Misja 9 - Solomons' Skirmish (cz.1) | Japonia | Battlestations Pacific poradnik Battlestations: Pacific
Ostatnia aktualizacja: 20 września 2019
Misja 9 "Solomons' Skirmish"
Rodzaj starcia: operacja morska Jednostki do dyspozycji: wyznaczone - lekkie krążowniki klasy Kuma (x 2); pozostałe - ciężki krążownik klasy Mogami, niszczyciel klasy Fubuki, pancernik klasy Kongo; bonusowe - bombowce G4M Betty (x 2) Jednostki do odblokowania: zawansowany niszczyciel klasy Shimakaze uzbrojony w torpedy (za zdobycie srebrnego medalu) |
Zadania główne:
1. Rozpoznaj rejon w poszukiwaniu aktywności wroga
2. Przetrwaj do przybycia posiłków
3. Zniszcz trzy amerykańskie pancerniki
Zadania dodatkowe:
1. Zestrzel wrażą, rozpoznawczą łódź latającą
2. Nie pozwól uciec amerykańskim okrętom
3. Nie pozwól uciec wrogiemu niszczycielowi
Zadania ukryte:
1. Wszystkie japońskie pancerniki muszą przetrwać starcie
Na początku gry dysponujesz tylko trema krążownikami. Wszystkie powinny mieć możliwość wyrzucenia w powietrze wodnosamolotów rozpoznawczych. Zrób to od razu, rozsyłając maszyny na północny wschód i zachód by 1) rozpoznały ten rejon w poszukiwaniu sił nieprzyjaciela . Oczywiście staraj się trzymać je z dala od już wykrytych wrażych jednostek by nie zostały zbyt szybko zestrzelone! Którymś z samolotów 1) zestrzel zbliżającą się od północnego-zachodu amerykańską, rozpoznawczą łódź latającą .
Pozwól płynąć swoim krążownikom kursem, które sobie obrały: dwa udadzą się na północny-wschód, jeden - w kierunku północno-wschodnim. W ich stronę skieruje się kilka amerykańskich niszczycieli. Twoim aktualnym zadaniem jest 3) nie pozwolić jednemu z nich, USS Aldenowi na ucieczkę . Łatwo rozpoznać który to: na mapie taktycznej jest on oznaczony niebieskim kółeczkiem. Rozsyłając swoje krążowniki w dwóch wspomnianych wcześniej kierunkach osaczysz go, odcinając mu drogi odwrotu. Być może w panelu "wsparcia morskiego" pojawiło się już udogodnienie zwiększające manewrowość twoich okrętów wojennych - włącz je, przyda się podczas unikania torped wroga.
Próbując przechwycić USS Alden zatop wszystkie pozostałe niszczyciele wchodzące w twój zasięg rażenia. Niszcz je ogniem artyleryjskim z maksymalnego dystansu, nie pozwalając zbliżyć się zanadto: niszczyciele, jak to niszczyciele, mogą zrobić ci wówczas niepotrzebną krzywdę swoimi torpedami. Szybko naprawiaj ewentualne uszkodzenia na swoich "żelazkach".
Kończąc tę fazę gry rozpraw się w podobny sposób z USS Aldenem.
Japońskie samoloty zwiadowcze niebawem odkryją pierwszy amerykański pancernik chowający się za jedną z wysp na północy - to USS South Dakota. Kolejne dwa ze swoją eskortą (kilku niszczycieli i krążowników) wpłyną na mapę chwilę potem od północy. Na razie jednak dysponujesz zbyt słabymi siłami by poradzić sobie z tak potężnym wrogiem i powinieneś tylko 2) przetrwać do przybycia japońskich posiłków . W tym celu zrób zwrot przez prawą burtę i skieruj wszystkie trzy krążowniki na południowy-zachód - w tamtejszym rogu planszy pojawią się niebawem dwa sojusznicze pancerniki wraz z kilkoma mniejszymi towarzyszami. Jeżeli któryś z twoich krążowników już wszedł w zasięg ognia zbliżającego się nieprzyjaciela i odnosi pod jego ostrzałem uszkodzenia warto zajrzeć do panelu "wsparcia morskiego" i sprawdzić, czy nie ma w nim udogodnienia pozwalającego sprawniej naprawiać usterki. Odganiaj się od amerykańskich samolotów, także myśliwców uzbrojonych w bomby! Jeśli w poprzedniej misji udało ci się zdobyć złoty medal to w tej dostaniesz dodatkowo pod kontrolę dwie formacje japońskich bombowców, które powinny pojawić się w południowo-wschodnim rogu mapy właśnie teraz. Zrób z nich dobry użytek bombardując pokład pojedynczego amerykańskiego pancernika (USS South Dakota) - nalot przeprowadź oczywiście wzdłuż kadłuba tej potężnej łajby by trafiło go jak najwięcej bomb.