Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

zmiana silnika - newsy i ciekawostki

Unity zamknęło swoje biura po „realnej groźbie śmierci”
Unity zamknęło swoje biura po „realnej groźbie śmierci”

Jakub Błażewicz, 15 września 2023, 14:22

Unity tymczasowo zamknęło swoje dwa biura w odpowiedzi na „wiarygodne groźby śmierci”, być może otrzymane po ostatnich doniesieniach na temat prezesa firmy.

Unity robi dobrą minę do złej gry, o odzyskanie zaufania deweloperów będzie niezmiernie trudno
Unity robi dobrą minę do złej gry, o odzyskanie zaufania deweloperów będzie niezmiernie trudno

Adrian Werner, 14 września 2023, 10:20

Afera ze zmianami warunków korzystania z silnika Unity rozkręca się. Firma próbuje uspokoić deweloperów, ale na razie jej to nie wychodzi. Pojawiły się również poważne wątpliwości w kwestii legalności niektórych z tych zmian.

EA Sports FC w tym jednym aspekcie całkowicie miażdży FIF-ę 23
EA Sports FC w tym jednym aspekcie całkowicie miażdży FIF-ę 23

Michał Ciężadlik, 6 lipca 2023, 12:33

Następca FIF-y ma przewyższać poprzedników w zakresie rozwiązań technologicznych. Nowy silnik pozwoli wynieść pewne aspekty EA Sports FC na niespotykany dotąd poziom.

ArmA 4 może być piękna - Enfusion Engine na oficjalnej prezentacji
ArmA 4 może być piękna - Enfusion Engine na oficjalnej prezentacji

Jakub Błażewicz, 16 grudnia 2021, 15:18

Studio Bohemia Interactive zaprezentowało pełną wersję Enfusion Engine. Nowy silnik nie tylko zapewni ładniejszą grafikę i lepszą wydajność, ale też znacznie ułatwi tworzenie modów.

Gothic 2 na nowym silniku? Zobacz fanowski projekt OpenGothic
Gothic 2 na nowym silniku? Zobacz fanowski projekt OpenGothic

Michał Zegar, 30 listopada 2021, 19:30

OpenGothic to fanowski projekt przenoszący grę Gothic 2: Noc Kruka na napisany zupełnie od nowa silnik. Ma to usprawnić działanie gry na nowoczesnym sprzęcie oraz zwiększyć możliwości tworzenia modyfikacji.

Farming Simulator 22 z DirectX 12, krótszymi loadingami i masą usprawnień
Farming Simulator 22 z DirectX 12, krótszymi loadingami i masą usprawnień

Adrian Werner, 3 sierpnia 2021, 13:10

Autorzy Farming Simulator 22 omówili ulepszenia, jakie zaoferuje silnik graficzny GIANTS Engine 9, jak również pokazali w akcji tryb budowania.

Source 2 w końcu zawita do CS:GO? Są nowe poszlaki
Source 2 w końcu zawita do CS:GO? Są nowe poszlaki

Michał Ciężadlik, 24 czerwca 2021, 14:25

Pojawiły się kolejne plotki odnośnie wprowadzenia silnika Source 2 do Counter-Strike’a: Global Offensive. Poszlaki znajdują się w nowej aktualizacji Doty 2.

GTA Online na PS5 i Xbox Series X|S może działać na silniku RDR 2
GTA Online na PS5 i Xbox Series X|S może działać na silniku RDR 2

Paweł Musiolik, 10 stycznia 2021, 11:06

Grzebiący w plikach GTA Online użytkownicy odkryli fragmenty kodu, które sugerują, że wydanie na PS5 i Xboksa Series X|S może działać na silniku Red Dead Redemption 2, co przełoży się na znaczącą poprawę m.in. grafiki.

Fortnite tytułem startowym PS5 i XSX. Gra przejdzie na UE5
Fortnite tytułem startowym PS5 i XSX. Gra przejdzie na UE5

Jakub Błażewicz, 13 maja 2020, 20:05

Epic Games zapowiedziało wydanie gry Fortnite na konsolach PlayStation 5 oraz Xbox Series X. Tytuł trafi na obie platformy zaraz po ich premierze. Ponadto firma zamierza przenieść produkcję na silnik Unreal Engine 5.

The Wolf Among Us 2 z nowym silnikiem i starymi twórcami
The Wolf Among Us 2 z nowym silnikiem i starymi twórcami

Adrian Werner, 18 grudnia 2019, 11:13

Twórcy The Wolf Among Us 2 zrezygnowali ze starych technologii studia Telltale Games i postawili na silnik Unreal Engine. Ponadto dowiedzieliśmy się, że w zespole produkcyjnym znaleźli się najważniejsi deweloperzy pierwszej części.

Szef Infinity Ward Polska o możliwościach silnika CoD: Modern Warfare
Szef Infinity Ward Polska o możliwościach silnika CoD: Modern Warfare

Dariusz Matusiak, 27 czerwca 2019, 16:54

Nowy silnik graficzny dla serii Call of Duty, który zostanie wykorzystany w nadchodzącym Modern Warfare, powstaje w Polsce, w krakowskim oddziale studia Infinity Ward. Szef projektu, Michał Drobot, opowiedział ze szczegółami o możliwościach tej technologii.

Poślizg polskiego Green Hell. Finalna wersja gry zadebiutuje latem
Poślizg polskiego Green Hell. Finalna wersja gry zadebiutuje latem

Jakub Mirowski, 16 marca 2019, 12:44

Debiutancki projekt warszawskiego studia Creepy Jar, survival Green Hell, zaliczy kilkumiesięczny poślizg. Finalna wersja gry ukaże się latem, a dodatkowy czas twórcy przeznaczą m.in. na przeniesienie produkcji na nową odsłonę silnika Unity.

Telltale przesiada się na Unity; kiepska kondycja studia
Telltale przesiada się na Unity; kiepska kondycja studia

Jakub Błażewicz, 25 czerwca 2018, 19:38

Magazyn Variety uzyskał kolejne informacje na temat kondycji studia Telltale Games w ostatnich latach. Anonimowe źródła wtórują wcześniejszym pogłoskom o problemach z niezdrową atmosferą w firmie oraz błędnymi decyzjami zarządu. Przy okazji potwierdzono też rezygnację z Telltale Tool – autorskiego silnika, wykorzystywanego od 2006 roku.

Miękki reboot DayZ „za parę tygodni”?
Miękki reboot DayZ „za parę tygodni”?

Krzysztof Sobiepan, 6 kwietnia 2018, 10:43

Główny producent DayZ Eugen Harton zapowiedział w wywiadzie, że survivalowy tytuł ma już niedługo otrzymać zupełnie nową wersję silnika gry. Autor potwierdza też edycję przeznaczoną dla Xbox Game Preview i nie boi się konkurencji z gatunku battle royale.

World of Tanks - premiera patcha 1.0 z nowym silnikiem
World of Tanks - premiera patcha 1.0 z nowym silnikiem

Adrian Werner, 21 marca 2018, 10:47

Doczekaliśmy się premiery patcha 1.0 do World of Tanks. Mocno ulepsza on grafikę i dodaje jedną nową mapę, nazwaną Lodowiec. Z kolei lista czołgów uległa wydłużeniu o francuski Somua SM.

Telltale Games przesiada się na silnik Unity?
Telltale Games przesiada się na silnik Unity?

Michał Kułakowski, 21 stycznia 2018, 13:10

Studio Telltale Games poszukuje specjalistów doświadczonych w pracy z silnikiem Unity. Oznacza to najpewniej, że po wielu latach wykorzystywania autorskiej technologii, twórcy w kolejnych projektach będą polegać na sprawdzonych rozwiązaniach technicznych używanych przez wielu deweloperów.

Twórcy Football Manager 2018 zaprezentowali nowy silnik graficzny
Twórcy Football Manager 2018 zaprezentowali nowy silnik graficzny

Jakub Mirowski, 24 października 2017, 10:02

Na nieco ponad dwa tygodnie przed premierą gry Football Manager 2018 studio Sports Interactive zaprezentowało nowy silnik graficzny produkcji, powstały we współpracy z zespołem Creative Assembly.

Football Manager 2018 z nowym silnikiem graficznym i ulepszeniami SI
Football Manager 2018 z nowym silnikiem graficznym i ulepszeniami SI

Adrian Werner, 30 września 2017, 09:43

Studio Sports Interactive wypuściło filmik, który przedstawia zmiany i ulepszenia szykowane w grze Football Manager 2018, jak również pokazuje krótki fragment rozgrywki z tego tytułu.

Wieści ze świata (Valve, The Evil Within 2, Ultima Online) 25/09/2017
Wieści ze świata (Valve, The Evil Within 2, Ultima Online) 25/09/2017

Krzysztof Sobiepan, 25 września 2017, 12:27

Dziś piszemy o porzuconej koncepcji kooperacyjnej gry fantasy od Valve Software, uwiecznionej na szkicach grafika Drew Wolfa, silniku STEM napędzającym The Evil Within 2 i o dwudziestoleciu istnienia Ultimy Online – jednej z pierwszych gier MMO. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Remake gry System Shock wykorzysta silnik Unreal Engine 4; zobacz zwiastun
Remake gry System Shock wykorzysta silnik Unreal Engine 4; zobacz zwiastun

Jakub Mirowski, 2 marca 2017, 11:17

Jason Fader ze studia Night Dive ujawnił podczas tegorocznego Game Developers Conference, że deweloperzy gry System Shock zrezygnowali z silnika Unity na rzecz Unreal Engine 4.

Oceanhorn 2 na nowych screenach. Gra wykorzysta Unreal Engine 4
Oceanhorn 2 na nowych screenach. Gra wykorzysta Unreal Engine 4

Adrian Werner, 28 stycznia 2017, 15:30

Studio Cornfox & Brothers wypuściło nowe screeny z zainspirowanej serią The Legend of Zelda gry Oceanhorn 2: Knights of the Lost Realm. Twórcy ujawnili również, że porzucili znany z pierwszej części autorski silnik na rzecz Unreal Engine 4.

Star Citizen porzuca CryEngine na rzecz... CryEngine
Star Citizen porzuca CryEngine na rzecz... CryEngine

Kamil Zwijacz, 27 grudnia 2016, 11:12

Cloud Imperium Games postanowiło zmienić silnik napędzający grę Star Citizen. Przez kilka lat produkcja była rozwijana na bazie CryEngine, autorsko modyfikowanego przez programistów studia, ale od teraz deweloper korzysta z usług Amazonu i rozwijanej przez niego wersji CryEngine o nazwie Lumberyard.

Remake System Shock może doczekać się zmiany silnika graficznego
Remake System Shock może doczekać się zmiany silnika graficznego

Maciej Żulpo, 1 lipca 2016, 10:55

„Jeśli zajdzie uzasadniona potrzeba, zmienimy silnik graficzny System Shocka” – zadeklarował jeden z deweloperów ze studia Night Dive, tworzący remaster kultowego tytułu z 1994 roku. Stwierdzenie jest odpowiedzią na zarzuty dotyczące słabej optymalizacji wersji demonstracyjnej gry.

FIFA 17 - pierwszy zwiastun gry potwierdza przeskok na silnik Frostbite
FIFA 17 - pierwszy zwiastun gry potwierdza przeskok na silnik Frostbite

Kamil Zwijacz, 6 czerwca 2016, 20:34

Doczekaliśmy się pierwszego, niestety krótkiego zwiastuna gry FIFA 17. O ile nie dowiedzieliśmy się z niego zbyt wiele na temat rozgrywki, tak pewnym już jest, że popularna sportowa seria zmienia technologię z Ignite na silnik Frostbite.

FIFA 17 i inne gry EA Sports porzucą silnik Ignite na rzecz Frostbite?
FIFA 17 i inne gry EA Sports porzucą silnik Ignite na rzecz Frostbite?

Krzysztof Mysiak, 2 czerwca 2016, 14:27

Firma Electronic Arts szykuje się ponoć do porzucenia silnika Ignite na rzecz Frostbite w swoich grach sportowych. Zmiana ma zajść w grze FIFA 17 i w najbliższych latach w kolejnych odsłonach serii NHL, NBA Live i Madden NFL. Źródłem tych doniesień są anonimowi informatorzy serwisu Game Informer.

Squad - sieciowa strzelanka otrzymała dużą aktualizację (m.in. nowa mapa i zmiana silnika)
Squad - sieciowa strzelanka otrzymała dużą aktualizację (m.in. nowa mapa i zmiana silnika)

Kamil Zwijacz, 27 maja 2016, 17:28

Deweloperzy sieciowej taktycznej strzelanki Squad opublikowali kolejną aktualizację. W wersji alpha 6 przeniesiono grę na silnik Unreal Engine 4.11, wprowadzono nową mapę, zaktualizowaano Sumari oraz Fools Road i nie tylko.

Wieści ze świata (Kerbal Space Program, Dark Souls, RuneScape) 20/4/2016
Wieści ze świata (Kerbal Space Program, Dark Souls, RuneScape) 20/4/2016

Krzysztof Mysiak, 20 kwietnia 2016, 14:34

Dziś piszemy o wielkim patchu 1.1 do Kerbal Space Program, problemach pierwszego Dark Souls na PC i o ładniejszej grafice w RuneScape dzięki przesiadce na nowy silnik. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Gone Home na PlayStation 4 i Xboksie One ukaże się w styczniu
Gone Home na PlayStation 4 i Xboksie One ukaże się w styczniu

Kamil Zwijacz, 8 grudnia 2015, 10:41

Poznaliśmy datę premiery zapowiedzianej w 2014 roku konsolowej wersji Gone Home. Tytuł ukaże się na PlayStation 4 i Xboksie One 12 stycznia 2016 roku, a wśród nowości znajdziemy przede wszystkim technologię Unity 5, którą wykorzystano do produkcji nowej edycji.

Wieści ze świata (Dreamfall: Chapters, Final Fantasy VI, Dragon’s Lair: The Movie, Knight Squad) 26/11/2015
Wieści ze świata (Dreamfall: Chapters, Final Fantasy VI, Dragon’s Lair: The Movie, Knight Squad) 26/11/2015

Krzysztof Mysiak, 26 listopada 2015, 13:30

Dziś piszemy m.in. o aktualizacji poprawiającej grafikę i optymalizację w Dreamfall: Chapters, możliwym wydaniu Final Fantasy VI na PC, niepowodzeniu pierwszej zbiórki pieniędzy na film Dragon’s Lair i planach rozpoczęcia drugiej oraz o milionie pobrań gry Knight Squad. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Dreamfall: Chapters – rozdział czwarty opóźniony. Gra przesiada się na Unity 5
Dreamfall: Chapters – rozdział czwarty opóźniony. Gra przesiada się na Unity 5

Łukasz Szliselman, 14 października 2015, 10:55

Czwarty epizod gry Dreamfall: Chapters ukaże się kilka tygodni później. Studio Red Thread Games wyjaśniło, że obecnie trwają prace nad przeniesieniem tej trójwymiarowej przygodówki na nowszą wersję silnika - Unity 5.

The Vanishing of Ethan Carter Redux - darmowa aktualizacja z UE 4 trafiła na pecety
The Vanishing of Ethan Carter Redux - darmowa aktualizacja z UE 4 trafiła na pecety

Adrian Werner, 12 września 2015, 09:10

Rodzime studio The Astronauts wypuściło The Vanishing of Ethan Carter Redux, czyli darmową aktualizację pecetowej przygodówki Zaginięcie Ethana Cartera, która wprowadza wiele ulepszeń i przestawia grę na silnik Unreal Engine 4.

Wieści ze świata (OlliOlli 2: Welcome to OlliWood, World of Tanks, The Lord of the Rings Online) 29/7/15
Wieści ze świata (OlliOlli 2: Welcome to OlliWood, World of Tanks, The Lord of the Rings Online) 29/7/15

Kamil Zwijacz, 29 lipca 2015, 17:28

Dziś piszemy m.in. o dacie premiery PC-towego OlliOlli 2: Welcome to OlliWood, debiucie World of Tanks na Xboksie One oraz sierpniowej ofercie Games with Gold. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Warhammer 40K: Eternal Crusade – twórcy przechodzą na Unreal Engine 4
Warhammer 40K: Eternal Crusade – twórcy przechodzą na Unreal Engine 4

Krzysztof Nieradko, 16 lipca 2015, 20:10

Studio Behaviour Interactive ogłosiło, że gra MMORPG Warhammer 40K: Eternal Crusade będzie tworzona na silniku Unreal Engine 4. Deweloperzy ocenili możliwości dotychczas wykorzystywanej platformy i zdecydowali się zainwestować we wspomniany pakiet narzędzi autorstwa Epic Games.

Wieści ze świata (Alien: Isolation, PhysX, Evolve, Worlds of Magic) 5/3/15
Wieści ze świata (Alien: Isolation, PhysX, Evolve, Worlds of Magic) 5/3/15

Krzysztof Mysiak, 5 marca 2015, 15:55

Dziś piszemy m.in. o domniemanym odejściu Phila Harrisona z Microsoftu, filmie prezentującym wczesną wersję gry Alien: Isolation z widokiem TPP, udostępnieniu za darmo technologii PhysX, wzbogaceniu Evolve o tryb obserwatora oraz przesiadce Worlds of Magic na silnik Unity 5. Witamy w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Wasteland 2 zostanie przeniesione z silnika Unity 4.5 na Unity 5
Wasteland 2 zostanie przeniesione z silnika Unity 4.5 na Unity 5

Kamil Zwijacz, 1 marca 2015, 09:46

Twórcy gry cRPG Wasteland 2 ujawnili w informacji opublikowanej w serwisie Kickstarter, że tytuł przeniesie się z silnika Unity 4.5 na Unity 5. Dzięki temu produkcja zostanie usprawniona pod względem graficznym, a moderzy otrzymają więcej narzędzi.

Kontrowersyjne Areal zmienia nazwę na STALKER Apocalypse
Kontrowersyjne Areal zmienia nazwę na STALKER Apocalypse

Jakub Mirowski, 12 grudnia 2014, 14:47

West Games, ukraińskie studio, które w czerwcu tego roku zapowiedziało Areal, po serii kontrowersji zmieniło tytuł swojej produkcji - od teraz nazywa się ona STALKER Apocalypse i ma zostać ufundowana poprzez właśnie rozpoczętą kampanię na portalu World Wide Funder.

FIFA World - gra wkrótce przeniesie się na nowy silnik
FIFA World - gra wkrótce przeniesie się na nowy silnik

Kamil Zwijacz, 13 sierpnia 2014, 13:12

Firma Electronic Arts zdradziła, że oparta na modelu biznesowym free-to-play gra FIFA World wkrótce otrzyma dużą aktualizację, wraz z którą tytuł zostanie przeniesiony na zupełnie nowy silnik. Jednocześnie zdradzono, że produkcja cieszy się sporym zainteresowaniem, posiadając ponad 3,5 mln zarejestrowanych graczy.

Nowe obrazki oraz szczegóły o Call of Duty: Advanced Warfare
Nowe obrazki oraz szczegóły o Call of Duty: Advanced Warfare

Jakub Mirowski, 6 czerwca 2014, 13:30

Silnik Call of Duty: Advanced Warfare będzie zawierał resztki starego kodu, jednak w większości został zbudowany od podstaw, co sugeruje pewne zmiany w znanej serii pierwszoosobowych shooterów.

Hellraid dopiero w 2015 roku, ale za to z wersjami na konsole nowej generacji
Hellraid dopiero w 2015 roku, ale za to z wersjami na konsole nowej generacji

Adrian Werner, 30 kwietnia 2014, 17:06

Podczas zorganizowanej przez studio Techland prezentacji gry Hellraid dowiedzieliśmy się, że produkcja ukaże się nie tylko na pecety, ale również na konsole nowej generacji. Ponadto autorzy zmienili silnik graficzny, a premiera została przesunięta na przyszły rok. Twórcy wypuścili także nowy zwiastun i zestaw świeżych screenów.