Lochy Irithyllu | Opis przejścia Dark Souls 3 poradnik Dark Souls III
Ostatnia aktualizacja: 10 września 2019
Lochy Irithyllu
Lochy Irithyllu to spora lokacja, połączona w dużej mierze z Zbezczeszczoną Stolicą. Całkowita eksploracja tego terenu nie będzie możliwa bez wrócenia tutaj inną ścieżką właśnie z tej drugiej lokacji. Ponadto znajdziesz tam klucze, otwierające cele lochach.
Droga do Lochów Irithyllu
Przejście do lokacji znajdziesz w dolnej części Irithyll w Mroźnej Dolinie. Będąc pod mostem (bagnisty teren) kieruj się w stronę wejścia do ścieków, a następnie kawałek dalej - w budynku pokazanym na screenie znajdziesz ognisko Odległa posiadłość. Dalsza droga liniowo prowadzi do lochów.
Od ogniska zejdź po schodach. Zwróć uwagę na pozornie uciekających przeciwników - gdy tylko się zbliżysz zza ściany, po lewej stronie, wyskoczy jeden z lodowych rycerzy, a uciekający wrogowie szybko powrócą. Na dole znajdziesz jeszcze jednego przeciwnika, uważaj na wyczarowywany przez niego ognisty pocisk. Po oczyszczeniu tego miejsca w głębi, z prawej strony, użyj pochodni, aby rozjaśnić teren i zauważyć dwóch chowających się w ciemnościach wrogów. Znajdziesz tutaj Duży odłamek tytanitu. Przed wyjściem na zewnątrz wróć jeszcze do góry schodów, ale tym razem nie schodź nimi, tylko zeskocz na położoną niżej podłogę. Przy ciele leży tam Zardzewiała złota moneta.
Zaraz po opuszczeniu budynku zostaniesz zaatakowany przez najeźdźcę - Alvę, Poszukiwacza Odrzuconych. Posiada on sporych rozmiarów miecz, który ma duży zasięg oraz trzymaną w drugiej ręce kuszę. Dobry moment na atak będziesz miał w momencie, gdy owa kusza będzie przez chwilę ładowana- najlepiej jest wtedy szybko doskoczyć do przeciwnika, wykonując atak z powietrza. Uważaj tylko na najgroźniejszy atak, jakim są trzy następujące po sobie uderzenia mieczem - pierwszy sygnalizowany jest przygotowaniem (odpowiednia postawa) zamachu, dlatego wcześniej odsuń się na sporą odległość lub też przygotuj do kilku uników. Podczas walki możesz spróbować zepchać przeciwnika w przepaść. Za wygranie pojedynku otrzymasz Murakumo.
Uwaga: Jeśli nie pokonasz przeciwnika nie znajdziesz w dolnej części lochów jego zestawu.
Więzienie
Kawałek dalej znajdziesz pierwsze ognisko, znajdujące się całkowicie w Lochach Irithyllu. Przejdź do przodu, gdzie z celi po lewej stronie zabierz Zardzewiałą monetę (uważaj na kościotrupa, który zaraz się tutaj pojawi). Następna cela po lewej stronie (możesz podnieść kratę) zawiera Duży odłamek tytanitu. Drzwi z prawej strony są chwilowo zamknięte (wróć tutaj z Kluczem strażnika więziennego), dlatego opuść korytarz drogą na wprost.
Zaraz za nim uważaj na nowy rodzaj przeciwnika, który jest niesamowicie groźny. Oprócz zwykłego ataku, czyli przypalenia żelazem do ziemi, które powoduje duże obrażenia, a także znaczne spowolnienie, przeciwnik może podnosić do góry swoją lampę. Jeżeli to zrobi nie masz wyboru - musisz zabić go jak najszybciej, gdyż nawet ucieczka nie pomoże przed malejącym paskiem zdrowia (musisz bardzo się oddalić lub schować za ścianą tak, aby przeciwni nic z Ciebie nie wysysał; nie widział Cię). Twoje punkty życia będą spadać dopóki wróg nie opuści lampy lub nie zginie. Co więcej musisz chwilę odczekać, aż wszystko wróci do normy i podleczyć się Butelką estusa. Z tego powodu każdego takiego przeciwnika zabijaj maksymalnie szybko, a przed wyruszeniem dalej poczekaj na unormowanie się punktów życia.
