tutaj jednak zaatakowany przez dwóch przeciwników, szybko zabij pierwszego, który wyjdzie po drabinie, aby ułatwić sobie walkę.
Kawałek dalej, w miejscu pokazanym na screenie, jeden z modlących się po zbliżeniu zacznie transformację w znanego już, podobnego do pierwszego bossa, przeciwnika. Zabierz Bomby zapalające i przygotuj się do walki lub jeśli chcesz jej uniknąć, co wydaje się rozsądniejsze, od razu namierz tą postać, która ma podniesione do góry ręce, u szczytu dachu. Od razu biegnij w jej stronę i zabij ją przed mutacją. Jeżeli Ci się to nie uda walcz, albo uciekaj na kraniec dachu, gdzie po drabinie możesz zejść na dół (przewieszone ciało skrywa Dużą duszę porzuconego ciała).
Na dole przywitają Cię kusznik oraz kilku innych przeciwników. Mając drabinę za sobą przejdź kawałek dalej na balkonik - uważaj, gdyż pojawi się tutaj kilku przeciwników, którym lepiej nie dać się otoczyć. Z ciała zabierz Bomby zapalające. Wróć w stronę drabiny i przed wejściem do budynku odbij jeszcze w prawo, gdzie przy ciele znajdziesz z kolei Czarne bomby zapalające. Następnie wejdź do środka i od razu odbij w lewo. Szybko zabij przeciwnika czającego się za ścianą i kusznika (zbij urny, aby odblokować przejście i znaleźć przy ciele Talizman łowcy nieumarłych). Kolejnego skrytobójcę znajdziesz zaraz za schodami, więc nie daj się zaskoczyć. Znajdziesz tutaj Odłamek tytanitu.
Wróć do głównej sali i rozpraw się z rycerzem. Walczy on podobnie jak poprzednio napotkany, różnicą jest posiadanie przez niego włóczni, którą może często próbować przebić Twoją postać. Po walce znajdziesz tutaj Duszę opuszczonego ciała, w rogu pomieszczenia. Przejdź dalej, po drodze odbij do korytarza po prawej stronie - zniszcz beczki i skrzynie, aby móc dostać się do końca balkoniku (Zielony pąk, jeżeli zniszczysz beczki będziesz mógł zeskoczyć na dół, lepiej jednak wrócić do tego miejsca po oczyszczeniu przeciwników). Następnie wróć i kontynuuj w głąb, uważając zaraz na wyskakującego z lewej strony przeciwnika. Przeszukaj pomieszczenie w którym się znajdował, a za kołem znajdziesz Szeroki miecz. Następnie wyjdź na zewnątrz i przejdź niżej do kolejnej części.
W środku poczekaj chwilę z zejściem na sam dół i zamiast tego przejdź na drugą stronę. Znajdziesz tutaj dwóch przeciwników oraz skrzynię ze skarbem - Srebrną trójkątną tarczą z orłem. Po zebraniu fantów zejdź na sam dół. Rób to jednak powoli, starając się po kolei wywabiać przeciwników. Przede wszystkim zainteresuj sobą dzikiego psa, gdyż bestie te są szybkie i mogą przeszkadzać w walce z większą ilością przeciwników. Następnie z prawej strony możesz zaatakować jeszcze jednego pojedynczego wroga, a z pozostałą dwójką będziesz się musiał najprawdopodobniej zmierzyć jednocześnie.
Przeszukaj dokładnie do miejsce. Znajdziesz tutaj Klucz do celi, Fragment estusa oraz Odłamek tytanitu. Jeżeli natomiast udasz się do góry (droga powrotna), w stronę przejścia, które było zatarasowane, na końcu znajdziesz kilka skrzynek. Zniszcz je, a umożliwi to spadnięcie na dół. Znajdziesz tutaj skrzynię z Astoriańskim prostym mieczem. Możesz teraz zeskoczyć na główny plac, jednakże warto jeszcze powrócić w stronę odszukanego wcześniej więźnia.
