Misja 11 - Seizing the Fiji's (cz.1) | Japonia | Battlestations Pacific poradnik Battlestations: Pacific
Ostatnia aktualizacja: 20 września 2019
Misja 11 "Seizing the Fiji's"
Rodzaj starcia: kombinowana operacja morsko-desantowa Jednostki do dyspozycji: wyznaczone - lotniskowiec Akagi, statki transportowe (x 2), pokładowe bombowce torpedowe B6N Jill (x 40); pozostałe - pancernik Fuso, niszczyciel klasy Fubuki, ciężki krążownik klasy Takao, myśliwce A6M Zero (x 40), bombowce nurkujące D4Y Judy (x 40); bonusowe - okręt podwodny I-400 |
Zadania główne:
1. Zajmij wszystkie cztery amerykańskie bazy na wyspach
Zadania dodatkowe:
1. Zatop uszkodzony amerykański pancernik
2. Zatop wraży lotniskowiec
Zadania ukryte:
1. Wykryj zagrodę minową z pomocą samolotu zwiadowczego
Główne zadanie polega na 1) zajęciu czterech wysp . Dysponujesz sporą flotyllą okrętów wojennych, w skład której wchodzą m.in. pancernik oraz lotniskowiec i być może także okręt podwodny. Skieruj całość swoich sił w kierunku najbliższej wysepki i pozwól japońskiemu pancernikowi wraz z pomniejszymi towarzyszami zatopić pojedynczy amerykański krążownik, jaki stanie im na drodze. W następnej kolejności zajmij wspomnianą wysepkę wysyłając w jej stronę statki transportowe z maleńkimi łodziami desantowymi wypełnionymi japońską piechotą morską - to łatwe do wykonania.
W pewnym momencie gra wyda ci rozkaz wykrycia z pomocą samolotu zwiadowczego zagrody minowej , które gdzieś tu powinno być. Tak po prawdzie to producent gry zapomniał chyba umieścić takowego w tym scenariuszu, bo ja w swojej grze nigdzie go nie znalazłem... W każdym bądź razie wyrzuć w powietrze z pokładu jednego ze swoich okrętów wojennych (najprawdopodobniej pancernika) ów samolot zwiadowczy uzbrojony w bomby głębinowe, niech się trochę rozejrzy po okolicy. Kolejne maszyny tego typu proponuję skierować w rejon następnych wysp, które musisz opanować, jednak niezbyt blisko nich, aby nie zostały przypadkiem zestrzelone. Od czasu do czasu twoje samoloty zwiadowcze mogą zestrzelić jakieś amerykańskie łodzie latające, jeśli takie napatoczą im się na celowniki.
Z pewnością szybko zorientujesz się, iż wróg bezustannie wysyła w kierunku twojej flotylli kolejne klucze samolotów, które startują z dwóch lotnisk polowych położonych na wyspach leżących na północy. Z tego kierunku nadpływają również amerykańskie kutry torpedowe stwarzając kolejne zagrożenie. Dlatego cały czas musisz utrzymywać w powietrzu odpowiednio dużo formacji samolotów myśliwskich i pchnąć je na północ i północny-wschód, nieco przed twoje "żelazka". Ich zadaniem będzie oczywiście przechwytywanie samolotów wroga, a i do jego kutrów sobie od czasu do czasu postrzelają. Dodatkowo sugeruję porozstawiać swoje łajby w szyku, w którym lotniskowiec z transportowcami płyną na samym końcu (statki transportowe/barki desantowe mogą ekranować burty pływającego lotniska by chronić je przed torpedami), przed nimi zaś pancernik i wszystkie pomniejsze okręty wojenne. Zadaniem tych ostatnich będzie postawienie zapory ognia przeciwlotniczego, od której powinny odbijać się wraże samoloty. Pamiętaj by uzupełniać straty, które ponosisz w czasie walki pośród myśliwskich Zer (dobrze jest dodatkowo uzbrajać te maszyny w bomby).
Nie utrzymuj jednak w powietrzu tylko myśliwców, lecz wystartuj z pokładu lotniskowca również kilkoma kluczami samolotów bombowych. Ich zadaniem powinno być zbombardowanie najbliższego lotniska (jego hangarów), potem drugiego (plus ewentualnie stoczni), aby spadła liczba nękających cię amerykańskich maszyn, przede wszystkim bombowych i torpedowych. Zera mogą jednocześnie zająć się pomniejszymi stanowiskami artyleryjskimi na pierwszej, a potem i drugiej wyspie.
Niebezpieczeństwo czai się również pod wodą - w rejonie działań pojawi się zapewne jankeski okręt podwodny USS Spearfish. Posłanie go na dno nie powinno jednak stanowić większego problemu dla twoich samolotów rozpoznawczych przenoszących bomby głębinowe albo podobnie uzbrojonych niszczycieli z eskorty lotniskowca/pancernika. Zatop wroga nim dobierze się do twoich "żelazek".