Dalej w korytarzu znajdziesz Niknącą duszę oraz kościotrupa wyskakującego z celi po prawej stronie. Kawałek dalej uważaj, gdyż natkniesz się tutaj na dwóch przeciwników mogących obniżać Twoje zdrowie - koniecznie poczekaj, aż jeden oddali się w głąb sali przechodząc po mostku i dopiero wtedy wychyl się, błyskawicznie zabijając jednego z przeciwników, a dopiero potem zajmując się kościotrupami i drugim przeciwnikiem.
Przejdź do końca, gdzie znajdziesz Duży odłamek tytanitu i zejdź na dół.
Uwaga: W tym miejscu, gdzie leży odłamek, znajduje się okno otwierane Kluczem uciekiniera. Pozwoli to na pewien skrót, pozwalający ominąć w przyszłości więzienie.
Zaraz za schodami zwróć uwagę na kolejnego strażnika. Aby wykorzystać do maksimum swoją przewagę zeskocz na niego ze schodów i wykonaj atak z góry, co powinno mocno nadwątlić jego zdrowie i powalić przeciwnika na ziemię, umożliwiając szybkie jego dobicie. Następnie po kolei zajmij się każdą klatką, gdyż są to przeciwnicy znani z Osady Nieumarłych. Zaraz po przejściu do dolnej części korytarza odbij w prawo, aby zebrać Dużą duszę nieznanego żołnierza (uważaj na nieumarłego czyhającego tuż za filarem).
Uwaga: Znajdującą się tutaj klatkę również możesz otworzyć po zdobyciu klucza w Zbeszczeszczanej Stolicy.
Na końcu korytarza znajdziesz jeszcze celę z kilkoma nieumarłymi - szybko ich zabij, aby nie zarazili Cię (toksyczne robaki) i zabierz Zestaw Starego czarodzieja. Ostatecznie otwórz celę na samym końcu i szybko odskocz przed potworem. Wpuść go do korytarza, gdzie będziesz miał więcej pola do manewru, a następnie zabij (jest wrażliwy na ogień), aby otrzymać Wielką magiczną tarczę.
Wróć teraz do góry i przejdź po mostku do drugiej części lochów.
Będąc po drugiej stronie od razu skręć w prawo i sprintem biegnij do strażnika więziennego, aby zapobiec wysysaniu zdrowia. Następnie równie szybko odwróć się i zabij kościotrupy wychodzące w celi. Znajdziesz też tutaj Duży odłamek tytanitu.
Cela znajdująca się obok zawiera dziurę w murze (screen). Przejdź do kolejnego pomieszczenia, podnosząc Żywicę bladej sosny i omijając dziwną kreaturę. W korytarzu, ciągle pozostając na górze przejdź do jednej z cel (podnieś kratę), gdzie znajdziesz Klucz uciekiniera.
Umożliwi on otwarcie okna znajdującego się w pierwszej części więzienia (od ogniska zaraz po wejściu do kolejnego korytarza skręć w prawo, miń dwóch strażników więzienia i dobiegnij do końca). Po otwarciu okna będziesz mógł skorzystać ze skrótu, omijającego część więzienia.
Następnie bardzo uważaj w miejscu pokazanym na screenie. Znajdziesz tam aż trzech strażników z którymi na pewno nie chcesz walczyć jednocześnie. Jest to trudne, gdyż wrogowie znajdują się w bliskiej odległości. Postaraj się zabić (zeskakując z góry) tego stojącego najbliżej schodów tak, aby pozostała dwójka Cię nie zauważyła. Następnie po odnowieniu się energii sprintem biegnij do stojącego bliżej przeciwnika i jak najszybciej wyłącz go z walki. Przy odrobinie szczęście zostanie Ci tylko jeden wróg, bez nadwątlonych punktów życia. Po jego pokonaniu przejdź do celi po lewej stronie, gdzie znajdziesz mniej przyjaznego, podobnego do wcześniej ominiętego, zdeformowanego stwora. Wbiegnij do celi i od razu zaatakuj, po czym zabierz Prosty klejnot.
