Misja 13 - Invading Iwo Jima (cz.3) | USA | Battlestations Pacific poradnik Battlestations: Pacific
Ostatnia aktualizacja: 20 września 2019
Sugeruję więc rzucić wszystkie Hellcaty do walki z Ohkami i ich nosicielami. Zaś nad każde lotnisko posłać po kluczu Korsarzy by każda z tych formacji zniszczyła rakietami główne hangary (po dwa), jeśli trzeba kilkukrotnie powtarzając nalot. Upewniaj się, że wskazałeś dany hangar jako cel swoim skrzydłowym, byś przypadkiem nie szarżował na niego sam!
Po wyłączeniu z walki obu lotnisk wróć nad ocean i rozpraw się z pozostałymi Okhami, wspierając wysiłki Hellcatów. Rakiety Corsairów również przydają się w walce powietrznej, szczególnie jeśli odpalasz je z minimalnej odległości.
Japońscy obrońcy wyspy mają jednak w zanadrzu jeszcze kilka jednostek. Tym razem rzucą przeciwko amerykańskiej flocie kutry torpedowe (z misjami samobójczymi!) wypływające w swój ostatni rejs z trzech stoczni zlokalizowanych u brzegów wyspy. Powinno zależeć ci na przerwaniu tego niekończącego się strumienia kutrów kierujących się w stronę jankeskich okrętów, a aby go przerwać należy 1) zniszczyć wszystkie stocznie . Zadanie to również wykonaj Korsarzami uzbrojonymi w rakiety, podczas gdy Hellcaty zabawiają się z japońskimi łupinkami błyskawicznie posyłając je na dno, nim na dobre wypłyną na otwarte morze. Jeśli w poprzedniej misji osiągnąłeś niezły wynik to w tej program może cię nagrodzić formacją dodatkowych Superfortec (amerykańskich bombowców), którą przywołasz na mapę poprzez panel "wsparcia powietrznego", a która zbombarduje wybrany przez ciebie cel. Może to być np. jedna ze stoczni, ale jeżeli do tej pory nie udało ci się uporać z japońskimi lotniskami polowymi, to lepiej jest na nie rzucić bombowce. Lub przynajmniej na jedno z nich. Lotniska stanowią twardszy orzech do zgryzienia, podczas gdy Korsarze naprawdę są w stanie poradzić sobie z poszczególnymi stoczniami z łatwością.
Nadlatując nad jedną ze stoczni położonych na brzegu wyspy kluczem Corsairów nie wahaj się wykorzystać okazji do zatopienia paru właśnie wypływających z niej kutrów torpedowych. Salwami rakiet zniszcz stocznię, podobnie postąp z dwoma pozostałymi.
Zapoluj i poślij na dno wszystkie ocalałe kutry, niektóre być może dorwiesz tuż przed rozbiciem się ich o kadłub któregoś z amerykańskich statków transportowych. Jeżeli udało ci się nie dopuścić do zatopienia nawet jednego transportowca to tym samym zrealizowałeś ukryty cel scenariusza. Jego wygranie na jakimkolwiek poziomie trudności nie odblokowuje do dalszych gier żadnych nowych jednostek, jednak w trakcie zabawy może udać ci się zdobyć odznakę myśliwską przyznawaną za zniszczenie myśliwcami 30-u wrażych jednostek.