Misja 6 - Hunt for the USS Hornet (cz.2) | Japonia | Battlestations Pacific poradnik Battlestations: Pacific
Ostatnia aktualizacja: 20 września 2019
Od czasu do czasu będziesz się pewnie musiał wynurzyć by uzupełnić zapasy powietrza. Staraj się robić to gdzieś między niezatopionymi jeszcze transportowcami, osłaniając się nimi przed ogniem wrażych niszczycieli (jeśli wcześniej nie posłałeś tych na dno). Ewentualnie zawczasu oddal się od konwoju (jednak nie na tyle daleko by później móc go dogonić) i na chwilę wychyń na powierzchnię oceanu. Oczywiście torpedy możesz odpalać z głębokości peryskopowej w ogóle nie wystawiając peryskopu nad powierzchnię oceanu. Za chwilę przekonasz się o tej możliwości, ponieważ przed dziobem jednej z twoich łajb pojawi się ukryta do tej pory eskorta amerykańskiego konwoju - okręt podwodny USS Narwhal. Aby posłać go na dno trzeba najpierw, cały czas pozostając w zanurzeniu, "zalockować" na nim celownik i odpalić w jego kierunku kilka torped. Celuj jednak dokładnie, bo choć twoje cygara automatycznie dopasują głębokość, na której płyną, do tej, na której porusza się przeciwnik, to już kierunku zmienić nie potrafią. Po odpaleniu torped dobrze jest wykonać zwrot, by uniknąć "cygar" wystrzelonych przez jankesa. Tej opcji wprawdzie nie sprawdziłem, ale być może Narwhala można również zatopić z pomocą samolotu rozpoznawczego, który na początku gry wysłałeś w powietrze - powinien być uzbrojony w bomby głębinowe. Jeszcze mała dygresja - jeśli cały czas musisz się opędzać od amerykańskich niszczycieli szalejących na powierzchni to po dojściu do wrażego konwoju możesz kryć się pod kadłubami transportowców. Często przepływanie pod ich kadłubami to jedyna nadzieja na zgubienie ścigającego cię niszczyciela (na powierzchni będzie on musiał zrobić zwrot by uniknąć zderzenia z transportowcem). Dodatkowo hałas robiony przez śrubę transportowca, pod którym płyniesz utrudnia niszczycielowi dokładne zlokalizowanie twojej łajby. Przemykając pod kadłubami "żelazek" uważaj jednak na wraki tych już tonących!
Zatapiając wszystkie transportowce zrealizujesz ukryty cel misji. Kiedy będziesz "kończył" ów konwój na mapie pojawi się kolejny związek amerykańskich "żelazek", płynąc z kierunku północno-zachodniego. Tym razem będzie to lotniskowiec USS Hornet w eskorcie głównie niszczycieli. Zapewne zauważysz również, iż w pobliżu znajduje się japoński okręt podwodny I-400, który jednak ma kłopoty nękany przez amerykańską łódź latającą PBY Catalina.
Powinieneś zestrzelić ten wraży samolot rozpoznawczy , a do wykonania tego zadania dodatkowego świetnie nadaje się twój własny samolocik. Jeśli jednak nie masz go już w powietrzu to nie problem - i tak musisz się 3) wynurzyć raz jeszcze by nadać wiadomość radiową o zauważeniu nowego nieprzyjaciela do zmierzającego w ten rejon japońskiego pancernika Yamato (aczkolwiek transmisja trwa ok. 15 sekund, zatem nie powinieneś wynurzać się zbyt blisko wroga). Przy okazji wyrzuć w powietrze kolejną maszynę by zestrzeliła Catalinę, a jeśli ta ostatnia przelatuje gdzieś w pobliżu twojej łajby otwórz do niej ogień przeciwlotniczy. Śmiało, Amerykaniec nie powinien już mieć bomb głębinowych. USS Hornet z pewnością będzie również wysyłał w twoją stronę kolejne samoloty (wszystko wskazuje jednak, iż ma ich ograniczoną liczbę) - do nich również możesz trochę postrzelać (dla rozrywki), z pokładu swojej łajby lub pilotując wodnosamolot rozpoznawczy. Do dyspozycji powinieneś mieć trzy okręty podwodne, więc po stracie któregoś jesteś przełączany na inny (ale wszystkie nie mogą pójść na dno bo misja zakończy się niepowodzeniem!).
Aktualne zadanie polega jednak przede wszystkim na 2) spowolnieniu tego pływającego lotniska (USS Hornet) kilkoma torpedami. Po zestrzeleniu Cataliny przejmiesz kontrolę nad I-400, który świetnie nadaje się do tej akcji, jak również pozostałe japońskie okręty podwodne. Staraj się podejść jak najbliżej nieprzyjaciela (niespecjalnie przejmując się niszczycielami z jego eskorty) i posłać mu w burtę całą salwę torped, odpalając je dosyć szeroko by przynajmniej jedna trafiła w cel (to wystarczy).
Wówczas do walki włączy się oczekiwany od pewnego czasu japoński pancernik Yamato, wraz ze swoją eskortą liczącą kilka niszczycieli, by wykonać ostatni już rozkaz, czyli 4) zatopić USS Hornet i wszystkie pozostałe amerykańskie okręty . Jak się można było spodziewać kontrola nad poczynaniami Yamato zostanie oddana tobie. Korzystając z faktu, iż pancernik ten dysponuje potężnymi działami otwórz z nich ogień dobijając Horneta z ich maksymalnego dystansu rażenia, przybliżając sobie widok lornetką. Jeśli przypadkiem z konwoju transportowców, który wcześniej atakowałeś swoimi okrętami podwodnymi ocalało kilka statków i teraz próbują one umknąć z rejonu bitwy, również skieruj w ich stronę wieże działowe Yamato. Zrób to nim pomniejsze amerykańskie okręty wojenne (w liczbie 6 szt.) z eskorty Horneta ruszą w twoją stronę.
A tych kilku ostatnich wrogów poślij na dno otwierając do nich ogień zanim się zbliżą na dystans umożliwiający im odpalenie w twoim kierunku torped. Nie powinieneś mieć już większych problemów z rozprawieniem się z nieprzyjacielem - pancernik Yamato to naprawdę kawał... okrętu wojennego. Zdobycie w tej misji srebrnego medalu odblokowuje do kolejnych gier okręty podwodne typu I-400 oraz pozwala korzystać w następnym scenariuszu ze "wsparcia morskiego" w postaci ulepszonych pocisków artyleryjskich i okrętu podwodnego Type B, jeśli teraz udało ci się zdobyć złoto.