Farming Simulator 22 z DirectX 12, krótszymi loadingami i masą usprawnień
Autorzy Farming Simulator 22 omówili ulepszenia, jakie zaoferuje silnik graficzny GIANTS Engine 9, jak również pokazali w akcji tryb budowania.
- wsparcie dla DirectX 12 na PC,
- liczne funkcje zwiększające optymalizację (m.in. streaming tekstur i Occlusion Culling),
- nowe efekty, takie jak Temporal Anti-Aliasing (TAA) czy Parallax Occlusion Mapping,
- ulepszone cienie.
Studio GIANTS Software wypuściło ciekawy materiał wideo, który omawia ulepszenia silnika i grafiki, jakie zaoferuje Farming Simulator 22, czyli najnowsza odsłona przebojowego cyklu symulatorów rolniczych.
Gra powstaje na silniku GIANTS Engine 9, czyli nowej generacji autorskiej technologii studia. W porównaniu z poprzednią wersją wprowadzi ona m.in. wsparcie dla DirectX 12 na PC. Twórcy przygotowali także rozwiązania ulepszające optymalizację, takie jak streaming tekstur, dzięki czemu Farming Simulator 22 będzie ładował niższej lub wyższej jakości tekstury zależnie od tego, co widać na ekranie. Przyśpieszy to wczytywanie danych i pozwoli wrzucić na mapę więcej obiektów.
Podobną rolę pełnić będzie funkcja Occlusion Culling, która powstrzyma silnik przed skomplikowanymi operacjami graficznymi na elementach, które pozostają niewidoczne. Przykładowo skrzynie za stodołą nie będą renderowane, jeśli gracz nie zobaczy ich ze swojej aktualnej pozycji.
Grafika w Farming Simulator 22 zyska dzięki wzbogaceniu GIANTS Engine 9 o nowe efekty graficzne, takie jak Temporal Anti-Aliasing (TAA) czy Parallax Occlusion Mapping. Ulepszony zostanie także system cieni.
Na filmie jeden z deweloperów wytłumaczył również, że zespół nie zdecydował się wykorzystać np. Unreal Engine, gdyż marka Farming Simulator wymaga specjalistycznych rozwiązań, np. systemów symulujących fizykę czy synchronizacji roślinności, których zaadaptowanie do cudzego silnika byłoby kłopotliwe.
Ponadto korzystanie z własnej technologii mocno ułatwia autorom zaoferowanie potężnych narzędzi dla społeczności moderskiej, która jest ważnym elementem zapewniającym serii niesłabnącą popularność.
Warto dodać, że kilka dni wcześniej studio GIANTS Software wypuściło inny materiał wideo, który poświęcony był trybowi budowania, w którym będziemy zarówno kształtowali tereny, jak i stawiali na nich budynki, płynnie przełączając się między tymi funkcjami. Autorzy gruntownie ulepszyli interfejs użytkownika i mocno zwiększyli liczbę obiektów, które będziemy mogli umieścić na mapie.
Przypominamy, że Farming Simulator 22 zmierza na PC oraz konsole PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Gra ukaże się 22 listopada 2021 roku.