Droga do gospody "Pod Pomocną Dłonią" | Rozdział 1 - zadania główne poradnik Baldur's Gate: Enhanced Edition
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Droga do gospody "Pod Pomocną Dłonią"
Dziennik: Po śmierci Goriona musisz radzić sobie sam. Pierwsze kroki powinieneś skierować do gospody "Pod Pomocną Dłonią" na północ stąd. Gorion twierdził, że jego dawni przyjaciele Khalid i Jeheira będą tam już na Ciebie czekać
Po obejrzeniu sceny, w której ginie Gorion, rozpocznie się rozdział 1 i prawdziwa zabawa, bez taryfy ulgowej. Od tej chwili zaczniesz powoli kompletować kanoniczną drużynę, z pomocą której (jeśli zasugerujesz się w tej kwestii niniejszym poradnikiem) ukończysz grę. Dlaczego piszę o "kanonicznej drużynie"? Nazywam ją tak, ponieważ jest to grupa osób, którą powinieneś przejść grę zgodnie z zamysłem twórców. Oczywiście na początku przygody tego nie wiemy, ale sprawa wyjaśnia się na samym początku gry Baldur's Gate II: Cienie Amn, do której możemy również zaimportować swoją postać po ukończeniu BG:EE. Oczywiście druga część nie doczekała się jeszcze wersji ulepszonej, ale to tylko kwestia czasu. Warto przejść grę choć raz w takim składzie, choćby po to by poznać tych legendarnych bohaterów.
Lwi Trakt
Na trakcie nie spotkasz szczególnie groźnych przeciwników, ale jeśli będziesz chciał, możesz zapolować na tutejszą zwierzynę. Zwłaszcza grasujące po lesie niedźwiedzie są doskonałym źródłem doświadczenia, ale na tym etapie gry nie przejmowałbym się tym. Niedźwiedzie nie atakuje nie sprowokowane, ale gibberlingi i wilki już tak. Twoim obecnym celem jest dotarcie do gospody "Pod Pomocną Dłonią", by spotkać się z przyjaciółmi Goriona.
Pierwszą postacią, która dołączy do twojej drużyny już na początku rozdziału jest twoja rówieśnica Imoen, pierwsza z kanonicznej piątki kamratów. Rusz traktem na wschód, a po drodze zaczepi Cię Kossled [A], który udzieli Ci kilku mniej lub bardziej wartościowych rad.
Po rozmowie z podróżnym, rusz szlakiem w dalsza drogę. Obok kamienia milowego spotkasz Xzara i Montarona [B]. Zagadnięci, zaoferują Ci wspólną podróż do Nashkel i jeśli się zgodzisz, dołączą do twojej drużyny. Obie postaci mają zły charakter, ale w zamian za przyłączenie się do nich otrzymasz kilka sztuk złota, Miksturę Uzdrawiania i dwa zwoje magiczne. Czaru Zamrażający Dotyk możesz od razu się nauczyć - przyda się w przyszłości. Docelowo - przed odłączeniem ich później od drużyny), będziesz mógł oskubać ich z ekwipunku.
Z Xzarem i Montaronem w drużynie, udaj się kamiennych kręgów [2], gdzie tajemnicza postać zgładziła twojego przybranego ojca. Znajdziesz przy nim list, wyjaśniający nieco twoją historię oraz garść złota i trochę ekwipunku, w tym Pas Skrajności (niezidentyfikowany). Przy ciałach napastników, których Gorion zdołał pokonać znajdziesz wyposażenie, które również bardzo się przyda.
Obok klifu na zachodzie spotkasz Chase'a [C], który chce skończyć ze swoim życiem, ale cokolwiek mu nie powiesz, zrezygnuje ze swoich zamiarów. Całe zajście służy jedynie urozmaiceniu Ci czasu.
Zanim opuścisz tę lokację, odszukaj obok drogi drzewo [3], w którym ukryty jest Diament, który wart jest u kupców sporo złota (jest to najdroższy kamień szlachetny w grze). Współrzędne dziupli, w której kryje się skarb to x=4318, y=1921. Aby sprawdzić współrzędne pod kursorem myszy po prostu wciśnij [X], a pojawią się w oknie czatu. Przybliżone współrzędne znajdziesz również posługując się naszą mapą. W pobliżu drzewa wciśnij klawisz [TAB], aby podświetlić dziuplę. Rób tak zawsze, gdy szukasz skrytek i "pojemników", w których coś może się znajdować.
Zostało jeszcze 65% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie