Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Baldur's Gate: Enhanced Edition - poradnik do gry

Baldur's Gate: Enhanced Edition - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Sarevok rośnie w siłę | Rozdział 7 - zadania główne i poboczne | Baldur's Gate poradnik Baldur's Gate: Enhanced Edition

Ostatnia aktualizacja: 17 lipca 2019

Dziennik: Wygląda na to, że Sarevok walczy o tytuł Wielkiego Księcia - Sarevok rośnie w siłę | Rozdział 7 - zadania główne i poboczne | Baldurs Gate - Baldurs Gate: Enhanced Edition - poradnik do gry

Sarevok rośnie w siłę

Dziennik: Wygląda na to, że Sarevok walczy o tytuł Wielkiego Księcia. Jego powiązania z Żelaznym Tronem sprawiły, iż stał się popularny wśród mas, gdyż wielu wiąże jakość żelaza z wynikiem nadchodzącej wojny z Amn.

Wrota Baldura (H)

1 - Sarevok rośnie w siłę | Rozdział 7 - zadania główne i poboczne | Baldurs Gate - Baldurs Gate: Enhanced Edition - poradnik do gry
Po ucieczce z Candlekeep, udaj się prosto do doków we Wrotach Baldura - Sarevok rośnie w siłę | Rozdział 7 - zadania główne i poboczne | Baldurs Gate - Baldurs Gate: Enhanced Edition - poradnik do gry

Po ucieczce z Candlekeep, udaj się prosto do doków we Wrotach Baldura. Musisz ponownie zinfiltrować budynek Żelaznego Tronu [1]. Już na progu zostaniesz zaczepiony przez opuszczającą "tonący statek" Dhanial. Krótka rozmowa z nią dostarczy Ci pierwszych informacji na temat planów Sarevoka.

W głównym holu zatrzyma Cię Pang - Sarevok rośnie w siłę | Rozdział 7 - zadania główne i poboczne | Baldurs Gate - Baldurs Gate: Enhanced Edition - poradnik do gry

W głównym holu zatrzyma Cię Pang. Jeśli zaczniesz mu grozić, dojdzie do walki. Możesz jej uniknąć i uzyskać od niego sporo informacji poprzez wybranie pokojowych opcji dialogowych (2, 1).

Na pierwszym piętrze trafisz na kolejnego, uciekającego członka Tronu, Gregora - Sarevok rośnie w siłę | Rozdział 7 - zadania główne i poboczne | Baldurs Gate - Baldurs Gate: Enhanced Edition - poradnik do gry

Na pierwszym piętrze trafisz na kolejnego, uciekającego członka Tronu, Gregora. Podobnie jak poprzednio, bardziej opłaca się wyciągnąć z niego trochę informacji (opcje dialogowe 2, 2, 1) niż go zabijać.

Na drugim piętrze czeka Cię podobne spotkanie, z Kalessią - Sarevok rośnie w siłę | Rozdział 7 - zadania główne i poboczne | Baldurs Gate - Baldurs Gate: Enhanced Edition - poradnik do gry

Na drugim piętrze czeka Cię podobne spotkanie, z Kalessią. Wybierz opcje dialogowe 2, 1, aby pozyskać więcej informacji.

Trzecie piętro - ta sama sytuacja - Sarevok rośnie w siłę | Rozdział 7 - zadania główne i poboczne | Baldurs Gate - Baldurs Gate: Enhanced Edition - poradnik do gry

Trzecie piętro - ta sama sytuacja. Kupiec Wirthing, który Cię zagadnie dobrze wie jaka była twoja rola w upadku Tronu, ale nie jest groźny. Wręcz przeciwnie, sam chętnie wyjawi to co wie na temat sytuacji w mieście.

