zmiana silnika - newsy i ciekawostki
Unity zamknęło swoje biura po „realnej groźbie śmierci”
Jakub Błażewicz, 15 września 2023, 14:22
Unity tymczasowo zamknęło swoje dwa biura w odpowiedzi na „wiarygodne groźby śmierci”, być może otrzymane po ostatnich doniesieniach na temat prezesa firmy.
Unity robi dobrą minę do złej gry, o odzyskanie zaufania deweloperów będzie niezmiernie trudno
Adrian Werner, 14 września 2023, 10:20
Afera ze zmianami warunków korzystania z silnika Unity rozkręca się. Firma próbuje uspokoić deweloperów, ale na razie jej to nie wychodzi. Pojawiły się również poważne wątpliwości w kwestii legalności niektórych z tych zmian.
EA Sports FC w tym jednym aspekcie całkowicie miażdży FIF-ę 23
Michał Ciężadlik, 6 lipca 2023, 12:33
Następca FIF-y ma przewyższać poprzedników w zakresie rozwiązań technologicznych. Nowy silnik pozwoli wynieść pewne aspekty EA Sports FC na niespotykany dotąd poziom.
ArmA 4 może być piękna - Enfusion Engine na oficjalnej prezentacji
Jakub Błażewicz, 16 grudnia 2021, 15:18
Studio Bohemia Interactive zaprezentowało pełną wersję Enfusion Engine. Nowy silnik nie tylko zapewni ładniejszą grafikę i lepszą wydajność, ale też znacznie ułatwi tworzenie modów.
Gothic 2 na nowym silniku? Zobacz fanowski projekt OpenGothic
Michał Zegar, 30 listopada 2021, 19:30
OpenGothic to fanowski projekt przenoszący grę Gothic 2: Noc Kruka na napisany zupełnie od nowa silnik. Ma to usprawnić działanie gry na nowoczesnym sprzęcie oraz zwiększyć możliwości tworzenia modyfikacji.
Farming Simulator 22 z DirectX 12, krótszymi loadingami i masą usprawnień
Adrian Werner, 3 sierpnia 2021, 13:10
Autorzy Farming Simulator 22 omówili ulepszenia, jakie zaoferuje silnik graficzny GIANTS Engine 9, jak również pokazali w akcji tryb budowania.
Source 2 w końcu zawita do CS:GO? Są nowe poszlaki
Michał Ciężadlik, 24 czerwca 2021, 14:25
Pojawiły się kolejne plotki odnośnie wprowadzenia silnika Source 2 do Counter-Strike’a: Global Offensive. Poszlaki znajdują się w nowej aktualizacji Doty 2.
GTA Online na PS5 i Xbox Series X|S może działać na silniku RDR 2
Paweł Musiolik, 10 stycznia 2021, 11:06
Grzebiący w plikach GTA Online użytkownicy odkryli fragmenty kodu, które sugerują, że wydanie na PS5 i Xboksa Series X|S może działać na silniku Red Dead Redemption 2, co przełoży się na znaczącą poprawę m.in. grafiki.
Fortnite tytułem startowym PS5 i XSX. Gra przejdzie na UE5
Jakub Błażewicz, 13 maja 2020, 20:05
Epic Games zapowiedziało wydanie gry Fortnite na konsolach PlayStation 5 oraz Xbox Series X. Tytuł trafi na obie platformy zaraz po ich premierze. Ponadto firma zamierza przenieść produkcję na silnik Unreal Engine 5.
The Wolf Among Us 2 z nowym silnikiem i starymi twórcami
Adrian Werner, 18 grudnia 2019, 11:13
Twórcy The Wolf Among Us 2 zrezygnowali ze starych technologii studia Telltale Games i postawili na silnik Unreal Engine. Ponadto dowiedzieliśmy się, że w zespole produkcyjnym znaleźli się najważniejsi deweloperzy pierwszej części.
Szef Infinity Ward Polska o możliwościach silnika CoD: Modern Warfare
Dariusz Matusiak, 27 czerwca 2019, 16:54
Nowy silnik graficzny dla serii Call of Duty, który zostanie wykorzystany w nadchodzącym Modern Warfare, powstaje w Polsce, w krakowskim oddziale studia Infinity Ward. Szef projektu, Michał Drobot, opowiedział ze szczegółami o możliwościach tej technologii.
