Misja 7 - Invasion of Tarawa | USA | Battlestations Pacific poradnik Battlestations: Pacific
Ostatnia aktualizacja: 20 września 2019
Misja 7 "Invasion of Tarawa"
Rodzaj starcia: bitwa powietrzna Jednostki do dyspozycji: wyznaczone - bombowce SBD Dauntless (x 60); pozostałe -myśliwce F4U Corsair (x 60) Wsparcie do odblokowania: do bitwy o Filipiny - dodatkowe klucze myśliwskich Wildcatów i Corsairów (jeśli tutaj zdobędziesz złoty medal) |
Zadania główne:
1. Chroń niszczyciele przed nalotami wroga
2. Zaatakuj z lotu koszącego baterie na wyspie
3. Zniszcz linię bunkrów
4. Chroń transportowce przed nalotami wroga
5. Zbombarduj japoński sztab
6. Chroń zdobyte lotnisko przed wrażymi bombowcami
Zadania dodatkowe:
1. Ocal wszystkie transportowce przed zatonięciem
Zadania ukryte:
1. Zniszcz wszystkie stanowiska artylerii plot. wroga na wyspie
Ten scenariusz to bitwa powietrzna, w której kontrolujesz tylko amerykańskie samoloty dwóch typów, mimo iż na oceanie pod nimi znajduje się całkiem sporo jednostek pływających. No trudno... Pierwsze zadanie główne polega na 1) chronieniu amerykańskich niszczycieli przed powietrznymi atakami samolotów wroga , które nadlecą od południa, od strony pobliskiej wyspy, która w dalszej części gry stanie się twoim celem. Ty prowadzisz w bój eskadrę myśliwców F4U Corsair, zaś nieprzyjacielskie maszyny to raptem kilka latających łodzi uzbrojonych w torpedy. Sugeruję wskazać swoim skrzydłowym któreś z latadeł japońskich jako cel, a w pojedynkę zająć się drugą maszyną. W ten sposób szybciutko postrącasz wszystkich przeciwników do oceanu. Pamiętaj o możliwości użycia "dopalacza" aby błyskawicznie doganiać Japończyków.
Drugie zadanie polegać będzie na 2) zaatakowaniu z lotu koszącego japońskich baterii na tej wyspie leżącej na południu . Zanim udasz się nad nią swoimi myśliwcami sprawdź w "panelu wsparcia" czy przypadkiem nie ma w nim ułatwienia w rodzaju "manewrów unikowych" i włącz je teraz (jeśli jest) - może się przydać podczas atakowania wyspy, na której aż roi się od wrażych stanowisk i punktów oporu. Jeśli teraz spojrzysz również na mapę to pewnie zauważysz, iż ten skrawek lądu ma podłużny kształt a japońskie fortyfikacje ciągną się wzdłuż plaż. Najlepiej jest więc uderzyć na nie od wschodu bądź zachodu i lecąc nisko nad ziemią oraz bardzo powoli po kolei eliminować wszystkie stanowiska ogniem pokładowych karabinów maszynowych i działek. Kilka nawrotów i sprawa będzie załatwiona.
Mnie osobiście najlepiej się tego dokonywało przełączając się na widok z kabiny samolotu. I podobnie jak wcześniej znowu możesz nakazać swoim skrzydłowym zajęcie się jednym celem, podczas gdy sam atakujesz inny - w ten sposób szybciej uporasz się z zadaniem. Na jego wykonanie masz bowiem 6 minut, zaś wrażych baterii jest aż 15. Ale spokojnie, powinieneś się wyrobić, choć gra spróbuje trochę utrudnić ci życie, wyznaczając dodatkowo cel ukryty - zniszczyć wszystkie stanowiska artylerii przeciwlotniczej . Jednak można upiec dwie pieczenie na jednym ogniu, czyli zrealizować oba zadania, główne i ukryte, prawie jednocześnie - po prostu przelatując nad kolejnymi celami niszcz je wszystkie po kolei. Fortyfikacje obramowane na ekranie żółtymi/pomarańczowymi ramkami są najważniejsze. Baterie plot. są oznaczone innym kolorem, jeśli dobrze pamiętam, dodatkowo możne je również lokalizować i klikać (aby wskazać jako cel dla swoich samolotów) na mapie, oglądając ją w dużym zbliżeniu - są wówczas przedstawione jako małe punkciki. Pamiętaj jednak, iż by gra zaliczyła ci wykonanie zadania ukrytego powinieneś zniszczyć wszystkie stanowiska artylerii plot. nim rozwalisz co do jednego główne fortyfikacje! Śmigając nad lądem pozbądź się przy okazji także kutra torpedowego lub kilku cumujących przy brzegu. Japońskim niszczycielem, który rzucił kotwicę tuż obok nie zawracaj sobie głowy, zajmą się nim amerykańskie jednostki pływające. Przelatując tam i z powrotem nad wyspą możesz oczywiście eliminować wszystkie pomniejsze cele - samoloty stojące w pobliżu polowych pasów startowych, a nawet japońskich piechurów.
