nieautoryzowana dystrybucja - newsy i ciekawostki
Kinguin usuwa fałszywe preordery Frostpunk 2 i wydaje oświadczenie
Krystian Rzepecki, 26 sierpnia 2021, 12:01
Kinguin ostatecznie usunął możliwość składania preorderów na klucze gry Frostpunk 2 po zdecydowanej interwencji 11 bit studios.
Allegro wprowadzi zakaz handlu kontami z grami
Bartosz Woldański, 16 grudnia 2020, 14:11
Allegro ogłosiło istotne zmiany w swoim regulaminie, które zostaną wprowadzone w życie na początku stycznia 2021 roku. Jedną z nich będzie zakaz sprzedaży kont z grami, takich jak Steam, Epic Games Store czy PlayStation Network.
130 zarzutów za handel kontami z grami dla mieszkańca Gliwic
Bartosz Świątek, 16 października 2020, 16:31
32-latek z Gliwic jest podejrzany o nielegalne rozpowszechnianie gier w wersji cyfrowej – „sprzedawanie ich wraz z dostępem do konta na portalu aukcyjnym". Funkcjonariusze z Wydziału do Walki z Przestępczością Gospodarczą Komendy Miejskiej Policji w Gliwicach zebrali materiał dowodowy umożliwiający postawienie mężczyźnie 130 zarzutów.
G2A wypłaci twórcom Factorio rekompensatę
Damian Stróżek, 21 maja 2020, 12:28
Platforma sprzedażowa G2A zobowiązała się wypłacić twórcom Factorio rekompensatę w wysokości prawie 40 tys. dolarów za nielegalnie uzyskane klucze do gry. Jest to skutek działań, jakie prawie rok temu podjęły firmy G2A oraz Wube Software.
24-latek usłyszał niemal 9 tys. zarzutów za handel kontami do gier
Miłosz Szubert, 5 lutego 2020, 16:35
24-letni mieszkaniec Piekar Śląskich otrzymał blisko 9 tysięcy zarzutów dotyczących nielegalnego rozpowszechniania gier. Chodzi o kupowanie ich elektronicznych wersji, a następnie odsprzedawanie dostępu do konta wielu osobom.
„Wisicie mi 300 000 dolarów” - twórca gry Subnautica o G2A (aktualizacja)
Konrad Hazi, 14 sierpnia 2019, 16:40
Spór pomiędzy deweloperami a G2A trwa w najlepsze i nie zanosi się na to, by coś się miało w najbliższej przyszłości zmienić. Zaproponowane przez platformę narzędzie do blokowania kluczy nieprzeznaczonych do sprzedaży nie wzbudziło wielkiego zainteresowania u twórców i wywołało kolejne kontrowersje.
G2A proponuje twórcom narzędzie do blokowania kłopotliwych kluczy
Jakub Błażewicz, 12 lipca 2019, 14:40
Firma G2A ponownie odniosła się do kontrowersji wokół sprzedaży kluczy do gier. Platforma proponuje deweloperom stworzenie specjalnego narzędzia, które pozwoliłoby na automatyczne blokowanie kodów pozyskanych „nieetycznymi” metodami.
G2A próbuje się bronić łamiąc etykę dziennikarską?
Jakub Błażewicz, 8 lipca 2019, 20:19
Wybuchła kolejna afera wokół serwisu G2A. Na światło dzienne wyszedł mail pracownika firmy, który zachęcał dziennikarza do opublikowania artykułu G2A bez oznaczania go jako sponsorowanego. Platforma odżegnała się od tych rzekomo nieautoryzowanych działań.
G2A obiecuje 10-krotne zwroty kosztów dla deweloperów. Jeśli tylko udowodnią, że klucz był kradziony
Julia Dragović, 5 lipca 2019, 17:42
W oświadczeniu G2A obiecał deweloperom 10-krotny zwrot kosztów, jeśli tylko udowodnią, że nieaktywne klucze, za które musieli oddawać graczom pieniądze, pochodziły z nielegalnych źródeł.
Deweloperzy: zamiast kupować klucze na G2A, ściągajcie nasze gry z torrentów
Julia Dragović, 2 lipca 2019, 10:56
Deweloperzy właśnie wypisali Wam usprawiedliwienie. Ściągajcie sobie nasze gry z torrentów, zamiast kupować klucze na G2A – z takim postulatem zwrócili się do graczy Mike Rose z No More Robots i Rami Ismail z Vlambeera.
Koniec kluczy na PC? Ubisoft z nowym sposobem na dystrybucję cyfrową
Jakub Błażewicz, 3 maja 2019, 13:00
Firmy Ubisoft i Genba Digital pracują nad nowym systemem dystrybucji cyfrowej gier. Rozwiązanie znane jako Silent Key Activation wyeliminuje potrzebę przesyłania kodów aktywacyjnych sprzedawcom, tym samym uniemożliwiając nieautoryzowany handel kluczami.