Poślizg polskiego Green Hell. Finalna wersja gry zadebiutuje latem
Jakub Mirowski, 16 marca 2019, 12:44
Debiutancki projekt warszawskiego studia Creepy Jar, survival Green Hell, zaliczy kilkumiesięczny poślizg. Finalna wersja gry ukaże się latem, a dodatkowy czas twórcy przeznaczą m.in. na przeniesienie produkcji na nową odsłonę silnika Unity.
Telltale przesiada się na Unity; kiepska kondycja studia
Jakub Błażewicz, 25 czerwca 2018, 19:38
Magazyn Variety uzyskał kolejne informacje na temat kondycji studia Telltale Games w ostatnich latach. Anonimowe źródła wtórują wcześniejszym pogłoskom o problemach z niezdrową atmosferą w firmie oraz błędnymi decyzjami zarządu. Przy okazji potwierdzono też rezygnację z Telltale Tool – autorskiego silnika, wykorzystywanego od 2006 roku.
Miękki reboot DayZ „za parę tygodni”?
Krzysztof Sobiepan, 6 kwietnia 2018, 10:43
Główny producent DayZ Eugen Harton zapowiedział w wywiadzie, że survivalowy tytuł ma już niedługo otrzymać zupełnie nową wersję silnika gry. Autor potwierdza też edycję przeznaczoną dla Xbox Game Preview i nie boi się konkurencji z gatunku battle royale.
World of Tanks - premiera patcha 1.0 z nowym silnikiem
Adrian Werner, 21 marca 2018, 10:47
Doczekaliśmy się premiery patcha 1.0 do World of Tanks. Mocno ulepsza on grafikę i dodaje jedną nową mapę, nazwaną Lodowiec. Z kolei lista czołgów uległa wydłużeniu o francuski Somua SM.
Telltale Games przesiada się na silnik Unity?
Michał Kułakowski, 21 stycznia 2018, 13:10
Studio Telltale Games poszukuje specjalistów doświadczonych w pracy z silnikiem Unity. Oznacza to najpewniej, że po wielu latach wykorzystywania autorskiej technologii, twórcy w kolejnych projektach będą polegać na sprawdzonych rozwiązaniach technicznych używanych przez wielu deweloperów.
Twórcy Football Manager 2018 zaprezentowali nowy silnik graficzny
Jakub Mirowski, 24 października 2017, 10:02
Na nieco ponad dwa tygodnie przed premierą gry Football Manager 2018 studio Sports Interactive zaprezentowało nowy silnik graficzny produkcji, powstały we współpracy z zespołem Creative Assembly.
Football Manager 2018 z nowym silnikiem graficznym i ulepszeniami SI
Adrian Werner, 30 września 2017, 09:43
Studio Sports Interactive wypuściło filmik, który przedstawia zmiany i ulepszenia szykowane w grze Football Manager 2018, jak również pokazuje krótki fragment rozgrywki z tego tytułu.
Wieści ze świata (Valve, The Evil Within 2, Ultima Online) 25/09/2017
Krzysztof Sobiepan, 25 września 2017, 12:27
Dziś piszemy o porzuconej koncepcji kooperacyjnej gry fantasy od Valve Software, uwiecznionej na szkicach grafika Drew Wolfa, silniku STEM napędzającym The Evil Within 2 i o dwudziestoleciu istnienia Ultimy Online – jednej z pierwszych gier MMO. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Remake gry System Shock wykorzysta silnik Unreal Engine 4; zobacz zwiastun
Jakub Mirowski, 2 marca 2017, 11:17
Jason Fader ze studia Night Dive ujawnił podczas tegorocznego Game Developers Conference, że deweloperzy gry System Shock zrezygnowali z silnika Unity na rzecz Unreal Engine 4.
Oceanhorn 2 na nowych screenach. Gra wykorzysta Unreal Engine 4
Adrian Werner, 28 stycznia 2017, 15:30
Studio Cornfox & Brothers wypuściło nowe screeny z zainspirowanej serią The Legend of Zelda gry Oceanhorn 2: Knights of the Lost Realm. Twórcy ujawnili również, że porzucili znany z pierwszej części autorski silnik na rzecz Unreal Engine 4.
Star Citizen porzuca CryEngine na rzecz... CryEngine
Kamil Zwijacz, 27 grudnia 2016, 11:12
Cloud Imperium Games postanowiło zmienić silnik napędzający grę Star Citizen. Przez kilka lat produkcja była rozwijana na bazie CryEngine, autorsko modyfikowanego przez programistów studia, ale od teraz deweloper korzysta z usług Amazonu i rozwijanej przez niego wersji CryEngine o nazwie Lumberyard.
Remake System Shock może doczekać się zmiany silnika graficznego
Maciej Żulpo, 1 lipca 2016, 10:55
„Jeśli zajdzie uzasadniona potrzeba, zmienimy silnik graficzny System Shocka” – zadeklarował jeden z deweloperów ze studia Night Dive, tworzący remaster kultowego tytułu z 1994 roku. Stwierdzenie jest odpowiedzią na zarzuty dotyczące słabej optymalizacji wersji demonstracyjnej gry.
FIFA 17 - pierwszy zwiastun gry potwierdza przeskok na silnik Frostbite
Kamil Zwijacz, 6 czerwca 2016, 20:34
Doczekaliśmy się pierwszego, niestety krótkiego zwiastuna gry FIFA 17. O ile nie dowiedzieliśmy się z niego zbyt wiele na temat rozgrywki, tak pewnym już jest, że popularna sportowa seria zmienia technologię z Ignite na silnik Frostbite.
FIFA 17 i inne gry EA Sports porzucą silnik Ignite na rzecz Frostbite?
Krzysztof Mysiak, 2 czerwca 2016, 14:27
Firma Electronic Arts szykuje się ponoć do porzucenia silnika Ignite na rzecz Frostbite w swoich grach sportowych. Zmiana ma zajść w grze FIFA 17 i w najbliższych latach w kolejnych odsłonach serii NHL, NBA Live i Madden NFL. Źródłem tych doniesień są anonimowi informatorzy serwisu Game Informer.
Squad - sieciowa strzelanka otrzymała dużą aktualizację (m.in. nowa mapa i zmiana silnika)
Kamil Zwijacz, 27 maja 2016, 17:28
Deweloperzy sieciowej taktycznej strzelanki Squad opublikowali kolejną aktualizację. W wersji alpha 6 przeniesiono grę na silnik Unreal Engine 4.11, wprowadzono nową mapę, zaktualizowaano Sumari oraz Fools Road i nie tylko.
Wieści ze świata (Kerbal Space Program, Dark Souls, RuneScape) 20/4/2016
Krzysztof Mysiak, 20 kwietnia 2016, 14:34
Dziś piszemy o wielkim patchu 1.1 do Kerbal Space Program, problemach pierwszego Dark Souls na PC i o ładniejszej grafice w RuneScape dzięki przesiadce na nowy silnik. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Gone Home na PlayStation 4 i Xboksie One ukaże się w styczniu
Kamil Zwijacz, 8 grudnia 2015, 10:41
Poznaliśmy datę premiery zapowiedzianej w 2014 roku konsolowej wersji Gone Home. Tytuł ukaże się na PlayStation 4 i Xboksie One 12 stycznia 2016 roku, a wśród nowości znajdziemy przede wszystkim technologię Unity 5, którą wykorzystano do produkcji nowej edycji.
Wieści ze świata (Dreamfall: Chapters, Final Fantasy VI, Dragon’s Lair: The Movie, Knight Squad) 26/11/2015
Krzysztof Mysiak, 26 listopada 2015, 13:30
Dziś piszemy m.in. o aktualizacji poprawiającej grafikę i optymalizację w Dreamfall: Chapters, możliwym wydaniu Final Fantasy VI na PC, niepowodzeniu pierwszej zbiórki pieniędzy na film Dragon’s Lair i planach rozpoczęcia drugiej oraz o milionie pobrań gry Knight Squad. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Dreamfall: Chapters – rozdział czwarty opóźniony. Gra przesiada się na Unity 5
Łukasz Szliselman, 14 października 2015, 10:55
Czwarty epizod gry Dreamfall: Chapters ukaże się kilka tygodni później. Studio Red Thread Games wyjaśniło, że obecnie trwają prace nad przeniesieniem tej trójwymiarowej przygodówki na nowszą wersję silnika - Unity 5.
The Vanishing of Ethan Carter Redux - darmowa aktualizacja z UE 4 trafiła na pecety
Adrian Werner, 12 września 2015, 09:10
Rodzime studio The Astronauts wypuściło The Vanishing of Ethan Carter Redux, czyli darmową aktualizację pecetowej przygodówki Zaginięcie Ethana Cartera, która wprowadza wiele ulepszeń i przestawia grę na silnik Unreal Engine 4.
Wieści ze świata (OlliOlli 2: Welcome to OlliWood, World of Tanks, The Lord of the Rings Online) 29/7/15
Kamil Zwijacz, 29 lipca 2015, 17:28
Dziś piszemy m.in. o dacie premiery PC-towego OlliOlli 2: Welcome to OlliWood, debiucie World of Tanks na Xboksie One oraz sierpniowej ofercie Games with Gold. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Warhammer 40K: Eternal Crusade – twórcy przechodzą na Unreal Engine 4
Krzysztof Nieradko, 16 lipca 2015, 20:10
Studio Behaviour Interactive ogłosiło, że gra MMORPG Warhammer 40K: Eternal Crusade będzie tworzona na silniku Unreal Engine 4. Deweloperzy ocenili możliwości dotychczas wykorzystywanej platformy i zdecydowali się zainwestować we wspomniany pakiet narzędzi autorstwa Epic Games.
Wieści ze świata (Alien: Isolation, PhysX, Evolve, Worlds of Magic) 5/3/15
Krzysztof Mysiak, 5 marca 2015, 15:55
Dziś piszemy m.in. o domniemanym odejściu Phila Harrisona z Microsoftu, filmie prezentującym wczesną wersję gry Alien: Isolation z widokiem TPP, udostępnieniu za darmo technologii PhysX, wzbogaceniu Evolve o tryb obserwatora oraz przesiadce Worlds of Magic na silnik Unity 5. Witamy w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Wasteland 2 zostanie przeniesione z silnika Unity 4.5 na Unity 5
Kamil Zwijacz, 1 marca 2015, 09:46
Twórcy gry cRPG Wasteland 2 ujawnili w informacji opublikowanej w serwisie Kickstarter, że tytuł przeniesie się z silnika Unity 4.5 na Unity 5. Dzięki temu produkcja zostanie usprawniona pod względem graficznym, a moderzy otrzymają więcej narzędzi.
Kontrowersyjne Areal zmienia nazwę na STALKER Apocalypse
Jakub Mirowski, 12 grudnia 2014, 14:47
West Games, ukraińskie studio, które w czerwcu tego roku zapowiedziało Areal, po serii kontrowersji zmieniło tytuł swojej produkcji - od teraz nazywa się ona STALKER Apocalypse i ma zostać ufundowana poprzez właśnie rozpoczętą kampanię na portalu World Wide Funder.
FIFA World - gra wkrótce przeniesie się na nowy silnik
Kamil Zwijacz, 13 sierpnia 2014, 13:12
Firma Electronic Arts zdradziła, że oparta na modelu biznesowym free-to-play gra FIFA World wkrótce otrzyma dużą aktualizację, wraz z którą tytuł zostanie przeniesiony na zupełnie nowy silnik. Jednocześnie zdradzono, że produkcja cieszy się sporym zainteresowaniem, posiadając ponad 3,5 mln zarejestrowanych graczy.
Nowe obrazki oraz szczegóły o Call of Duty: Advanced Warfare
Jakub Mirowski, 6 czerwca 2014, 13:30
Silnik Call of Duty: Advanced Warfare będzie zawierał resztki starego kodu, jednak w większości został zbudowany od podstaw, co sugeruje pewne zmiany w znanej serii pierwszoosobowych shooterów.
Hellraid dopiero w 2015 roku, ale za to z wersjami na konsole nowej generacji
Adrian Werner, 30 kwietnia 2014, 17:06
Podczas zorganizowanej przez studio Techland prezentacji gry Hellraid dowiedzieliśmy się, że produkcja ukaże się nie tylko na pecety, ale również na konsole nowej generacji. Ponadto autorzy zmienili silnik graficzny, a premiera została przesunięta na przyszły rok. Twórcy wypuścili także nowy zwiastun i zestaw świeżych screenów.