Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 28 marca 2016, 15:30

Przed premierą było lepiej - 10 głośnych przypadków downgrade'u

Obniżanie jakości grafiki (i nie tylko) gier w stosunku do zwiastunów ostatnio zaczęło przybierać rozmiary plagi. Ale nie tylko dzisiaj deweloperzy pozwalają sobie na pokazy, na których obiecują bez pokrycia wspaniałą oprawę i niesamowite efekty.

Spis treści

Znacie dobrze tę śpiewkę: oglądacie sobie spokojnie pokazy z jakichś targów, gdy nagle na scenie pojawia się gra, która stawia pod znakiem zapytania sens dalszego istnienia branży. Absolutnie przepiękna, z rewolucyjną rozgrywką, niesamowitą fabułą i wybitnym klimatem – czy ktokolwiek w historii interaktywnej rozrywki będzie w stanie dorównać takiemu tytułowi? Oczekiwania sięgają zenitu, z wypiekami na twarzy chłoniecie wszystkie kolejne materiały, wreszcie gra trafia na sklepowe półki i… czy to aby na pewno ta sama produkcja, którą reklamowano? Zamiast niespotykanych dotąd rozwiązań – mechaniki, które znamy na wylot. Zamiast rewolucji w grafice, kanciaste tekstury i sztucznie wyglądające efekty. Hola hola, co tu się w zasadzie stało? - pytacie, skołowani obrotem spraw. Otóż, moi drodzy, właśnie staliście się naocznymi świadkami downgrade'u.

Nie wszystkie produkcje, które moglibyście typować, ostatecznie znalazły się na tej liście. - 2016-03-28
Nie wszystkie produkcje, które moglibyście typować, ostatecznie znalazły się na tej liście.

To bynajmniej nie trend, który pojawił się wśród deweloperów niedawno, wraz z takimi przypadkami jak Watch Dogs. Historii, w których deweloper przed premierą obiecywał złote góry, jednak zdecydowanie przecenił swoje możliwości, jest w dziejach interaktywnej rozrywki mnóstwo, i nie wszystkie dotyczą oprawy graficznej. Studia wycinają też ze swoich produkcji pomysły, które co prawda w zapowiedziach brzmiały niezwykle interesująco, okazały się jednak zbyt trudne do zrealizowania. Twórcy obniżają jakość gier z prostych powodów: problemów ze stabilnością i wydajnością produkcji, chęci zmniejszenia niebotycznych wymagań sprzętowych czy po prostu niewystarczającego talentu deweloperskiego. Wybraliśmy dla Was 10 tytułów, które nie do końca poradziły sobie ze spełnianiem przedpremierowych obietnic swych twórców.

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Która gra najbardziej ucierpiała w wyniku downgrade'u?

Half-Life 2
0,5%
Killzone 2
0,5%
Halo 2
0,5%
Total War: Rome II
1,3%
Wiedźmin 3: Dziki Gon
12,7%
Aliens: Colonial Marines
7,3%
Watch_Dogs
70,3%
Tom Clancy's Rainbow Six: Siege
3,2%
Dark Souls II
3%
Brothers in Arms: Hell's Highway
0,7%
Zobacz inne ankiety
Największa ściema Sony – historia oszukanych zwiastunów z E3 2005
Największa ściema Sony – historia oszukanych zwiastunów z E3 2005

Piętnaście lat temu Sony pokusiło się o jedno kłamstwo. Gdy te wyszło na jaw, stało się początkiem fali błedów i porażek, które doprowadziły do utraty przez firmę konsolowego tronu.

Dziś zapowiedź – dziś premiera. Apex Legends to odważna zagrywka EA
Dziś zapowiedź – dziś premiera. Apex Legends to odważna zagrywka EA

Premiera Apex Legends wzięła nas z zaskoczenia. Pierwsze przecieki pojawiły się ledwie na godziny przed premierą. Czy lepiej jest móc jak najszybciej zagrać w ogłoszony tytuł, czy kilka lat śledzenia zwiastunów i zapowiedzi też ma swój urok?