Wieża Durlaga- Labirynt Durlaga (poziom 1-2) | Opowieści z Wybrzeża Mieczy poradnik Baldur's Gate: Enhanced Edition
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Labirynt Durlaga - poziom 1
W głównej komnacie znajduje się winda [1] oraz czterech krasnoludzkich strażników, reprezentujących słabości wojownika: Duma [A], Skąpstwo [B], Strach [C] oraz Miłość [D].
Porozmawiaj z Dumą [A] i wysłuchaj jego zagadki i odszukaj ukryte przejście do zachodniej części tuneli. Wszystkie sekretne przejścia zaznaczone są na powyższej mapie fioletowym []. Nie zapominaj o ciągłym wykrywaniu pułapek!
Przejdź do czytelni [2] i kliknij kolejno wszystkie 4 księgi. Następnie przejdź do komnaty z mieczem, który zacznie świecić i opowie o dumie. Wróć do strażnika [A], który nagrodzi Cię 2000pd.
Porozmawiaj ze Skąpstwem [B] i przejdź do skarbca. Z większego kopca klejnotów [4] wyciągnij Błyskający Światłem Szmaragd i odnieś go do strażnika, a otrzymasz kolejne 2000pd.
Następnie wysłuchaj zagadki Strachu [C]. Z beczki [5] w komnacie z windą zabierz Trzonek młotka.
Następnie rusz do pomieszczenia pełnego większych sobowtórniaków [6]. Po zlikwidowaniu przeciwników przeszukaj zabezpieczone półki z książkami, a na jednej z nich znajdziesz Główkę młotka.
Zabierz trzonek i główkę młotka do kuźni [7] i użyj znajdującego się tam kowadła, aby scalić obie części, które utworzą Młotek do gongu.
Mając przy sobie młotek, udaj się do komnaty z trofeami [8] i uderz w gong. Wróć do strażnika [C] aby otrzymać kolejne 2000pd.
Na koniec porozmawiaj z Miłością [D]. Wróć do skarbca i wyciągnij Dziwny klucz z mniejszego kopca złota [9].
Dzięki znalezionemu kluczowi otwórz komodę stojącą obok łóżka [10] i wyjmij z niej Włącznik maszyny. Z kufra stojącego po przeciwległej stronie komnaty [11] wyciągnij Winogrona.
Zanieś znalezione przedmioty do maszynowni [12] i kliknij w zaznaczonym punkcie na ścianie, aby uruchomić prasę do winogron.
Podejdź do prasy [13] i kliknij raz, aby otrzymać Wino. Zanieś wino strażnikowi [D]. otrzymasz kolejne 2000pd.
Po rozmowie z ostatnim strażnikiem wszystkie krasnoludy staną się wrogie. Za ich pokonanie otrzymasz 10200pd, a jeden z nich będzie miał przy sobie Kamień strażniczy poziomu 1. Dzieki niemu będziesz mógł użyć windy, aby zjechać na niższy poziom.
Labirynt Durlaga - poziom 2
Zagadki na tym poziomie niejednego mogą przyprawić o ból głowy, ale są łatwiejsze niż na początku może się wydawać - zwłaszcza z tym poradnikiem. Czerwonymi cyframi 1-11 zaznaczone są drzwi, które zamykasz i otwierasz na przemian, rozwiązując tutejszą łamigłówkę.
Znajdziesz się w okrągłej sali [1], z której przejdź od razu do komnaty z posągami [2] i kliknij stojącą w rogu rzeźbę (otwiera drzwi 1 i zamyka 2).
Przejdź do sali treningowej [3] i zaatakuj brązowego manekina (otwiera drzwi 4 i 5, zamykając drzwi 1). Za drzwiami pojawi się fałszywy Durlag [A], który przeteleportuje się kilka razy, by w końcu zaatakować Cię śmierdzącą chmurą. Zaatakuj srebrnego manekina (potrzebne do otwarcia drzwi 3) oraz czerwonego manekina (otwiera drzwi 2).
Przejdź do sypialni [4] i wyjmij Kamień strażniczy Kiela z szafki po prawej stronie łóżka (potrzebne do otwarcia drzwi 3). Następnie zabierz Kamień strażniczy Islanne ze stolika (otwiera drzwi 6 i 7, zamykając drzwi 2). Pojawi się następny fałszywy Durlag [B], zachowując się identycznie jak poprzednik.
Przejdź do sali tronowej [5] i zostawiając drużynę przy wejściu, sam podejdź do tronu i podnieś leżący na podłodze Hełm Kiela (otwiera drzwi 3). Pojawi się kolejny fałszywy Durlag [C], a wraz z nim fałszywa Islanne i fałszywy Fuernebol, otwierając drzwi 8 i 9. Zabij ich, a otworzą się drzwi 10.
W pomieszczeniu kontrolnym [6] znajdują się dźwignie, które otwierają i zamykają odpowiadające im drzwi (numery na powyższym screenshocie odpowiadają numerom drzwi na mapie), więc nie będziesz się musiał więcej martwić obracaniem posagów i strzelaniem do manekinów.
Przejdź do sali tortur [7] i rozbrój wszystkie znajdujące się w niej pułapki, aby reszta drużyny mogła spokojnie tędy przejść.
Udaj się sali teleportacyjnej [8] i wyciągnij z zaznaczonego pojemnika kamień strażniczy teleportacji. Za tobą, w sali tortur pojawi się kolejny sobowtórniak [D]. Runy na podłodze w sali teleportacyjnej zaczną świecić. Kliknij runę, na której stoisz, aby przenieść się na drugą strone pokoju.
Wejdź do małej komnaty [9], sąsiadującej z salą urn i zabierz z posągu Kamień strażniczy poziomu 2.
Wejdź do południowego korytarza. Z przyległych do niego wnęk zaczną wychodzić Ghasty. Zabij je wszystkie i unieszkodliw znajdujące się w korytarzu pułapki.
Przejdź do fałszywego zejścia na trzeci poziom [10]. Mając przy sobie Kamień strażniczy poziomu 2 będziesz mógł otworzyć podświetlone, prawdziwe przejście na trzeci poziom [13]. Jeśli chcesz zdobyć Tarcze Kiela, ograb skrzynię w jego pokoju [11] i przygotuj się na walkę z Krasnoludzkimi Strażnikami Zagłady.
Przed opuszczeniem możesz jeszcze oczyścić most [12] z kolejnych sobowtórniaków i wyłamać zamek w ostatnich drzwiach, otwierając w ten sposób skrót do wyjścia na pierwszy poziom labiryntu. Kiedy będziesz już gotowy, zejdź na niższy poziom schodami w punkcie [13].