Sprzedaż nieautoryzowanych kluczy do gier zakazana w Japonii
Bartosz Świątek, 4 stycznia 2019, 11:40
W Kraju Kwitnącej Wiśni uchwalono nowelizację prawa, która może zauważalnie wpłynąć na tamtejszą branżę gier. Najpoważniejszą zmianą jest formalny zakaz sprzedawania nieautoryzowanych kluczy do gier.
G2A po raz kolejny w ogniu krytyki
Konrad Serafiński, 23 grudnia 2018, 10:35
Długo nie słyszeliśmy żadnych negatywnych wieści związanych z serwisem G2A.com. Teraz ulega to zmianie, bo okazuje się, że firma rości sobie prawa do pobierania opłat za konta nieaktywne przez pół roku. O całej sytuacji donosi jeden z użytkowników Reddita.
Policja zabiera się za sprzedających szemrane klucze na Allegro?
Bartosz Świątek, 12 marca 2018, 13:48
W wyniku szeroko zakrojonego śledztwa, którego celem jest jeden z internetowych handlarzy, policja może przesłuchać nawet 47 tys. osób będących jego klientami. Sprawa może uderzyć rykoszetem w ludzi sprzedających w serwisach aukcyjnych klucze wątpliwego pochodzenia.
Platforma G2A zmienia zasady transakcji - sprzedający będą musieli podać swoje dane kupującym
Miłosz Szubert, 29 czerwca 2017, 11:00
Serwis G2A, umożliwiający sprzedawanie kluczy do gier, wprowadzi kilka zmian mających na celu ułatwienie walki z oszustami. Chodzi między innymi o konieczność udostępnienia przez sprzedających swoich danych personalnych wszystkim kupującym. Zmiany wejdą w życie 1 lipca.
Spotkanie deweloperów z przedstawicielem G2A, czyli ciąg dalszy kryzysu wizerunkowego platformy
Krystian Pieniążek, 20 kwietnia 2017, 20:17
Jeszcze nie opadł pył po tym, jak współpracę z G2A zerwał Gearbox Publishing, a na platformę spadły kolejne gromy. Tym razem ze strony deweloperów zgromadzonych na konferencji Reboot w Chorwacji.
Oświadczenie platformy G2A w sprawie afery z Gearbox Publishing
Miłosz Szubert, 11 kwietnia 2017, 10:45
W ubiegłym tygodniu firma Gearbox Publishing zerwała współpracę przy sprzedaży gry Bulletstorm: Full Clip Edition z platformą G2A. Powodem tego było niedostosowanie się strony do ultimatum wydawcy. Włodarze G2A ustosunkowali się do wszystkich zarzutów.
Firma Gearbox Publishing kończy współpracę z platformą G2A
Miłosz Szubert, 8 kwietnia 2017, 12:15
Firma Gearbox Publishing oficjalnie zrywa współpracę z platformą G2A, którą nawiązała przy okazji sprzedaży gry Bulletstorm: Full Clip Edition. Jest to konsekwencja niedostosowania się włodarzy strony do postulatów wysuniętych przez wydawcę tytułu.
Wieści ze świata (Nvidia, Total War: Warhammer, Divinity: Original Sin II, Rocket League) 3/2/2017
Krzysztof Mysiak, 3 lutego 2017, 15:55
Dziś piszemy o uniemożliwieniu przez firmę Nvidia odsprzedaży kluczy gier dołączanych do jej kart grafiki, edytorze pól bitew do Total War: Warhammer, dużej aktualizacji do Divinity: Original Sin II (z AI 2.0) oraz o 26 milionach graczy Rocket League i zabawkach inspirowanych tą grą. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
G2A - klęska sesji AMA w serwisie Reddit
Jakub Błażewicz, 3 lutego 2017, 12:32
G2A, popularny dystrybutor kluczy gier, zorganizował sesję AMA (pytań i odpowiedzi) w serwisie Reddit. Jednak próba ocieplenia wizerunku kontrowersyjnej firmy i wyjaśnienia problematycznych kwestii zakończyła się fiaskiem.
Twórcy RimWorld wolą, abyś spiracił ich grę, niż kupił ją w G2A
Łukasz Szliselman, 19 lipca 2016, 14:23
Sprzedaż nielegalnych kluczy do gry RimWorld na platformach pokroju G2A kosztuje twórców więcej niż piractwo. Podczas gdy pirat po prostu nie płaci za swój egzemplarz, handlarze kradzionymi kodami obciążają dewelopera dodatkowymi kosztami.
