Misja 3 - Battle of Santa Cruz (cz.2) | USA | Battlestations Pacific poradnik Battlestations: Pacific
Ostatnia aktualizacja: 20 września 2019
Nie zapominaj o przechwytywaniu Wildcatami Japończyków cały czas startujących z pokładu Junyo i uparcie kierujących się w stronę Enterprise'a - strącaj ich szybko nie dając możliwości dotrzeć do amerykańskiej formacji okrętów. A jeśli już im się to uda to pozostaje jeszcze ostatnia deska ratunku - zrobienie użytku z armatek plot. zamontowanych na amerykańskim "pływającym lotnisku". Monitoruj też liczbę twoich samolotów w powietrzu: gdy widzisz, iż z całego klucza danych maszyn ostał się ledwie jeden samolot (często na dodatek mocno też podziurawiony) należy go szybko zastąpić nową, pełną formacją. A ten pojedynczy samolot najlepiej jest rozbić o któryś z wrażych okrętów (powrót i lądowanie na macierzystym lotniskowcu trwa dosyć długo, szkoda na nie czasu). Sugestia ta tyczy się szczególnie twoich samolotów myśliwskich, które powinieneś jak najszybciej zastępować w powietrzu kolejnymi by sprawnie łatać luki w osłonie przeciwlotniczej zapewnianej innym maszynom (np. bombowcom).
Kiedy wreszcie uda ci się zatopić ten pierwszy japoński lotniskowiec Junyo pora 2) odnaleźć na oceanie i posłać na dno drugi - Zuiho . Chwilę wcześniej pod twoją kontrolę oddanie zostanie kolejny amerykański okręt wojenny, pancernik USS South Dakota. Od razu też w zasięgu jego dział znajdą się dwie japońskie łajby, ciężkie krążowniki Takao i Tone. Zatop oba wykorzystując przewagę potężnego uzbrojenia artyleryjskiego Dakoty i większy zasięg jego dział. Po walce proponuję skierować amerykański pancernik na północ by przeciął on drogę lotniskowcowi Zuiho próbującemu zapewne umknąć na wschód.
Gdzieś w tym czasie amerykański lotniskowiec USS Enterprise zostanie zaatakowany przez sporą liczbę japońskich samolotów. Postaraj się zestrzelić większość z nich (otwierając z pokładu "pływającego lotniska" ogień plot.), od czasu do czasu sprawdzając czy przypadkiem Enterprise nie odniósł poważniejszych uszkodzeń, którymi trzeba się zająć wchodząc do menu napraw. Niszczyciele eskortujące tego amerykańskiego "ważniaka" powinny pomóc odeprzeć licznego nieprzyjaciela również stawiając zaporę ognia przeciwlotniczego.
Na tym etapie gry można też wykonać zadanie dodatkowe, czyli zatopić inny amerykański lotniskowiec (USS Hornet) , uszkodzony w bitwie i dryfujący po oceanie. W tym celu wystarczy tylko przełączyć się - gdy otrzymasz zadanie dobicia Horneta - na jeden z dwóch eskortujących pechowca niszczycieli i dobić bezużyteczne już lotnisko salwą torped. Oddaj honory tonącemu okrętowi (gdy pójdzie na dno zostaniesz nagrodzony osiągnięciem Queen Sacrifice), po czym odeślij oba niszczyciele z zadaniem eskortowania pancernika South Dakota lub lotniskowca Enterprise, jak wolisz.
Jeśli jednak zależy ci na zdobyciu złotego medalu za misję to wypada zrealizować też cel ukryty, a więc zatopić przynajmniej jeden pancernik z sił awangardy . Zespół tych okrętów znajdziesz w północno-zachodnim rejonie mapy. Sugeruję pchnąć w jego kierunku kilka kluczy samolotów (przede wszystkim torpedowych i bombowców) a wysiłki skoncentrować na zniszczeniu owego jednego, najbliżej płynącego pancernika z Kraju Kwitnącej Wiśni. Uderz, odskocz i ponawiaj swoje ataki lotnicze czekając w bezpiecznej odległości aż "odrośnie" uzbrojenie twoich maszyn. Jeśli w pobliżu masz również jakieś jednostki pływające je także wyślij w kierunku wroga, pamiętając, iż twoje niszczyciele mogą (wręcz powinny!) potraktować nieprzyjaciela wieloma salwami torped. Jeśli - ale tylko grając na najwyższym poziomie trudności! - naprawdę spiszesz się i zdołasz posłać na dno morskie nie tylko jeden wraży pancernik, ale wszystkie "żelazka" tej japońskiej awangardy (czyli związku płynącego przed głównymi siłami), to... jesteś na dobrej drodze do zdobycia kolejnego osiągnięcia. Mianowicie Take No Prisoners przyznawanego za zniszczenie w tej misji wszystkich wrażych okrętów.
Później wróć wykonać to ostatnie już zadanie główne polegające na 2) odnalezieniu i zatopieniu japońskiego lotniskowca Zuiho . Sugeruję nie zmieniać metody działania i rozprawić się z wrogiem dokładnie w ten sam sposób, co z jego poprzednikiem, Junyo. Bombami Wildcatów osłab eskortę Japończyka zatapiając strzegące go niszczyciele, a potem dobij osamotniony lotniskowiec nalotami Dauntlessów i Avengerów. Pancernik South Dakota również powinien wziąć aktywny udział w tej walce. Ukończenie tej misji odblokowuje do następnych gier niszczyciele typu Allen M. Sumner.