Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 28 marca 2016, 15:30

2013: Total War: Rome II. Przed premierą było lepiej, czyli zły downgrade

Spis treści

2013: Total War: Rome II

Total War: Rome II był grą z tak wieloma problemami w dniu premiery, że niewielu zauważyło znaczne obniżenie jakości grafiki. - 2016-03-28
Total War: Rome II był grą z tak wieloma problemami w dniu premiery, że niewielu zauważyło znaczne obniżenie jakości grafiki.

Miał być triumfalny powrót serii Total War do Rzymu, wyszło rozczarowanie. Dzieło Creative Assembly zebrało co prawda bardzo przyzwoite oceny wśród dziennikarzy, co nie zmienia faktu, że gra w dniu premiery po prostu nie powinna była trafić na sklepowe półki. 2% graczy zgłaszało problemy z płynnością lub w ogóle nie potrafiło uruchomić tej strategii, a kto wie, ilu postanowiło po prostu po cichu czekać na patche. Wśród całego tego zamieszania gdzieś zawieruszył się jednak jeszcze jeden, bardzo poważny problem: Total War: Rome II zwyczajnie nie wyglądało tak, jak było reklamowane.

Twórcy już w materiałach z wersji pre-alfa pokazywali imponujący poziom oprawy wizualnej i zapowiadali, że w miarę trwania prac będzie się ona jeszcze polepszać. Tymczasem nawet na najwyższych ustawieniach trudno jest uzyskać taką samą szczegółowość w miastach, z kolei pokazywane na screenshotach realistyczne, różne od siebie modele poszczególnych żołnierzy zostały zastąpione paskudnymi teksturami, które w dodatku miały w zwyczaju zdecydowanie za często się powtarzać. Do tego doszły buńczuczne zapowiedzi, że sztuczna inteligencja zostanie wyniesiona na kompletnie nowy poziom, podczas gdy w rzeczywistości prowadzone przez komputer armie wyglądały tak, jakby po raz pierwszy znalazły się na polu bitwy. Nic więc dziwnego, że podczas gdy recenzenci ocenili Total War: Rome II całkiem dobrze, gracze nie byli na tyle wyrozumiali – z ponad 3700 not w serwisie Metacritic średnia wynosi obecnie zaledwie 4.2/10. I ty, Creative Assembly, przeciwko nam?

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Która gra najbardziej ucierpiała w wyniku downgrade'u?

Half-Life 2
0,5%
Killzone 2
0,5%
Halo 2
0,5%
Total War: Rome II
1,3%
Wiedźmin 3: Dziki Gon
12,7%
Aliens: Colonial Marines
7,3%
Watch_Dogs
70,3%
Tom Clancy's Rainbow Six: Siege
3,2%
Dark Souls II
3%
Brothers in Arms: Hell's Highway
0,7%
Zobacz inne ankiety
Największa ściema Sony – historia oszukanych zwiastunów z E3 2005
Największa ściema Sony – historia oszukanych zwiastunów z E3 2005

Piętnaście lat temu Sony pokusiło się o jedno kłamstwo. Gdy te wyszło na jaw, stało się początkiem fali błedów i porażek, które doprowadziły do utraty przez firmę konsolowego tronu.

Dziś zapowiedź – dziś premiera. Apex Legends to odważna zagrywka EA
Dziś zapowiedź – dziś premiera. Apex Legends to odważna zagrywka EA

Premiera Apex Legends wzięła nas z zaskoczenia. Pierwsze przecieki pojawiły się ledwie na godziny przed premierą. Czy lepiej jest móc jak najszybciej zagrać w ogłoszony tytuł, czy kilka lat śledzenia zwiastunów i zapowiedzi też ma swój urok?