Przejdź do kolejnej części korytarza, uważając na dwie klatki pilnujące wejścia (pamiętaj, że możesz je wcześniej namierzać i rozpoznawać, które klatki to tak naprawdę przeciwnicy). W korytarzu zauważysz jaszczurkę - biegnąc za nią możesz otrzymać Łuskę tytanitu, jednakże musisz się pośpieszyć i uważać na wyskakującego z celi po lewej stronie stwora. Po zabiciu jaszczurki skup uwagę na nim, a następnie możesz opcjonalnie otworzyć celę obok i zabić jeszcze jednego potwora.
Na sam koniec wyjdź na zewnątrz, przez otwarte przejście.
Na zewnątrz
Po opuszczeniu więzienia podnieś leżącą przy ciele Kość wiodącą do domu. Zwróć uwagę na skały z prawej strony - jest to miejsce, do którego dostaniesz się wychodząc przez okno (otwierane Kluczem uciekiniera, znajdziesz tam Pierścień ryczącego smoka). Kawałek dalej znajduje się trzech przeciwników stojących przed wejściem do budynku - uważaj szczególnie na tego, który będzie chciał zaskoczyć Cię od tyłu
Wejdź do środka i zaatakuj skrzynię - mimika. Za jego pokonanie otrzymasz cenny Fragment estusa. Kawałek dalej w większym pomieszczeniu nie zapędź się do końca korytarza, gdyż wyjdzie z niego kilku przeciwników. Jeżeli wcześniej oczyściłeś wejście do budynku ściągnij tych, którzy wyjdą najpierw, niżej, a na koniec zostaw sobie kuszników. Przy ciele z prawej strony znajdziesz Duszę zmęczonego wojownika. Zeskocz tam niżej.
Znajdziesz się w miejscu pokazanym na screenie. Do widocznego olbrzyma mógłbyś podejść od drugiej strony, schodząc po drabinie znajdującej się w korytarzu, z którego właśnie zeskoczyłeś (blokuje on drogę z jaszczurką oraz Duszą przygnębionego rycerza, możesz zebrać te przedmioty uderzając olbrzyma i budząc go do życia). Do wyższej partii dostaniesz się w późniejszym czasie, przechodząc tutaj z Zbeszczeszczanej Stolicy.
Kanały
Tymczasowo odbij w lewo i podnieś mijany po drodze Kilof. Wejdź do kanałów i zabij kilka szczurów. Chwilowo omiń odnogę z prawej strony i przejdź prosto, do końca, podnosząc jeszcze po drodze Duszę zmęczonego wojownika.
Znajdziesz się przed ścianą z dwiema skrzyniami. Jedna z nich (ta z prawej strony) jest bezpieczna i zawiera Stary klucz do celi (potrzebny do otwarcia celi z Siegwardem w Zbeszczeszczonej Stolicy). Skrzynia z lewej strony to mimik, nieco groźniejszy od tych znanych wcześniej - nie będzie próbował Cię złapać, tylko szybko skoczyć do przodu, przewracając na ziemię (obrażenia są tak samo duże). Z tego powodu postaraj się wykonać szybki unik, gdy mimik tylko przygotuje się do skoku. Za zabicie przeciwnika otrzymasz Szponiasty pierścień mroku.
Uwaga: Powinieneś tutaj działać bardzo szybko, gdyż po otwarciu skrzyni za chwilę pojawi się sporo bazyliszków, rozsiewających trującą mgłę (klątwa, gdy zbyt długo pozostaniesz w jej zasięgu, spowoduje natychmiastową śmierć). Z tego powodu zabierz przedmiot, skup całą swoją uwagę na mimiku i uciekaj jak najprędzej, gdyż w wąskim tunelu łatwo zostać "zagazowanym".
