Polanie 3. Rebooty, na które czekamy, czekamy i... nic :(
Spis treści
Polanie 3
Pierwszy polski RTS i jego kontynuacja wydana już w epoce dominacji Warcrafta III zostały ciepło przyjęte przez odbiorców. Zwłaszcza Polanie II (KnightShift na Zachodzie) cieszyli się sporym uznaniem i popularnością, która nijak nie przełożyła się na sprzedaż. Gracze chętnie grali, ale zamiast polską strategię kupować... pozyskiwali ją z alternatywnych źródeł dystrybucji. Ostatecznie trzecia część gry nigdy nie została wydana... bo projekt płynnie wyewoluował w Two Worlds.
A szkoda, bo Polanie II byli naprawdę solidną grą, pokazującą, że Polak potrafi – na długo przed momentem, kiedy rodzime firmy uznano za siłę, z którą trzeba się liczyć w growym światku. To był radośnie przaśny, ale jednak profesjonalnie przygotowany RTS z wyraźnie zaakcentowanymi elementami RPG. Warstwę strategiczno-ekonomiczną przyswajało się z przyjemnością, a urozmaicenie stanowiły etapy, przez które przerąbywaliśmy się z drużyną jak w rasowej grze fabularnej.
JAKIE SĄ SZANSE?
Niewielkie. W tej chwili oryginalny twórca Polan, Mirosław Dymek, rozwija własne studio Home Net Games, które wypuściło między innymi takie gry jak The Pirate: Caribbean Hunt czy Hex Commander. Wspominał on o remake’u oryginalnych Polan na urządzenia mobilne, ale prace nad nim zostały później wstrzymane.