Wizyta w kopalni Nashkel - Kopalnie Nashkel | Rozdział 2 - zadania główne poradnik Baldur's Gate: Enhanced Edition
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Kopalnie Nashkel
Po drodze do kopalni, podróż przerwie Ci scena, w której zostaniesz zatrzymany przez bandę elfów, dowodzoną przez Senjaka i Doroteę. Sytuacja szybko zmieni się, kiedy na miejscu zjawi się Dorn - trzecia nowa postać wprowadzona w ulepszonej wersji Baldur's Gate. Wraz z Dornem wyeliminuj wszystkich przeciwników, a ten zaproponuje Ci dołączenie do drużyny. Dorn jest złą postacią i dołączenie go do drużyny zaowocuje spadkiem twojej reputacji. Odmów mu, a ten uda się z powrotem do gospody Pod Pomocną Dłonią, gdzie spotkałeś go już wcześniej. Za zabicie podczas tej potyczki Senjaka i Dorotei otrzymasz 700pd, a najcenniejsze przedmioty jakie przy nich znajdziesz to Wakizashi +1 i Mała Tarcza +1.
Tuż po przybyciu na teren kopalni warto odwiedzić pobliski magazyn [2], "zamieszkały" przez psy bojowe i przeszukać wszystkie skrzynie.
Kolejnym punktem wartym odwiedzenia jest pień drzewa [3], w którym ukryta jest Różdżka Zimna. Dokładne współrzędne dziupli, w której znajduje się artefakt to x=164, y=177.
Ciekawym, aczkolwiek mało znaczącym wydarzeniem na terenie kopalni jest spotkanie Galtoka [D], którego ścigają koboldy. Sam Galtok ucieknie kiedy tylko skończy z Tobą rozmawiać, a tuż obok pojawi się banda koboldów, która go ścigała. Zabi je i pozbieraj łupy.
Teraz pozostaje Ci już tylko porozmawiać z Emersonem, którego znajdziesz w wyrobisku [1]. Ten da Ci zgodę na zbadanie kopalni, więc strażnicy znajdujący się przy wejściu wpuszczą Cię bez problemu.
Kopalnie Nashkel - poziom 1
Od razu po wejściu do kopalni [1] zostaniesz zaczepiony przez jednego z górników, który powie Ci, abyś porozmawiał z Ruffiem. Dowiesz się od nich kilku rzeczy na temat sytuacji w kopalni.
na tym poziomie kopalni nie ma nic ważnego do zrobienia, więc udaj się do wejścia na niższy poziom [2]. Po drodze zagadnie do Ciebie Górnik Dink [A], prosząc o zaniesienie sztyletu Górnikowi Kylee, który pracuje poziom niżej.
Kopalnie Nashkel - poziom 2
Niedaleko wejścia [1] spotkasz Górnika Beldina [A], który bredzi coś o koboldach. Jak się szybko okaże, ma on rację. Na tym oraz na niższych poziomach natkniesz się na kilka grup koboldów, które są częściowo odpowiedzialne za dziwne wydarzenia w kopalni.
Udaj się do okrągłej komory na zachodzie, gdzie pracuje Górnik Kylee [B]. Oddaj mu sztylet, a w nagrodę otrzymasz 200pd.
Jeśli chcesz, możesz przeczesać ten poziom w poszukiwaniu broni na sprzedaż lub do własnego użytku, jeśli twojej drużynie jeszcze czegoś brakuje (jednak jest to tylko broń nie-magiczna). Broń znajdziesz na stojakach znajdujących się w małych pomieszczeniach przyległych do tuneli.
Kopalnie Nashkel - poziom 3
Tuż przy wejściu na tym poziomie znajdziesz zwłoki jednego z górników oraz jego pierścień, potrzebny do ukończenia zadania pobocznego "Żona Józefa". Od tej pory zacznij wykorzystywać umiejętność Imoen, Wykrywanie Pułapek. Wszystkie pułapki zaznaczone są na naszej mapie czerwonym X. Nieopaczne wdepnięcie w taką pułapkę może poważnie zaszkodzić twojej drużynie. Zanim opuścisz to skrzyżowanie, przeszukaj wagoniki kolejki, a w jednym z nich znajdziesz miksturę uzdrawiania.