Kolejny rozkaz będzie bardzo podobny do poprzedniego - w czasie 6 minut masz 3) zniszczyć linię 7-u bunkrów ciągnącą się wzdłuż plaży. Metoda ich niszczenia wygląda dokładnie tak samo jak opisana wyżej, z tym, iż teraz twoje myśliwce uzbrojone są w rakiety. Pojedynczy bunkier lub fortecę najlepiej potraktować chyba całą ich salwą by mieć pewność, że cel zostanie zniszczony w jednym nalocie. Jeśli się nie uda za pierwszym razem robisz nawrót i dokańczasz dzieła zniszczenia seriami broni pokładowej. Rakiety powoli "odrastają" pod skrzydłami Corsair'ów ale nie martw się - czasu na wykonanie rozkazu masz aż nadto i powinieneś się bez większego pośpiechu w nim zmieścić.
Kolejna faza gry to znowu przygotowywanie dwóch pieczeni na jednym ogniu: musisz 4) chronić amerykańskie statki transportujące żołnierzy piechoty morskiej przed nalotami wrażych samolotów , a jeśli uda ci się ocalić je wszystkie przed zatonięciem to wypełnisz przy okazji drugorzędny cel misji. Wróg w postaci kilku kluczy bombowców B5N Kate nadleci od południowego-wschodu i wschodu. Szczególnie groźna może okazać się ta formacja pojawiająca się w prawym, górnym rogu mapy! Podobnie jak na początku gry wskazuj swoim skrzydłowym jeden cel powietrzny, sam zaś atakuj inny. Wrogów doganiaj na "dopalaczu". Atakuj przede wszystkim te japońskie samoloty, które stanowią największe niebezpieczeństwo zbliżając się do sojuszniczych transportowców. Tymi, które zdążyły już wykonać swoje bombardowanie (a właściwie torpedowanie) zajmuj się później - chwilowo nie będą one stanowić zagrożenia oddalając się na chwilę od swoich celów by "zregenerować" swój śmiercionośny ładunek.
Następny rozdział tego scenariusza polega na 5) zbombardowaniu japońskiego sztabu znajdującego się na wyspie. To pojedynczy budynek, który zrównasz z ziemią bombami zrzucanymi w kolejnych, następujących po sobie w krótkich odstępach czasu nalotach pilotowanych przez siebie bombowców SBD Dauntless. W momencie kiedy zostajesz na nie przełączony warto sprawdzić w "panelu wsparcia" czy nie możesz przypadkiem skorzystać z udogodnienia "pełny gaz", który umożliwia twoim samolotom (głównie właśnie bombowym) oderwać się od ścigającego je nieprzyjaciela. A być może będziesz musiał takowemu uciekać, ponieważ na planszę wtargną od wschodu japońskie myśliwce A6M Zero. Radzę przełączyć się początkowo z powrotem na swoje myśliwskie F4U Corsair i osobiście zająć się tym niebezpiecznym wrogiem, zaś bombowym Dauntlessom zlecać tylko (poprzez mapę) kolejne bombardowania japońskiego centrum dowodzenia na wyspie. Po uporaniu się z japońskimi Zerami możesz osobiście dokończyć dzieła zrównania sztabu z ziemią ponownie wcielając się w rolę pilota jednego z Dauntlessów.
Wyspa wraz ze znajdującym się na niej lotniskiem zostaną w końcu zdobyte. To jednak jeszcze nie koniec zmagań. Ostatnie już zadanie polega na 6) chronieniu tego psa startowego, a właściwie stojącego obok budynku centrum dowodzenia, przed nalotami japońskich bombowców D3A Val . Dwa klucze takich maszyn nadlecą od południowego-wschodu i jednocześnie od wschodu na mapie zjawią się również dwa klucze myśliwskich Zer. Sugeruję skierować Corsairy przeciwko Zerom, zaś ocalałymi Dauntlessami przywitać zbliżające się maszyny typu Val - powinny być równorzędnym przeciwnikiem (bo w pojedynku Dauntless versus Zero ten pierwszy raczej nie ma wysokich szans). W tym ostatnim fragmencie rozgrywki wykorzystaj wszystkie porady dotyczące walki powietrznej, które dałem ci wyżej by przechylić szalę zwycięstwa na swoją stronę. Zwycięstwo w tym scenariuszu nagradzane jest dodatkowymi kluczami myśliwskich Wildcatów i maszynami F4U Corsair stacjonującymi na lotniskowcach w bitwie o Filipiny (a i odznakę myśliwską można tutaj zgarnąć).