Misja 4 - Saving the Shoho | Japonia | Battlestations Pacific poradnik Battlestations: Pacific
Ostatnia aktualizacja: 20 września 2019
Misja 4 "Saving the Shoho"
![]() | Rodzaj starcia: bitwa morska i powietrzna Jednostki do dyspozycji: ciężki krążownik klasy Mogami (x 1), myśliwce A6M Zero (x 20), bombowce nurkujące D4Y Judy (x 9) - po odblokowaniu można zamienić na inne wersje Jednostki do odblokowania: niszczyciel klasy Akizuki, doskonały przeciwko lotnictwu (za zdobycie srebrnego medalu) Wsparcie do odblokowania: bombowce nurkujące D3A Val (do kolejnej misji) |

Zadania główne:
1. Chroń Shoho
2. Użyj menadżera wsparcia by wyrzucić w powietrze jeden klucz samolotów
Zadania dodatkowe:
1. Status Shoho nie może zejść poniżej 50%
2. Wyrzuć w powietrze samolot zwiadowczy by wykryć wrogi okręt podwodny
3. Zatop wraży okręt podwodny
Zadania ukryte:
1. Zlokalizuj i zniszcz aliancką stację radiową
Grę zaczynasz posiadając ograniczoną kontrolę nad krążownikiem - możesz prowadzić z niego ogień, wyrzucać w powietrze samoloty rozpoznawcze, lecz nie masz możliwości zmiany kursu tego okrętu. Pierwsze zadanie główne polega na 1) bronieniu Shoho , czyli japońskiego lotniskowca płynącego nieopodal, przed wściekłymi atakami alianckich samolotów. Celem dodatkowym jest 1) niedopuszczenie do tego by "pasek zdrowia" tego "pływającego lotniska" spadł poniżej 50% . Póki co pokład Shoho jest niedostępny i nie możesz wyrzucić z niego w powietrze myśliwskich Zer - będzie to możliwe dopiero za ok. 5 minut. Zaraz po rozpoczęciu gry przełącz się więc stosownym klawiszem na działka przeciwlotnicze, w które uzbrojony jest twój krążownik, spójrz w górę i zestrzel krążącą wysoko nad głowami skośnookich marynarzy amerykańską rozpoznawczą łódź latającą. Chwilę potem spójrz na radar lub rozejrzyj się po mapie i zlokalizuj pierwsze formacje alianckich maszyn nadciągających w ten rejon z zamiarem zatopienia japońskiego lotniskowca. Otwórz do nich ogień kiedy jeszcze są daleko, korzystając z lornetki i sporego przybliżenia jakie ona oferuje. Nie przejmuj się jeżeli niechcący ostrzelasz sojusznicze jednostki pływające podążając wzrokiem za wrażymi samolotami szybko sunącymi po niebie - ogniem przeciwlotniczym nie jesteś w stanie wyrządzić krzywdy japońskim łajbom. Strącaj do oceanu kolejne fale amerykańskich samolotów.

W pewnym momencie otrzymasz kolejny rozkaz: 2) wyrzucenia (z pokładu krążownika!) samolotu rozpoznawczego by 3) zlokalizować i zatopić amerykański okręt podwodny (USS Grunion) , który również zakradł się w ten rejon w niecnym celu posłania Shoho na dno morskie. Ten niewielki samolocik uzbrojony jest w bomby głębinowe z pomocą których jest w stanie uporać się ze swoim zadaniem, a i kilka wrażych machin latających potrafi zestrzelić. Przede wszystkim jednak powinien skoncentrować się na łodzi podwodnej. By ją zatopić będzie najprawdopodobniej musiał wykonać kilka nalotów.

Gdyby więc USS Grunion zdołał podejść bliżej formacji japońskich "żelazek" to pamiętaj jeszcze o możliwości poczęstowania go salwą artyleryjską z wież działowych twojego krążownika. Z pokładu Shoho powinieneś już mieć w tym czasie możliwość 2) wystartowania - robiąc użytek z menadżera wsparcia - jednym kluczem samolotów (najlepiej myśliwców A6M Zero lub podobnych).

Po rozprawieniu się z Amerykaninem z głębin sugeruję wysłać wodnosamolot rozpoznawczy nad jedyną wyspę, którą wyrasta pośród tego bezkresnego oceanu (południowo-wschodni róg planszy). Znajduje się tam jankeska stacja radiowa, której zniszczenie równa się wypełnieniu celu ukrytego misji. Być może uda się tego dokonać owej maszynie rozpoznawczej, a jeśli nie to niebawem będziesz miał jeszcze sposobność po temu. Otóż Shoho powinien już być zdolny do wyrzucenia w powietrze ze swojego pokładu startowego aż kilku kluczy samolotów. Uczyń to posyłając w bój maksymalną liczbę myśliwskich Zer. Kieruj je na północny-wschód z zadaniem przechwytywania amerykańskich formacji lotniczych cały czas uparcie zmierzających nad japoński lotniskowiec. Staraj się przechwytywać je jak najdalej od ich celu, atakując już od czoła, a po ciasnym zwrocie na małej prędkości, także z godziny 6-ej (doganiając wroga na "dopalaczu").

Jednak jeden klucz Zer wyślij nad wspomnianą wcześniej wyspę na południowym-wschodzie i po rozprawieniu się z dwoma amerykańskimi kutrami patrolowymi typu Elco patrolującymi jej okolicę zniszcz ogniem działek stacją radiową znajdującą się na szczycie góry.

Potem postrącaj jeszcze ostatnie wraże formacje samolotów niezmordowanie sunące nad twój macierzysty lotniskowiec. Gdy zespół japońskich okrętów wojennych dotrze w końcu w okolicę południowej krawędzi mapy misja zakończy się sukcesem. Zdobycie za ten wyczyn srebrnego medalu odblokowuje do następnych gier niszczyciele klasy Akizuki, zaś złotego pozwala skorzystać w kolejnej bitwie z bombowców nurkujących D3A Val.
