Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Command & Conquer: Red Alert 3 - poradnik do gry

Command & Conquer: Red Alert 3 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Porady i informacje dotyczące frakcji | Alianci poradnik Command & Conquer: Red Alert 3

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016

Porady i informacje dotyczące frakcji

  • Kampania aliancka jest według mnie najłatwiejszą ze wszystkich trzech obecnych w grze. Wyjątkiem może być jedynie ostatnia misja - jest dużo trudniejsza od wszystkich wcześniejszych zadań;
  • Alianci mają zdecydowanie najlepszy sposób wznoszenia budowli. Najpierw przeznaczane są fundusze potrzebne do postawienia budynku. Po zakończeniu tego procesu trzeba wybrać miejsce dla struktury i już - budowla pojawi się mapie i od razu jest gotowa do działania;
  • Tworzenie małych baz odbywa się poprzez rozłożenie Prospektora (wóz zbierający rudę) do postaci centra dowodzenia w wybranym miejscu na mapie. Podobnie prezentuje się rozkładanie MCV. W pobliżu takiego centra dowodzenia można oczywiście stawiać budynki;
  • Dostęp do lepszych jednostek uzyskuje się poprzez ulepszanie MCV lub centra dowodzenia. Jeśli chcesz produkować np. zaawansowane wozy artyleryjskie w swojej fabryce pojazdów, musisz sprawdzić czy znajduje się ona terenie MCV, czy też jest częścią jakiejś małej bazy. Następnie musisz włączyć interesujące Cię MCV lub centrum dowodzenia i ulepszyć je;
  • Główną siłą Aliantów jest lotnictwo. Niemal wszystkie misje Aliantów opisane w tym poradniku można szybko i sprawnie wykonywać z wykorzystaniem samolotów. Najlepsze są najprostsze bombowce typu Vindicator. Po odblokowaniu ulepszenia lotnictwa (moc Advanced Aeronautics) maszyny te mogą precyzyjnie zrzucić trzy bomby za jednym zamachem na cel o dowolnej wielkości. Co więcej, maszyny te są całkiem wytrzymałe i dość tanie. Ich najpoważniejszą wadą jest niemożność obrony przed wrogim samolotami;
  • Planując atak z powietrza, przede wszystkim ulepsz lotnictwo (moc Advanced Aeronautics). Gdy już to uczynisz, musisz wiedzieć że 3 bombowce typu Vindicator są w stanie zniszczyć wszystkie małe budynki (koszary, elektrownie, struktury obronne). 6-7 samolotów wystarczy, by zburzyć duże budowle (fabryki, lotniska, rafinerie). 12 maszyn zapewnia siłę wystarczającą do niszczenia fabryk głównych (powstających z MCV) i superbroni;
  • Bombowce typu Century (Century Bombers) przeprowadzają naloty dywanowe, także warto je posyłać co najwyżej na wielkie skupiska budynków. Maszyny te mają jednak inną ciekawą właściwość - mogą przewozić maksymalnie 5 jednostek piechoty. Jeśli musisz gdzieś dostarczyć np. grupkę inżynierów, warto spróbować zrzucić ich na spadochronach;
  • Bombowce nie są w stanie bronić się przed innymi samolotami. Z pomocą przychodzą odrzutowce typu Apollo, które świetnie radzą sobie z innymi maszynami latającymi (wg mnie są dużo lepsze niż radzieckie MiGi). Jeśli jakieś wrogie samoloty zagrażają Twoim bombowcom, wyprodukuj parę Apollo i wyślij do walki;
  • Helikoptery typu Cryocopter są wyjątkowo niepraktyczne. Mogą one albo zamrażać wrogie jednostki, albo je pomniejszać, dzięki czemu łatwo je rozjechać. Niestety, same w sobie nie stanowią one broni, zawsze muszą działać w kooperacji z innymi siłami, najlepiej naziemnymi. Ponieważ jednak siłą Aliantów jest lotnictwo, a nie lądowe pojazdy, lepiej skupić się na produkcji bombowców, a nie Cryocopterów;
  • Obrona bazy w wykonaniu Aliantów może przybierać bardzo różne formy. Jest tak za sprawą wieżyczek Multiturret IFV. Warto je stawiać, gdyż są one w stanie dokopać niemal wszystkiemu, co wróg może na Ciebie rzucić (lotnictwo, czołgi, piechota, flota). Co więcej, można do wieżyczek wprowadzać piechociarzy, modyfikując przez to sposób działania wieżyczki. Jeśli do budowli wejdzie Peacekeeper, wieżyczka dostaje działko przeciwpiechotne. Wprowadzenie żołnierza z wyrzutnią rakiet (Javelin Soldier) zwiększy częstotliwość wystrzeliwanych przez wieżyczkę rakiet. Oprócz struktur Multiturret IFV, dostępne są również wieże typu Spectrum. Dużo lepiej sprawdzają się one w walce z czołgami i okrętami, ale za to nie potrafią zwalczać lotnictwa. Ogólna zasada tworzenia obrony bazy alianckiej brzmi następująco: korzystaj z małych wieżyczek IFV, ale jeśli wrogie czołgi i flota za bardzo dają Ci w kość, zaopatrz się również w wieże Spectrum.