Wejdź teraz do kryjówki szczurów, która znajduje się z prawej strony, od wejścia do kanałów. Po wejściu szybko wybiegnij ponownie do dużego tunelu, ściągając za sobą dwa duże goniące Cię szczury. W małym przejściu nie miałbyś zbyt dużej możliwości na wykonywania uników, co jest znacznie łatwiejsze w głównym tunelu. Po uporaniu się z niebezpieczeństwem wróć do tunelu i zabierz Ciasto z łajna oraz otwórz bramę.
Droga do Zbeszczeszczonej Stolicy
Znajdziesz się w miejscu pokazanym na screenie. Z lewej strony podnieś Duży odłamek tytanitu. Sala pełna jest strażników wysysających życie, dlatego też atak frontalny na ich patrole to czyste samobójstwo. Zamiast tego omiń chwilowo środek pomieszczenia i skręć w lewo, gdzie schody zaprowadzą Cię do góry.
Przy ciele rycerzy znajdziesz Kamień smoczego korpusu, a kawałek dalej windę. Jadąc nią do góry zwróć uwagę na przewieszone przez okno ciało (możesz zeskoczyć w trakcie jazdy, aby zebrać Klingę błyskawic). Na górze podnieś jeszcze Dużą duszę nieznanego żołnierza i odblokuj bramę - ten skrót prowadzi do drugiej części więzienia.
W przypadku powrotu od ogniska przejdź przez most, a następnie zeskocz na dół, po lewej stronie.
Następnie wróć na dół i jeszcze przez chwilę omiń środek komnaty, zamiast tego skręcając do ciemnego pomieszczenia po lewej stronie. Natkniesz się tutaj na 5 potworów, postaraj się skupić swój atak na jednym, aby go zabić i przenieść wzrok na kolejnego (warto użyć broni o dużym zasięgu, może ułatwić to szybkie "posprzątanie" pomieszczenia). Przy ciele znajdziesz Zbeszczeszczony węgiel. Na koniec otwórz kratę znajdującą się z prawej strony.
Jest to doskonałe miejsce na pojedyncze ściąganie przeciwników do środka pomieszczenia. Pozostając za murem nie mogą oni zmniejszyć Twojego zdrowia, a zainteresowani wrogowie będą po chwili pojedynczo wchodzić do pomieszczenia. W ten sposób możesz zabić ich wszystkich, albo przynajmniej taką ilość, która pozwoli Ci na bezpieczne zabicie reszty. Do zwabiania przeciwników wykorzystaj najlepiej Noże do rzucania lub zaklęcia, aby nie musieć co chwila podbiegać do nich i ryzykować utraty zdrowia.
Gdy już oczyścisz salę zajmij się przedmiotami, których jest tutaj całkiem sporo. Na środku znajdziesz Żar, a kawałek dalej, z prawej, pełny Zestaw Alvy (przy urnie, będzie tu tylko jeśli pokonałeś go podczas inwazji przed wejściem do lochów). Dalej z prawej strony znajdziesz kolejny Żar, w celi po lewej Pustynne popioły oraz Pierścień korony zmierzchu (i małą niespodziankę...). W korytarzu przed tą celą dodatkowo możesz zauważyć skrzynię, a raczej mimika, który ją imituje - zabij bestię, aby dostać 2 Łuski z tytanitu. Ostatecznie, po drugiej stronie znajduje się cela, której otwarcie uwolni przeciwnika z krzyżem na plecach, uważaj, gdyż jest on szybki i silny (możesz też po prostu nie otwierać tej celi). Na sam koniec w korytarzu możesz natknąć się na ostatniego strażnika oraz zamkniętą, póki co, celę (podobnie jak w przypadku innych zamkniętych cel - wróć tu z kluczem zdobytym w Zbeszczeszczonej Stolicy).
Ostatecznie wyjdź na zewnątrz, w stronę Zbeszczeszczonej Stolicy. Aby zebrać wszystkie przedmioty i dokończyć pewne zadania będziesz tu musiał wrócić, ale zrobisz to właśnie cofając się z Zbeszczeszczonej Stolicy.