G2A będzie dzielić się zyskami z deweloperami
Kamil Zwijacz, 28 czerwca 2016, 13:50
Kilka dni temu wybuchła mała afera na linii G2A - studio tinyBuild Games, które zarzuca właścicielom platformy wspieranie czarnego rynku. Firma wysłuchała zarzutów i zapowiedziała nowy system współpracy z twórcami gier wideo.
Sporu tinyBuild Games z G2A ciąg dalszy
Jakub Mirowski, 23 czerwca 2016, 10:42
Nadal trwa spór pomiędzy tinyBuild Games a G2A. W odpowiedzi na prośbę właścicieli platformy o udostępnienie listy nielegalnych kluczy w przeciągu 3 dni, zespół Aleksa Nichiporchika zażądał, by w tym samym czasie G2A wymyśliło sposób, dzięki któremu współpraca pomiędzy portalem a deweloperami zacznie przynosić korzyści obu stronom.
G2A odpowiada na zarzuty twórców Punch Club
Kamil Zwijacz, 22 czerwca 2016, 20:20
Wczoraj dowiedzieliśmy się, że szef studia tinyBuild zarzucił platformie G2A "współtworzenie rynku napędzanego oszustwem" i sprzedawanie gier swojej firmy w mocno zaniżonych cenach, co wygenerowało duże straty dla dewelopera. Dziś przedstawiciele platformy wystosowali oświadczenie w tej sprawie.
Ostre słowa twórców Punch Club: platforma G2A współtworzy "rynek napędzany oszustwem"
Jakub Mirowski, 21 czerwca 2016, 12:07
Szef studia tinyBuild Games we wpisie na blogu zespołu opisał straty finansowe, jakie poniosła jego firma za sprawą sprzedaży tanich kluczy cyfrowych na platformie G2A i stwierdził, że umożliwia ona działalność oszustom.
Kondycja polskiego rynku gier – piractwo
Łukasz Szliselman, 2 października 2015, 12:00
Piractwo to duży problem polskiego rynku gier. Dlaczego Polacy piracą? Czy są jakieś szanse na poprawę sytuacji? Zobaczcie, co tuzy branży mówią o tym zjawisku i jakie dostrzegają potencjalne rozwiązania.
Wiedźmin 3: Dziki Gon - CD Projekt Red prosi zagranicznych fanów o zignorowanie atrakcyjnej oferty Green Man Gaming [news zaktualizowany]
Kamil Zwijacz, 7 maja 2015, 13:04
Na kilkanaście dni przed premierą wyczekiwanego RPG akcji Wiedźmin 3: Dziki Gon, na światło dzienne wyszło, że w sklepie Green Man Gaming, w którym projekt można kupić z dużą, 35% zniżką, sprzedawane sa klucze pochodzące z niewiadomego źródła. Kody nie zostały pozyskane bezpośrednio od CD Projekt RED, które namawia fanów do nieskorzystania z oferty GMG.
Pudełkowe wydanie Grey Goo w Polsce – klucz Steam otrzymamy po rejestracji w Boxoff Store
Łukasz Malik, 17 lutego 2015, 11:00
Wydawca obawia się reeksportu kluczy, przez co konsumenci muszą stworzyć dodatkowe konto i zarejestrować się w należącym do Techlandu sklepie.
Ubisoft reaktywuje część kluczy do Far Cry 4
Jakub Błażewicz, 3 lutego 2015, 11:25
Ciąg dalszy afery z kluczami aktywacyjnymi do gier firmy Ubisoft. Koncern postanowił przywrócić klucze osobom, które aktywowały grę i rozpoczęły już zabawę. Jednocześnie zapowiedziano, że w przypadku podobnych sytuacji w przyszłości firma również dezaktywuje nielegalnie nabyte klucze.
Ubisoft wypowiada się w sprawie "nielegalnych kluczy aktywacyjnych"
Jakub Błażewicz, 28 stycznia 2015, 10:50
Farsy dotyczącej znikających z kont gier firmy Ubisoftu ciąg dalszy. Francuski koncern potwierdził, że zdezaktywowane klucze do gry Far Cry 4 zostały nabyte poprzez platformę dystrybucji cyfrowej EA – Origin – przy wykorzystaniu ukradzionych danych kredytowych.
Ubisoft usuwa z kont Uplay gry pochodzące od nieautoryzowanych pośredników? [Aktualizacja]
Janusz Guzowski, 27 stycznia 2015, 13:27
Użytkownicy platformy Uplay donoszą, że kupione u nieautoryzowanych pośredników gry firmy Ubisoft zostały usunięte z ich kont. Akcja ma prawdopodobnie na celu walkę ze sprzedażą kradzionych kodów, jednak poszkodowani są w dużej mierze także posiadacze legalnych egzemplarzy. Jak dotąd francuskie studio nie odniosło się oficjalnie do całej sprawy.