Hellraid dopiero w 2015 roku, ale za to z wersjami na konsole nowej generacji
Podczas zorganizowanej przez studio Techland prezentacji gry Hellraid dowiedzieliśmy się, że produkcja ukaże się nie tylko na pecety, ale również na konsole nowej generacji. Ponadto autorzy zmienili silnik graficzny, a premiera została przesunięta na przyszły rok. Twórcy wypuścili także nowy zwiastun i zestaw świeżych screenów.
- Powstaną wersje na konsole PlayStation 4 i Xbox One;
- przestawiono się na silnik Chrome Engine 6;
- premiera nastąpi dopiero w 2015 roku;
- tej jesieni wczesna wersja gry trafi do sprzedaży na Steam Early Access;
- Porzucono system klas na rzecz bardziej swobodnego systemu rozwoju.
Tworzony przez zespół Techland Hellraid to bez wątpienia jedna z najbardziej wyczekiwanych polskich premier tego roku, dlatego też każdy nowy zestaw informacji i materiałów graficznych witany jest z dużym zainteresowaniem. Nasza wiedza na temat tego tytułu właśnie uległa sporemu poszerzeniu. Przede wszystkim dowiedzieliśmy się, że gra nie zmierza wyłącznie na pecety i zawita również na konsole PlayStation 4 oraz Xbox One. Porzucono natomiast plany opracowania wersji na Xboksa 360 i PlayStation 3. Skala całego projektu została zresztą zwiększona i przeniesiono go na silnik Chrome Engine 6, czyli ten sam, który napędza nadchodzące Dying Light. Zapewni to m.in. wyższy poziom detali postaci i otoczenia oraz ulepszony system oświetlenia.
Hellraid zaoferuje trzy tryby zabawy. Prócz standardowego fabularnego Story Mode pojawi się także tzw. Mission Mode bazujący na lokacjach z tradycyjnej kampanii, ale z kilkoma istotnymi zmianami. Usunięte w nim zostaną aspekty odpowiedzialne za opowiadanie historii i całość nastawiona będzie na walkę o jak najwyższe wyniki punktowe. Ostatnią formą rozgrywki ma być Arena, gdzie zmierzymy się z niekończącymi się hordami przeciwników. Co godne pochwały, we wszystkie trzy tryby będziemy mogli bawić się samotnie albo w kooperacji dla dwóch lub czterech graczy.
Spore modyfikacje zaszły w systemie rozwoju postaci. Porzucono pierwotne plany wprowadzenia klas, a zamiast nich pojawi się jedno drzewko umiejętności, w ramach którego gracze będą mogli swobodnie dobierać kolejne ulepszenia. Niestety, wszystkie te zmiany spowodują opóźnienie projektu. Początkowo miał on ukazać się jeszcze w tym roku, ale teraz twórcy poinformowali, że nastąpi to dopiero w 2015 roku. Na pocieszenie pozostaje informacja, że jesienią autorzy zamierzają udostępnić płatną wczesną wersję w ramach Steam Early Access.
Wszystkie powyższe informacje pochodzą z prezentacji zorganizowanej przez studio Techland. Polecamy zapoznanie się z opracowaną na jej podstawie zapowiedzią, która właśnie została opublikowana na naszym serwisie: