autor: Kamil Zwijacz
Wasteland 2 zostanie przeniesione z silnika Unity 4.5 na Unity 5
Twórcy gry cRPG Wasteland 2 ujawnili w informacji opublikowanej w serwisie Kickstarter, że tytuł przeniesie się z silnika Unity 4.5 na Unity 5. Dzięki temu produkcja zostanie usprawniona pod względem graficznym, a moderzy otrzymają więcej narzędzi.
Wasteland 2 ukazało się na komputerach osobistych we wrześniu 2014 roku. Od tamtej pory minęło już więc kilka dobrych miesięcy, jednak studio inXile entertainment postanowiło po raz kolejny zaktualizować swoja produkcję. Daniem głównym najnowszego patcha jest dodanie steamowych osiągnięć w wersji gry na komputery Mac i system operacyjny Linux. O pozostałych nowinkach przeczytacie w skrócie w dalszej części niniejszej informacji, a po pełną rozpiskę zawartości odsyłam w to miejsce. Ciekawy jest jednak fakt, że w ostatniej wiadomości opublikowanej w serwisie Kickstarter, oprócz przedstawienia patcha numer 6, ujawniono również, że deweloper zamierza przenieść Wasteland 2 z Unity 4.5 na silnik Unity 5.
Zmiana technologii na nowszą pozwoli deweloperom przede wszystkim na udostępnienie moderom wielu nowych, lepszych narzędzi. Dodatkowo twórcy gry skorzystają z Physically Based Shading, dzięki czemu gra stanie się ładniejsza. Ponadto planowane są jeszcze zmiany w rozgrywce, ale szczegóły na ten temat poznamy w późniejszym czasie.
Krótko pisząc, Wasteland 2 rozwija się w najlepsze, co z pewnością ucieszy wszystkich fanów produkcji. W oczekiwaniu na kolejne aktualizacje warto rzucić okiem na zawartość ostatniego patcha. Wśród nowinek pojawiły się:
- osiągnięcia Steam w wersji gry na komputery Mac i system operacyjny Linux;
- naprawiono mnóstwo znanych błędów (prawdopodobnie największa pod tym względem aktualizacja);
- zaktualizowano wszystkie wersje językowe, w tym także polską;
- pojawiły się zmiany w interfejsie użytkownika.
Wasteland 2 to kontynuacja słynnej gry cRPG z 1988 roku. Tytuł został wyprodukowany przez studio inXile entertainment dzięki pieniądzom zebranym podczas zbiórki w serwisie Kickstarter. Twórcom udało się pozyskać od fanów ponad 3 mln dolarów. Obecnie deweloper pracuje nad Torment: Tides of Numenera oraz nad The Bard's Tale IV.