Uwolnienie więźnia
Jeśli zapomniałeś drogę rozpocznij od drugiego ogniska, Wieża na ścianie. Następnie zejdź na sam dół wspomnianej wieży, mijając po drodze kilku przeciwników. Nie zgubisz się, gdyż na najniższym poziomie korytarz prowadzi prosto do wspomnianego więźnia. Jest nim Greirat. Po otworzeniu celi za pomocą znalezionego klucza możesz z nim porozmawiać - otrzymasz zadanie zaniesienie przedmiotu (Sygnet błękitnego łzokamienia) do Loretty, znajdującej się w sąsiedniej lokacji (Osada Nieumarłych). Greirat zaoferuje Ci pomoc, jeżeli przystaniesz na jego propozycję.
Duży plac
Wróć teraz w stronę głównego placu, na którym znajdziesz ogromnego rycerza. Po zejściu na dół rozpocznie się walka, przed którą warto się wcześniej przygotować. Przeciwnik ten jest bardzo silny i jego ataki zadają spore obrażenia. W szczególności uważaj, gdy zacznie kręcić młynek i odpowiednio wcześnie odskocz na bok. Podobnie zrób w przypadku przyzywanych przez przeciwnika błyskawic. Poza tym trzymaj się raczej blisko i postaraj się obracać razem z przeciwnikiem, aby atakować jego plecy. Gdy uda Ci się uporać z wrogiem możesz przeszukać plac, a znajdziesz Rapier oraz 2x Żar.
Następnie wyjdź przez opuszczoną bramę i odbij w prawo. Na schodach natkniesz się na kusznika, a z jego lewej strony na jeszcze jednego przeciwnika. Wyjdź po pierwszych schodach i odbij w prawo. Znajdziesz tam Dużą duszę porzuconego ciała. Rozpędź się i przeskocz na daszek znajdujący się kawałek dalej, nad placem - tam z kolei leży Pierścień ofiary. Wróć do schodów i odbij raz jeszcze w prawo (wyżej, po kolejnych schodach).
W przejściu natkniesz się na pojedynczego przeciwnika. Uważaj jednak, gdyż po jego zabiciu pojawi się cała chmara wrogów. Wykorzystaj błyskawiczny unik lub też zablokuj pierwsze uderzenia tarczą, aby móc bez obrażeń nieco się oddalić. Gdy wyczyścisz plac w rogu możesz podnieść Zielony pąk. Idź do końca tą drogą i wyjedź do góry windą. Przy skrzyniach znajdziesz Noże do rzucania, natomiast po drugiej stronie metalowe kraty. Otwierając je odblokujesz skrót w pobliżu pierwszego ogniska.
Droga do bossa
Na koniec wróć w stronę placu i tym razem wybierz przeciwną do skrótu drogę. Na moście znajdziesz dwójkę patrolujących ten teren rycerzy. Twoją jedyną i najlepszą szansą na ich pokonanie jest odciągnięcie jednego z nich w stronę schodów, zabicie i powrót do drugiego przeciwnika. Walka w pojedynkę jest znacznie łatwiejsza. Kolejnego rycerza znajdziesz na balkoniku nieco wyżej. Pokonaj go i zabierz z ciała obok Młot lucereński.
Skieruj się w stronę kaplicy, przed którą odbij w lewo. Znajdziesz tam jeszcze potężniejszego rycerza z niebieską peleryną. Koniecznie wykorzystaj fakt, że jest on odwrócony tyłem i podejdź do niego powoli, aby wykonać potężne pchnięcie od tyłu. Następnie szybko atakuj tyle, ile możesz do czasu, aż przeciwnik podniesie się i odwróci. W tym momencie jeżeli to możliwe wykorzystaj dostępne Bomby zapalające, aby dobić przeciwnika kilkoma rzutami. W przeciwnym wypadku musisz bardzo uważać robiąc uniki, gdyż ten rycerz zadaje większe obrażenia niż inni. Za swój kłopot otrzymasz Wykwintny klejnot.
