Prolog - zadania poboczne | Prolog Baldur's Gate poradnik Baldur's Gate: Enhanced Edition
Ostatnia aktualizacja: 17 lipca 2019
W prologu wszystkie zadania poboczne wykonujesz bez opuszczania murów Candlekeep. Żadnego z tych zadań nie możesz odłożyć na później, ponieważ po zakończeniu prologu nie będziesz mógł tutaj wrócić prawie do końca gry, a zadania zostaną anulowane.
Zwój Firebeada
W Gospodzie [1] spotkasz stojącego przy kominku maga, Firebeada Elvenhaira. Rozmowa z nim zainicjuje zadanie, polegające na odzyskaniu zwoju magicznego, który obecnie jest w posiadaniu Tethorila [G].
Tethoril [G] spaceruje po ogrodzie wokół gmachu biblioteki [9]. Pochodź trochę alejkami, a na pewno go spotkasz. Zresztą, gdy tak się stanie on sam zaczepi Cię w sprawie zwoju. Weź od niego zwój i udaj się z powrotem do gospody.
Po wręczeniu zwoju Firebeadowi, ten rzuci na Ciebie czar ochrony przed złem. Właściwie nie będzie to specjalnie pożyteczne, ale liczą się intencje. Otrzymasz również 50 punktów doświadczenia i Miksturę Uzdrowienia.
Książka Phlydii
Phlydia [A], która stoi obok gospody zgubiła książkę zatytułowaną "Historia Halruai". Poproszony o jej odnalezienie oczywiście chętnie udasz się na poszukiwania.
Zagubioną książkę znajdziesz w snopie siana, pod dachem znajdującej się nieco na wschód szopy [3]. Wróć z książką do Phlydii, a otrzymasz 50xp oraz kamień Rysie Oko, który możesz sprzedać w gospodzie.
Krowa Dreppina
Obok niewielkiej szopy [3] przy północnej ścianie twierdzy spotkasz Dreppina [B]. Jego krowa Nessi jest chora i potrzebne jej lekarstwo, które nie zostało na czas dostarczone.
Aby odzyskać lekarstwo, udaj się do koszar [9] na południu twierdzy. W koszarach zajrzyj do otwartej skrzyni, stojącej przy pojedynczym łóżku, pod prawą ścianą. Znajdziesz tam również miecz, który jest częścią innego zadania. Zabierz lekarstwo i oddaj je Dreppinowi, a w nagrodę otrzymasz 50xp.
Magazyn Reevora
Przy wejściu do magazynu [5], we wschodniej części twierdzy spotkasz Reevora [D], który poprosi Cię (na swój sposób) o deratyzację budynku. Zgódź się i wejdź do środka.
Wewnątrz czeka Cię banalna "walka" z praktycznie bezbronnymi szczurami, między którymi leniwie przechadzają się koty. Zabij wszystkie szczury i wyjdź porozmawiać z Reevorem, a w nagrodę otrzymasz 5 sztuk złota i 50xp.
Miecz Hulla
Hull [E] to hulaka (;)), który po pierwsze zapomniał o dostarczeniu lekarstwa dla Nessi (zadanie Krowa Dreppina), a po drugie zapomniał również zabrać z koszar swojego miecza. Jak się domyślasz, twoje zadanie będzie polegało na jego dostarczeniu.
Miecz Hulla znajdziesz w koszarach [9], w skrzyni przy łóżku, pod prawą ścianą. Dostarcz go właścicielowi, a otrzymasz 20szt złota oraz 50xp.
Sprawunki dla Fullera
Skoro już o koszarach [9] mowa, spotkasz tutaj Fullera. Zaczep go i zapytaj, czy nie miałby dla Ciebie jakiegoś zlecenia. Jak się domyślasz, będzie miał coś dla Ciebie.
Fuller potrzebuje kołczan bełtów do kuszy, które kupisz za 1sz w gospodzie [1] u Winthropa. Dostarcz bełty zleceniodawcy, a otrzymasz 50xp. Jeśli charyzma twojej postaci wynosi 18, dostaniesz również Sztylet +1.