Na szczycie wieży spotkasz Cythandrię, która chroni ważne dokumenty - Sarevok rośnie w siłę | Rozdział 7 - zadania główne i poboczne | Baldurs Gate - Baldurs Gate: Enhanced Edition - poradnik do gry

Na szczycie wieży spotkasz Cythandrię, która chroni ważne dokumenty. Zabij ją i jej ogry, za co otrzymasz w sumie 4500pd, 350sz i trochę łupu. Z jej zwłok zabierz dwa listy oraz Pamiętnik Sarevoka (ważne). Opcjonalnie, możesz ją nieco zmiękczyć i sama odda Ci papiery, po czym ucieknie.

Po mieście kręci się Przywódca Płomiennej Pięści [A] - Sarevok rośnie w siłę | Rozdział 7 - zadania główne i poboczne | Baldurs Gate - Baldurs Gate: Enhanced Edition - poradnik do gry

Po mieście kręci się Przywódca Płomiennej Pięści [A]. Mając przy sobie dokumenty zabrane Cythandrii, pozwól się pojmać. Zostaniesz zaprowadzony do siedziby straży.

Wrota Baldura (G)

2 - Sarevok rośnie w siłę | Rozdział 7 - zadania główne i poboczne | Baldurs Gate - Baldurs Gate: Enhanced Edition - poradnik do gry
W siedzibie Płomiennej Pięści [1] zostaniesz postawiony przed obliczem Angelo Dosana, współpracownika Sarevoka - Sarevok rośnie w siłę | Rozdział 7 - zadania główne i poboczne | Baldurs Gate - Baldurs Gate: Enhanced Edition - poradnik do gry

W siedzibie Płomiennej Pięści [1] zostaniesz postawiony przed obliczem Angelo Dosana, współpracownika Sarevoka. Angelo zabawi się w sędziego, przysięgłego i kata zarazem, skazując Ciebie i twoją drużynę na śmierć. Podczas rozmowy z nim powstrzymaj język i bądź łagodny w słowach, inaczej Angelo zabije jednego z członków twojej drużyny.

Do chwili wykonania wyroku, zostaniesz osadzony w więzieniu, którego nie można opuścić normalnymi metodami - Sarevok rośnie w siłę | Rozdział 7 - zadania główne i poboczne | Baldurs Gate - Baldurs Gate: Enhanced Edition - poradnik do gry

Do chwili wykonania wyroku, zostaniesz osadzony w więzieniu, którego nie można opuścić normalnymi metodami. Na szczęście w jednej z cel spotkasz niezrównoważonego mordercę, Neba. Rozmawiaj z nim tak długo, aż ten zaoferuję Ci pomoc w ucieczce, w zamian za rozwiązanie jego zagadek. Odpowiedzi na jego pytania to "33", "lustro" i "jutro".

Po rozwiązaniu zagadki Neba, znajdziesz się na tyłach siedziby Płomiennej Pięści [1] - Sarevok rośnie w siłę | Rozdział 7 - zadania główne i poboczne | Baldurs Gate - Baldurs Gate: Enhanced Edition - poradnik do gry

Po rozwiązaniu zagadki Neba, znajdziesz się na tyłach siedziby Płomiennej Pięści [1]. Wbrew rozsadkowi, musisz wrócić tam z powrotem głównym wejściem. Sytuację utrudniają najemnicy, którzy patrolują okolicę i są wrogo nastawieni. Jeśli nie chcesz poważnie naruszyć swojej reputacji, powinieneś unikać walki z nimi, co może być nieco podchwytliwe.

Dwóch najemników stoi niedaleko bramy budynku, więc trudno będzie ich ominąć - Sarevok rośnie w siłę | Rozdział 7 - zadania główne i poboczne | Baldurs Gate - Baldurs Gate: Enhanced Edition - poradnik do gry

Dwóch najemników stoi niedaleko bramy budynku, więc trudno będzie ich ominąć. Nawet, jeśli szybko wejdziesz do budynku, i tak podążą za Tobą. Musisz wykazać się odrobiną kreatywności i najlepiej skorzystaj z w tym celu z kanałów. Szerokim łukiem, trzymając się północnej strony mapy dotrzyj do włazu G3, po czym opuść kanały sąsiednim włazem G2. Znajdziesz się za budynkiem Żelaznej Pięści i stąd, trzymając się blisko ścian budynku, powinieneś bezpiecznie dotrzeć do środka.

Zupełnie opcjonalnie, możesz w kanałach stoczyć walkę z Szlumpszą Królem Kanałów [A] - Sarevok rośnie w siłę | Rozdział 7 - zadania główne i poboczne | Baldurs Gate - Baldurs Gate: Enhanced Edition - poradnik do gry

Zupełnie opcjonalnie, możesz w kanałach stoczyć walkę z Szlumpszą Królem Kanałów [A]. Przed walką wypytaj go o jego przeszłość (opcje dialogowe 1, 1). Za pokonanie króla kanałów i jego podopiecznych otrzymasz 3390pd.

Kiedy znajdziesz się z powrotem w Płomiennej Pięści, u progu zatrzyma Cię Benjy i po krótkiej rozmowie zaatakuje, wraz ze swoimi najemnikami - Sarevok rośnie w siłę | Rozdział 7 - zadania główne i poboczne | Baldurs Gate - Baldurs Gate: Enhanced Edition - poradnik do gry

Kiedy znajdziesz się z powrotem w Płomiennej Pięści, u progu zatrzyma Cię Benjy i po krótkiej rozmowie zaatakuje, wraz ze swoimi najemnikami.

Teraz udaj się do kwatery Księcia Eltana - Sarevok rośnie w siłę | Rozdział 7 - zadania główne i poboczne | Baldurs Gate - Baldurs Gate: Enhanced Edition - poradnik do gry

Teraz udaj się do kwatery Księcia Eltana. Tuż przy wejściu zatrzyma Cię Kent, który nie jest wrogo nastawiony. Dowiesz się od niego, że uzdrowiciel zajmujący się chorym księciem jest bardzo podejrzany. Porozmawiaj z uzdrowicielem, Rashadem. Przesłuchaj go, aż ten w końcu zmieni się w większego sobowtórniaka. Zabij go, a następnie porozmawiaj z samym Księciem Eltanem. Eltan poprosi Cię o zabranie go do przyjaciela, w Budynku Kapitanatu, który znajduje się w dokach. Ponadto, wręczy Ci list wyjawiający imiona jego niedoszłych morderców, Slythe i Krystin, którzy przebywają w Głębokich Piwnicach.

Wrota Baldura (H)

3 - Sarevok rośnie w siłę | Rozdział 7 - zadania główne i poboczne | Baldurs Gate - Baldurs Gate: Enhanced Edition - poradnik do gry
Unikając kontaktu z najemnikami Płomiennej Pięści, zanieś księcia do kapitana portu w budynku Kapitanatu [2] - Sarevok rośnie w siłę | Rozdział 7 - zadania główne i poboczne | Baldurs Gate - Baldurs Gate: Enhanced Edition - poradnik do gry

Unikając kontaktu z najemnikami Płomiennej Pięści, zanieś księcia do kapitana portu w budynku Kapitanatu [2]. Za ten uczynek otrzymasz 2500pd.

Po rozstaniu z księciem, udaj się do kanałów, włazem H5 - Sarevok rośnie w siłę | Rozdział 7 - zadania główne i poboczne | Baldurs Gate - Baldurs Gate: Enhanced Edition - poradnik do gry

Po rozstaniu z księciem, udaj się do kanałów, włazem H5.

Kanały

4 - Sarevok rośnie w siłę | Rozdział 7 - zadania główne i poboczne | Baldurs Gate - Baldurs Gate: Enhanced Edition - poradnik do gry
Z punktu, w którym się znalazłeś udaj się do wyjścia [1] - Sarevok rośnie w siłę | Rozdział 7 - zadania główne i poboczne | Baldurs Gate - Baldurs Gate: Enhanced Edition - poradnik do gry

Z punktu, w którym się znalazłeś udaj się do wyjścia [1]. Opcjonalnie, możesz pokusić się o walkę ze Sczurkiem [A] oraz jego koboldami. Za pokonanie szczurka otrzymasz 350pd, a z ciał koboldów możesz zebrać sporo ognistych strzał.

