Misja 9 - Divine Winds of Leyte | USA poradnik Battlestations: Pacific
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Misja 9 "Divine Winds of Leyte"
Rodzaj starcia: walka kombinowana Jednostki do dyspozycji: wyznaczone - lekki krążownik klasy Atlanta, myśliwce F4U Korsarz (x 99), bombowce nurkujące SB2C Helldiver (x 99); pozostałe - samoloty torpedowo-bombowe TBF Avenger (x 99) Wsparcie do odblokowania: bombowce w kolejnej bitwie (o ile tutaj zdobędziesz srebro) i ciężki krążownik klasy Northampton (za złoto) |
Zadania główne:
1. Chroń lotniskowce przed wszelkimi zagrożeniami
2. Zniszcz wszystkie trzy bazy kutrów torpedowych
3. Zatop pancernik Musashi
4. Wyłącz z walki lotnisko
Zadania dodatkowe:
1. Zniszcz każde stanowisko artyleryjskie
Zadania ukryte:
1. Zniszcz wszystkie fortece
Tę misję niektórzy z was kojarzą zapewne z dema Battlestations: Pacific. Grę rozpoczynasz kontrolując krążownik uzbrojony m.in. w działka przeciwlotnicze, z których powinieneś ostrzeliwać kolejne fale nadlatujących japońskich samolotów. Celem ich nalotów są amerykańskie 1) lotniskowce, które powinieneś chronić przed wszelkimi zagrożeniami , a które płyną sobie tuż obok twojej łajby. A zagrożenie stanowią głównie japońscy piloci kamikadze nadlatujący przede wszystkim z kierunku północno-wschodniego, rzadziej - z północno-zachodniego. Posiłkując się przybliżeniem, które daje ci lornetka strącaj ich szybko do wody otwierając do nich ogień już z maksymalnego dystansu. Od czasu do czasu rzucaj okiem na radar by rozpoznać, z którego kierunku zbliżają się wraże samoloty w danym momencie.
Po odparciu przez ciebie kilku fal kamikadze z pokładów lotniskowców wzniosą się w powietrze bombowce SB2C Helldiver i skierują nad lotnisko na pobliskiej wyspie, z którego startują do samobójczych lotów japońskie maszyny. Zadanie amerykańskich pilotów, nad którymi przejmiesz teraz kontrolę jest proste: muszą 4) wyłączyć z walki wraże lotnisko (ech, coś znowu nie po kolei te cele występują w komisyjnej odprawie, z której je spisywałem). W tym celu zrzuć kilka bomb na główny hangar znajdujący się w pobliżu pasa startowego. Oczywiście możesz wykonać kilka nawrotów i postrzelać sobie z pokładowych działek tudzież karabinów maszynowych do japońskich samolotów parkujących na lotnisku lub właśnie wzbijających się w niebiosa z jego pasa startowego.
Ważniejsze jest jednak 2) zniszczenie wszystkich trzech japońskich baz kutrów torpedowych rozlokowanych u brzegów sąsiednich wysp, ponieważ systematycznie wysyłają one na otwarte morze kolejne takie łajby, które mają tylko jeden, niecny cel - zatopić twoje "żelazka". Ponownie użyj więc bomb zrzucając je na kolejne bazy nieprzyjaciela. Na razie jednak zniszcz tylko dwie z nich, ponieważ jeśli zbombardujesz trzecią gra najprawdopodobniej od razu przejdzie do ostatniej fazy rozgrywki, nie dając ci czasu (albo dając go zbyt mało) na zrealizowanie dodatkowych i ukrytych celów misji!
Zatem po zbombardowaniu dwóch stoczni/baz kutrów odeślij Helldivery w jakiś bezpieczny rejon mapy (możesz chyba nawet wylądować nimi na lotniskowcach) i przełącz się na myśliwce F4U Corsair uzbrojone w działka i rakiety. Rozpocznij nimi żmudne eliminowanie wszystkich japońskich punktów ogniowych rozsianych po okolicznych wyspach - wszystkich stanowisk artylerii przeciwlotniczej (lekkiej i ciężkiej), fortec, itp. Część celów (np. baterie lekkich armat plot.) możesz niszczyć tylko ogniem pokładowych działek i karabinów maszynowych, inne (np. fortece) będziesz musiał traktować rakietami by legły w gruzach. Zniszcz każde stanowisko artyleryjskie i każdą fortecę by wykonać dodatkowe i ukryte cele misji. Aby sprawnie uporać się z tymi zadaniami sugeruję wyznaczać do ataku swoim skrzydłowym jeden cel, a w pojedynkę zajmować się drugim. Oglądając mapę taktyczną w dużym przybliżeniu zorientujesz się ile jeszcze stanowisk wroga pozostało do anihilacji i w których konkretnie miejscach się one znajdują, a kiedy już uporasz się z nimi wszystkimi gra dodatkowo powinna ci to obwieścić stosownym komunikatem.
Wówczas dopiero zniszcz trzecią i ostatnią już bazę torpedową. Najlepiej jest chyba znowu zrzucić na nią kilka bomb Helldiverami, ale Corsairy ze swoimi rakietami też są w stanie w końcu ją rozwalić. Oczywiście możesz też zabawić się trochę z japońskimi kutrami torpedowymi, poćwiczyć na nich strzelanie z broni pokładowej do celów ruchomych.
Rozpocznie się ostatnia faza operacji. Sprawdź czy w panelu "wsparcia" nie możesz skorzystać z opcji nalotu na zaznaczony przez ciebie cel bombowców B-17. Jeśli masz to szczęście, wykorzystaj je wskazując jako cel (dokładnie w ten sam sposób jak się zaznacza wroga kolegom-pilotom) japoński pancernik Musashi cumujący za jedną z wysp na północy. Formacja Latających Fortec powinna pojawić się na mapie i zaatakować tego morskiego potwora. Albowiem twoim głównym zadaniem jest teraz 3) zatopić Musashiego . Dokonaj tego wysyłając w jego kierunku kolejne formacje samolotów torpedowych Avenger (atakują wroga kursem prostopadłym do jego burty) i bombowców Helldiver (zrzucają bomby wzdłuż pokładu wrażego "żelazka"). Warto rozważyć czy w jednym z pierwszych nalotów nie pozbyć się mniejszego towarzysza japońskiego pancernika, czyli niszczyciela Usugumo. Gdzieś nad Japończykami mogą również krążyć cesarskie samoloty, dlatego warto swoim bombowo-torpedowym ptaszkom zapewnić osłonę myśliwskich Corsairów, jeśli jest dostępna. Zajrzyj też do panelu wsparcia i włącz udogodnienie "pełnej prędkości" - o ile jest dostępne - by szybciej przedostawać się przez strefę silnego ognia przeciwlotniczego wokół obu japońskich okrętów wojennych. Odznaczenie srebrnym medalem w tej misji umożliwia skorzystanie ze wsparcia bombowców w scenariuszu zatytułowanym "Battle of Cape Engano", czyli następnym, a za złoty dostaniesz dodatkowy ciężki krążownik klasy Northampton (również jako wsparcie w kolejnej bitwie).