Śledztwo Candlekeep | Rozdział 6 - zadania główne | Solucja Baldur's Gate poradnik Baldur's Gate: Enhanced Edition
Ostatnia aktualizacja: 17 lipca 2019
Śledztwo Candlekeep
Dziennik: Wróciliście do Candlekeep. Musicie znaleźć Rieltara i poznać jego powiązania z ostatnimi wydarzeniami. Powinniście natychmiast skierować się do wewnętrznej twierdzy.
Candlekeep
Rozdział 6 rozpoczniesz stojąc u bram twierdzy Candlekeep. Od księcia Eltana otrzymałeś grube tomiszcze, które po przekazaniu Klucznikowi [A] zapewni Ci wstęp za mury.
Zupełnie opcjonalnie możesz porozmawiać z Hullem [B] i poprosić go o pomoc (jego słynny lek na kaca), wtedy ten wręczy Ci antidotum. Przeszukaj pobliską skrzynię, w której znajduje się trochę zlota.
W kwaterach kapłanów [1] trafisz na podejrzanego Kapłana Oghmy, otoczonego martwymi kotami. Wymuś z niego, aby powiedział Ci, co wyprawia z tymi zwierzakami (opcje dialogowe 1, 1, 1), aż ten w końcu zmieni się w sobowtórniaka. To da Ci jasny obraz tego, co dzieje się w twierdzy. Za pokonanie potwora otrzymasz 420pd oraz kilka magicznych bełtów.
Biblioteka Candlekeep
Wejdź do wewnętrznej twierdzy [2], gdzie u progu przywita Cię Karan. Wypytaj go o sytuację w Candlekeep (opcje dialogowe 2, 1), aby dowiedzieć się o przybyciu ludzi Żelaznego Tronu i podejrzanych kupców. Przemierzając kolejne piętra trafisz na wielu innych przyjaciół, których również możesz (a nawet powinieneś, zresztą sami będą nawiązywali z Tobą rozmowę) wypytać o wszystko co wiedzą na temat sytuacji w twierdzy.
Na pierwszym piętrze zagadnie do Ciebie Koveras, który będzie chciał przekazać w twoje ręce magiczny pierścień, który podobno przechowywał dla Ciebie w imieniu Goriona. To oczywiście bzdura. Niezależnie od tego czy przyjmiesz pierścień czy nie, twój los i tak jest przesądzony, więc równie dobrze możesz skorzystać z oferty Koverasa. Zalecałbym jednak uniknąć rozmowy z Koverasem, dopóki nie zwiedzisz całej biblioteki, w której znajdziesz mnóstwo wartościowych przedmiotów - zwłaszcza zwojów magicznych, które leżą na licznych półkach z książkami. Aby pchnąć fabułę do przodu, prędzej czy później i tak musisz porozmawiać z tym jegomościem.
Na drugim piętrze przebywa poszukiwany przez Ciebie Rieltar i jego poplecznicy. Rieltar zażąda, abyś się wynosił. Masz teraz dwie możliwości. Albo odejść w spokoju, albo wyzwać Rieltara do walki. Niezależnie od tego, jaką drogę wybierzesz, i tak zostaniesz wrobiony w jego morderstwo, więc równie dobrze możesz naprawdę dokonać tego czynu. Ostrzegam jednak, że jeśli postanowisz zabić go w tej chwili, nie będziesz mógł kontynuować zwiedzania biblioteki, w tym pokoju Goriona. Najlepiej nie zbliżaj się do komnaty Rieltara, dopóki nie przeszukasz wszystkich pięter. Wróć tutaj, kiedy będziesz gotowy na nieuniknione aresztowanie. Jeśli postanowisz wtedy zabić Rieltara i spółkę, otrzymasz za to 7575pd, 969sz oraz wiele cennych przedmiotów magicznych. Jeśli porozmawiasz z nim i odejdziesz w spokoju, będziesz wciąż mógł zwiedzić wszystkie piętra poza ostatnim, na którym przebywa Tethoril, a w zamkniętych szafkach znajduje się najlepszy łup.
Na trzecim piętrze spotkasz Shistala. Porozmawiaj z nim i pociągnij go za język, ponieważ zdaje się on wiedzieć więcej niż powinien. Jeśli będziesz dociekliwy, Shistal w końcu zmieni się w większego sobowtórniaka, wartego 4000pd.
Na czwartym piętrze zagadnie do Ciebie Piato, przyjaciel twojego ojczyma. Kapłan skieruje Cię do pokoju Goriona, w którym znajdziesz między innymi list, który wyjaśni Ci twoją przeszłość i pochodzenie.
Na ostatnim piętrze przeszukaj komnaty Tethorila i Ulraunta. W ich kufrach znajdują się magiczne artefakty oraz spore ilości złota. Kiedy będziesz już gotowy, udaj się na spotkanie z Rieltarem na drugim piętrze.
Jeśli postanowisz zabić Rieltara, na pierwszym i na trzecim piętrze będą na Ciebie czekali strażnicy. Ich zadaniem jest oczywiście pojmanie twojej drużyny. Nie stawiaj oporu, inaczej natychmiast zginiesz.
Jeśli wybierzesz drogę pokojową i nie zabijesz Rieltara, zostaniesz pojmany dopiero na ostatnim piętrze, przez Strażnika Bramy.