Jeśli chcesz, możesz przeszukać skrzynię w punkcie [2]. Znajdziesz w niej Agat ognisty, który wart jest kilka ładnych sztuk złota u kupców w mieście.
Gdy dotrzesz do kamiennego mostu [3] prowadzącego przez rozpadlinę na środku mapy, szybko wykryj i rozbrój znajdujące się tutaj pułapki. Zanim jeszcze przekroczysz most, twoja drużyna zostanie zaatakowana przez kolejną grupę koboldów.
Na tym poziomie kopalni nie ma już niczego godnego uwagi, poza spotkaniem z Ogromnym pająkiem w jednej z komór [4]. Za zabicie pająka dostaniesz 270pd, ale uważaj na jego truciznę. Staraj się zaatakować go z dystansu.
Udaj się do przejścia na ostatni poziom kopalni [5]. Zanim podejdziesz do wyjścia wykryj i rozbrój znajdujące się przed nim trzy mocne pułapki.
Kopalnie Nashkel - poziom 4
Ostatni poziom kopalni to tylko podziemne jezioro z małą wysepką. Dojdzie tutaj do finałowej walki tego rozdziału.
Z punktu [1] wyrusz w stronę wejścia do jaskini, znajdującej się na wysepce [2]. Po drodze zaatakuje Cię kilka koboldów, w tym elitarni łucznicy, którzy strzelają ognistymi strzałami, które warto zabrać z ich ciał.
Po wejściu do jaskini, nie wchodź od razu do pomieszczenia, w którym znajduje się Mulahey. Możesz najpierw zbadać środkową komnatę, w której znajdziesz ponurego maga imieniem Xan. Jeśli zechcesz, Xan przystapi do twojej drużyny, a w skrzyni Mulaheya znajduje się Księżycowe Ostrze - spersonalizowany miecz Xana, którego tylko i wyłącznie on może używać.
Pora na ostatnie starcie i zakończenie rozdziału 2. Zanim wejdziesz do komnaty Mulaheya, ustaw odpowiednio swoichtowarzyszy, aby znacznie ułatwić sobie nadchodzącą walkę. Jeheirę i Khalida ustaw przy wejściu to komnaty po lewej, ponieważ pojawią się tam szkielety i zombiaki, które będą próbowały zaatakowac twoją drużynę od tyłu. Dynaheirę oraz Imoen, uzbrojone w broń dystansową ustaw na środku skrzyżowania, tak aby mogły atakować każdą z komnat. na koniec zaprowadź Minsca oraz swoją postać do komnaty Mulaheya. Podczas rozmowy z nim postarać się wydobyć jak najwięcej informacji na temat tego, co dzieje się w kopalni. Po chwili wybuchnie walka. Twoja postać oraz Minsc powinni skupić się na walce z Mulaheyem, Khalid i Jeheira na eliminowaniu nieumarłych, którzy pojawią się z tyłu, a Imoen i Dynaheira powinny wspierać obie pary w zależności od potrzeby. Jeśli przygotowałeś się do walki, nie powinna ona stanowić zbyt wielkiego wyzwania. W pewnym momencie Mulahey zacznie się z Toba targować, jednak jest to podstęp, więc od razu odmów i dokończ dzieła zniszczenia.
Za zabicie Mulaheya otrzymasz 650pd i znajdziesz przy jego zwłokach buty Dar Talosa (odporność na elektryczność +50), Święty Symbol Mulaheya oraz dwa listy, których podniesienie automatycznie zakończy ten rozdział. Po obejrzeniu wstępu do kolejnego rozdziału przeszukaj jeszcze skrzynię obok tronu Mulaheya, w której znajdziesz mnóstwo magicznych zwojów, mikstur, 790sz oraz Honorowy Pierścień Sune (dodatkowe sloty na zaklęcia dla kapłanów/druidów).