Następnie wejdź do kaplicy i porozmawiaj dwukrotnie z Emmą. Otrzymasz przez to kolejno Mały sztandar Lothric oraz Drogę Błękitu (znak przymierza).
Uwaga: Możesz sprokurować tutaj walkę z bossem, Tancerką z Mroźnej Doliny, znacznie wcześniej niż wynikałoby to z postępu fabularnego. Aby to zrobić przy pierwszym spotkaniu z Emmą porozmawiaj z nią, a następnie zabij. Podejdź z misą podniesioną z jej ciała do ołtarza, aby załączyć cutscenkę z pojawiającym się bossem. Pokonanie Tancerki na tak wczesnym etapie będzie jednak znacznie trudniejsze. Możesz jednak wykorzystać do tego NPC-ów przyzywanych na walkę z Vordtem (ich znaki przywołania są właśnie przed wejściem na arenę z Vordtem, jednakże możesz ich przyzwać i wrócić z nimi do Tancerki. Jeżeli tak zrobisz nie będą dostępni później do przywołania po raz drugi).
Ostatecznie udaj się w stronę przeciwną kaplicy. U dołu schodów zabij dwóch ostatnich przeciwników oraz łucznika. Zwróć uwagę na balkonik znajdujący się nad tym ostatnim - w przypadku konieczności powtórzenia walki z bossem jest to miejsce, w którym możesz bezpiecznie zeskoczyć z góry, omijając rycerzy znajdujących się na moście. Arena poniżej to miejsce walki z drugim bossem o nazwie Vordt z Mroźnej Doliny.
Gdy go pokonasz podejdź do krawędzi i zatnij sztandar (screen, interakcja), a zostaniesz przeniesiony do Osady Nieumarłych.
Zamknięte drzwi w Wieży na ścianie
Kierując się od ogniska Wieża na ścianie zejdź na dół do wnętrza wieży, a następnie jeszcze raz niżej, po drabinie. Jeżeli odwrócisz się w prawo znajdziesz tutaj zamknięte przejście (na wprost korytarza, którego pilnuje przeciwnik) widoczne na screenie.
Aby zdobyć klucz musisz udać się do Kapliczki Zjednoczenia i porozmawiać z Leonhardem. Znajdziesz go przy największym tronie. Przy pierwszej rozmowie da Ci 5x Pękniętą czerwoną kulę oka. Jeżeli zdobędziesz Blady język (możesz go znaleźć między innymi w Osadzie Nieumarłych, podczas pomocy Siegwardowi, na terenie walki z ognistym demonem) Leonhard pojawi się ponownie i tym razem da Ci Klucz do komnaty z windą, otwierający wspomniane kraty.
Po zjechaniu na dół będziesz musiał pokonać rezydującego tam rycerza. Na początku zyskaj przewagę podchodząc do niego powoli, gdyż stoi on odwrócony do windy plecami. Zadaj potężne uderzenie od tyłu, po czym od razu zaatakuj, nim wróg się otrząśnie.
W trakcie samej walki uważaj przede wszystkim na duży zasięg przeciwnika i jego zdradzieckie pchnięcie - wykonuj uniki na boki, nie do tyłu. Ponadto nie daj się złapać w serię ciosów, a nade wszystko odsuń się, gdy rycerz będzie ładował połyskujący atak. Oznacza to chęć złapania gracza i wyssania z niego dużej ilości zdrowia. Swoich szans wypatruj głównie po tym, gdy przeciwnik po wykonaniu udanego uniku uderzy mieczem w ziemię. Masz wtedy czas na wyprowadzenie 2-3 szybkich ataków. Po walce otrzymasz Czerwoną kulę oka.