Wizyta w kopalni Nashkel | Rozdział 2 - zadania główne | Solucja Baldur's Gate poradnik Baldur's Gate: Enhanced Edition
Ostatnia aktualizacja: 17 lipca 2019
Wizyta w kopalni Nashkel
Dziennik: Barrum Gahstkill poinformował Cię o obecnej sytuacji w kopalni Nashkel. Pozostało wam zbadać źródło tych problemów. Leży ona na południe od miasta, powinniście jak najszybciej się tam udać.
Wbrew treści wpisu dziennika, z wizytą w kopalni bardzo się nie śpieszy. Daje Ci to czas na ukończenie wszystkich zadań pobocznych w okolicach Nashkel. Zwiedzanie rozpoczniemy od jarmarku, znajdującego się tuż na wschód od miasta.
Jarmark
Wizytę na jarmarku rozpocznij od rozmowy z Wielkim Gazibem [A]. Za każdym razem, gdy rozpoczniesz z nim rozmowę, ten zaprezentuję Ci sztuczkę z eksplodującym ogrem. Za trzecim razem ogr wścieknie się i zaatakuje twoją drużynę, a Gazib ucieknie w popłochu. Za zabicie ogra otrzymasz 270pd.
PRO TIP: Zanim rozpoczniesz rozmowę z Gazibem okradnij go dwa razy z magicznych zwojów, które ma przy sobie.
W namiocie [1] czeka Cię nietypowe spotkanie z mistrzem złodziei Vitiare. Aby wyjść z tego z zyskiem zamiast straty, tuż po wejściu do namiotu włącz pauzę i wyślij jedną osobę, aby porozmawiała z Vitiare, zanim to on Cię zaczepi i okradnie. Po wyłączeniu pauzy, Vitiare okreadnie Cię z części złota i rzuci się do wyjścia. Natychmiast zaatakuj go w pełnej sile, a za jego zabicie otrzymasz 125pd, trzy przydatne złodziejom mikstury oraz 173sz. Zabicie tego osobnika nie zaskutkuje żadnymi negatywnymi konsekwencjami.
W namiocie [2] znajdziesz kupca, który za wszelką cenę chce Ci wcisnąć dwie tajemnicze mikstury. Za obie zażyczy sobie w sumie 100sz. Kup je z ochotą, ponieważ mimo ich wątpliwej przydatności, możesz je potem sprzedać z zyskiem za 250sz od butelki!
W namiocie [3] spotkasz Zordala, maga, który przekonany jest, że stojąca obok Bentha jest czarownicą, którą należy zabić. Negocjacje nie wchodzą w rachubę, więc wybierz kolejno opcje dialogowe 1, 1 i zabij maga. Za ten wyczyn otrzymasz 900pg, Szatę łotrzyka, dwa magiczne zwoje i 78sz. Dodatkowo, Bentha w podzięce wręczy Ci antidotum, jeśli powiesz, że nie potrzebna Ci nagroda.
W pozostałych namiotach znajdziesz tylko handlarzy bronią, zbrojami itp. Przy ognisku w punkcie [8] znajdują się skrzynie, które możesz splądrować.
Między namiotami [5] a [6] stoi Zeke [B], niziołek, który zaoferuje Ci magiczny zwój, za pomocą którego możesz odczarować z kamienia stojącą tuż obok kapłankę Branwen [C]. Cena za zwój jest jednak stanowczo zbyt wygórowana, więc albo okradnij niziołka, albo kup zwój kamień w Ciało w świątyni Nashkel za 1/3 ceny. Za pomocą zwoju możesz odczarować Branwen, która z wdzięczności zaoferuje Ci swoje towarzystwo w drużynie.
Na północ od namiotów jarmarku [9] spotkasz kilka ogrów i/lub kilka innych pomniejszych potworów, więc jeśli chcesz zdobyć trochę dodatkowego doświadczenia możesz przeczesać zagajnik.
Zostało jeszcze 66% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie