Misja 11 - Sub on Patrol (cz.2) | USA | Battlestations Pacific poradnik Battlestations: Pacific
Ostatnia aktualizacja: 20 września 2019
Opływając wyspę leżącą na południu natrafisz na porzucony japoński samolot rozpoznawczy cumujący przy molo/pomoście obok jakiejś chaty -nie strzelaj do niego, rozwal tylko chatkę na plaży! Samolot ten możesz bowiem ukraść podpływając do niego bardzo blisko (i tylko w wynurzeniu!). Przepływając obok poczekaj aż u dołu ekranu pojawi się stosowna kwestia dialogowa oznaczająca, że w tym momencie wykonałeś zadanie ukryte. Z japońskiego latała użytek zrobisz już niebawem. Jeśli gdzieś w tym czasie w panelu "wsparcia" pojawi się możliwość skorzystania z nalotu bombowców SBD Dauntless również zostaw ją sobie na później.
Po zniszczeniu ostatniego z budynków zaznaczonych na ekranie pomarańczowymi ramkami i krótkiej jak mgnienie oka scence przerwynikowej gra odda ci pod kontrolę amerykańską łódź latającą wraz z kolejnymi wytycznymi: posadzić tę maszynę na wodzie tuż obok twojego wynurzonego okrętu podwodnego (w celu uzbrojenia Cataliny w torpedy). Proste jak konstrukcja cepa, bo Catalina już znajduje się na kursie równoległym do tej łajby - wystarczy cofnąć manetkę gazu, zejść pod łagodnym kątem tuż nad wodę i wylądować przy burcie USS Halibuta.
Na scenie pojawi się teraz kilku kolejnych japońskich aktorów, mianowicie trzy niszczyciele i ciężki krążownik. Wszystkie nadpłyną z kierunku południowo-wschodniego, z tym, że krążownik będzie się trzymał daleko z tyłu. Zadanie polega na 3) zatopieniu tego gada . Do dyspozycji masz latającą łódź uzbrojoną przed chwilą w torpedy, okręt podwodny i zdobyczny japoński samolot rozpoznawczy przenoszący dwie bomby średniego wagomiaru. Powinieneś mieć także możliwość wezwania formacji bombowców Dauntless, które zaatakują wskazany przez ciebie cel. Proponowałbym skupić swoją uwagę głównie na krążowniku, jego wskazując jako wspomniany cel (dla wszystkich swoich jednostek), zaś niszczycieli unikać, atakować tylko gdy staną na drodze. Cataliną uzbrojoną w torpedy uderz na gada z burty, samolocikiem przenoszącym bombki wzdłuż kadłuba. Nie zbliżaj się tymi maszynami do wrażych niszczycieli, bo niewiele przeciwko nim wskórają a mogą zostać łatwo zrąbane ("żelazka" idą zwartą formacją stawiając gęstą zasłonę ognia przeciwlotniczego).
Wraże niszczyciele najprawdopodobniej spróbują dobrać się do skóry twoim podwodniakom. Radzę nie wdawać się w niepotrzebne pojedynki (torpedy odpalaj, z wyrzutni dziobowych jak i rufowych, tylko gdy masz czystą pozycję), ale od razu spróbować wyrwać się na pełne morze (w kierunku krążownika), by ukryć w jego głębinach. Zejdź na maksymalną, dopuszczalną głębokość zanurzenia i płyń na niej tak długo, dopóty załoga nie zamelduje, iż kadłub już nie wytrzymuje i nie zgubisz pogoni.
W międzyczasie torpeduj i bombarduj japoński krążownik oboma swoimi samolocikami (aż zostaną zestrzelone). Póki wraże niszczyciele są daleko ściągnij nad gada również formację Dauntlessów, niech zrzucą swój śmiercionośny ładunek na jego pokład, zmiękczając go i przygotowując na śmiertelny cios.
A ten zada w końcu twój okręt podwodny, kiedy już zbliży się do Japończyka. Staraj się zająć pozycję na jego burcie i odpal pełną salwę torped z wyrzutni dziobowych, dość szeroko.
Krążownik jest jednak nadzwyczaj wytrzymały i może zaistnieć potrzeba dość szybkiego poprawienia mu - uczyń to, częstując drania tym razem "cygarami" z wyrzutni rufowych. Zdobycia złotego medalu w tej misji, czyli wykonanie wszystkich możliwych zadań... niczego niestety nie daje, poza satysfakcją.