W następnej części kanałów musisz jedynie przejść z punktu [1] do punktu [2] - Sarevok rośnie w siłę | Rozdział 7 - zadania główne i poboczne | Baldurs Gate - Baldurs Gate: Enhanced Edition - poradnik do gry

W następnej części kanałów musisz jedynie przejść z punktu [1] do punktu [2]. Jeśli wykonałeś w 5 rozdziale zadanie Znikający Mieszkańcy, nic szczególnie groźnego nie powinno stanąć Ci na drodze. Wyjście [2] prowadzi prosto do Głębokich Piwnic, stanowiących podziemia karczmy Pod Spłonioną Syreną.

Wrota Baldura (C)

5 - Sarevok rośnie w siłę | Rozdział 7 - zadania główne i poboczne | Baldurs Gate - Baldurs Gate: Enhanced Edition - poradnik do gry
Zabójców, nasłanych na księcia Eltana znajdziesz w samym centrum Głębokich Piwnic pod karczmą [1] - Sarevok rośnie w siłę | Rozdział 7 - zadania główne i poboczne | Baldurs Gate - Baldurs Gate: Enhanced Edition - poradnik do gry

Zabójców, nasłanych na księcia Eltana znajdziesz w samym centrum Głębokich Piwnic pod karczmą [1]. Zabij Slythe i Krystin, za co otrzymasz 8000pd, a przy ich ciałach znajdziesz Miecz Ciosów w Plecy, sztylet Długi Kieł: "Grabaż" +2, procę +1, 132sz, obciążający ich list oraz zaproszenie na koronację.

Wrota Baldura (B)

6 - Sarevok rośnie w siłę | Rozdział 7 - zadania główne i poboczne | Baldurs Gate - Baldurs Gate: Enhanced Edition - poradnik do gry
Z zaproszeniem w ręku, udaj się do Zamku Książęcego [1] - Sarevok rośnie w siłę | Rozdział 7 - zadania główne i poboczne | Baldurs Gate - Baldurs Gate: Enhanced Edition - poradnik do gry

Z zaproszeniem w ręku, udaj się do Zamku Książęcego [1]. Przedstaw zaproszenie Billowi [A], po czym zrób to samo, kiedy znajdziesz się w zamku.

Nie opuszczając przedsionka, rzuć na drużynę wszystkie czary obronne i wzmacniające, które mogą pomóc Ci w nadchodzącej walce - Sarevok rośnie w siłę | Rozdział 7 - zadania główne i poboczne | Baldurs Gate - Baldurs Gate: Enhanced Edition - poradnik do gry

Nie opuszczając przedsionka, rzuć na drużynę wszystkie czary obronne i wzmacniające, które mogą pomóc Ci w nadchodzącej walce. Kiedy będziesz gotowy, wejdź do głównej sali, w której odbywa się koronacja Sarevoka. W pewnym momencie Sarevok zwróci uwagę na waszą obecność, wtedy możesz przedstawić zgromadzonym ludziom dowody, obciążające Sarevoka (do tego celu musisz mieć przy sobie jego pamiętnik oraz inne dokumenty, które do tej pory zgromadziłeś). Część z zebranych w sali ludzi zmieni się w sobowtórniaki. Zabij wrogów, dbając o to, by nikt inny nie ucierpiał (zwłaszcza Książę Belt). W pewnym momencie do walki przyłączy się sam Sarevok, ale w tym miejscu nie da się go zabić i w pewnym momencie Winski Perorate przeteleportuje go gdzieś poza pałac. Książę Belt, korzystając z mocy swojej bogini zlokalizuje Sarevoka i przeteleportuje Cię do Gildii Złodziei.

Jeśli chcesz skorzystać z licznych skarbów, które znajdują się w pałacu, wróć tutaj przed dalszym pościgiem za Sarevokiem.