sprzedaż sprzętu - sprzęt i technologie (2)
Wyniki finansowe Nvidii – rozczarowująca sprzedaż kart GeForce RTX
Amadeusz Cyganek, 15 lutego 2019, 13:30
Nvidia zaprezentowała wyniki finansowe za czwarty kwartał 2018 roku. Nie są one dla spółki najlepsze – uwagę zwraca bardzo duży spadek w sektorze gamingowym, co jest pochodną słabej sprzedaży układów GeForce RTX.
Analityk: Nvidia zaniżyła przychody z rynku kryptowalut
Bartosz Świątek, 5 lutego 2019, 12:39
Zdaniem Mitcha Stevesa – analityka firmy RBC – koncern Nvidia mógł nie doszacować wpływu boomu kryptowalutowego na sprzedaż swoich układów graficznych. Ekspert uważa, że pieniądze zarobione dzięki kryptogórnikom stanowiły zdecydowanie większą część przychodów "zielonych", niż firma oficjalnie przyznaje.
Sprzedaż smartfonów zwalnia – chińskie firmy podbijają rynek
Amadeusz Cyganek, 31 stycznia 2019, 11:30
Firma badawcza Canalys opublikowała raport, który pokazuje stan branży smartfonów w czwartym kwartale ubiegłego roku. Informacje raczej nie zadowolą największych producentów, choć zaskakuje olbrzymia dynamika wzrostu koncernów prosto z Chin.
Nvidia przyznaje - sprzedaż RTX-ów jest słaba
Bartosz Świątek, 29 stycznia 2019, 11:10
Prezes firmy Nvidia – Jensen Huang – przyznał w czasie poniedziałkowego spotkania z inwestorami, że sprzedaż produktów z serii GeForce RTX była gorsza, niż oczekiwano. Niższy popyt ma być wynikiem kiepskiej sytuacji makroekonomicznej.
Sprzedaż urządzeń VR dla komputerów PC przekroczyła 4 miliony egzemplarzy
Bartosz Krawcewicz, 7 stycznia 2019, 14:30
Podczas konferencji na targach CES 2019 Nvidia podała informację o łącznej sprzedaży gogli wirtualnej rzeczywistości przeznaczonych dla komputerów osobistych.
Monitory dla graczy sprzedają się jak ciepłe bułeczki
Adrian Werner, 6 grudnia 2018, 12:24
Według analityków, w tym roku segment monitorów dla graczy ma zanotować dwukrotny wzrost i po raz pierwszy ponad połowę sprzedanych sztuk stanowić będą modele z zakrzywionymi ekranami. Liderami tego segmentu rynku pozostają ASUS i Acer.
W 2018 roku PlayStation VR sprzedało się w 1,3 mln egzemplarzy
Bartosz Świątek, 5 grudnia 2018, 11:01
Firma SuperData przedstawiła statystyki dotyczące sprzedaży zestawów do wirtualnej rzeczywistości. Prym nadal wiodą gogle stworzone przez Sony, czyli PlayStation VR. Oculus Rift i HTC Vive są daleko w tyle, wyprzedzane również przez sprzęt do urządzeń mobilnych.
Koniec produkcji GeForce GTX 1080 Ti. Zapasy maleją, ceny rosną
Amadeusz Cyganek, 6 listopada 2018, 11:04
Wraz z wkroczeniem nowej generacji układów GeForce RTX Nvidia powoli wycofuje się z kart graficznych o oznaczeniu GTX. Jeśli mieliście ochotę zainwestować w model GeForce GTX 1080 Ti, to lepiej się spieszyć – jego produkcja została zakończona.
PlayStation VR olbrzymim sukcesem Sony
Krystian Pieniążek, 16 sierpnia 2018, 18:30
Sony Interactive Entertainment poinformowało, że sprzedaż PlayStation VR przekroczyła kolejną barierę. Jak się okazuje, gogle trafiły już w ręce ponad trzech milionów graczy z całego świata.
Apple złapało zadyszkę. Huawei 2. producentem smartfonów na świecie
Bartosz Świątek, 2 sierpnia 2018, 14:00
Sprzedaż smartfonów chińskiej firmy Huawei wzrosła o przeszło 40%, co poskutkowało zwiększeniem udziału w rynku do 15,8% i zrzuceniem Apple z fotela drugiego producenta telefonów na świecie.
Zdaniem HTC, wieści o śmierci VR są mocno przesadzone
Adrian Werner, 27 lipca 2018, 16:30
Firma HTC postanowiła uspokoić graczy obawiających się o przyszłość rynku VR. Koncern zdradził, że gogle Vive sprzedają się obecnie szybciej niż kiedykolwiek wcześniej, a cały segment rozwija się stabilnie.
Kryzys w sprzedaży kart graficznych; AMD notuje nawet 60% mniej zakupów GPU
Michał Ostiak, 12 lipca 2018, 10:07
TUL Corporation, jeden z największych partnerów Add-in-Board firmy AMD, stracił 60% przychodów przez trwający od początku kwartału kryzys kryptowalut.
Rynek kart graficznych w Q1 2018 – AMD zyskuje, Intel niekwestionowanym liderem
Amadeusz Cyganek, 27 maja 2018, 11:37
Firma Jon Peddie Research opublikowała raport, w którym przyjrzała się aktualnej strukturze rynku kart graficznych. Wielkich niespodzianek brak, acz zauważalna jest coraz silniejsza pozycja AMD.
Nvidia publikuje wyniki finansowe. Znów rekord
Amadeusz Cyganek, 11 maja 2018, 18:30
Największy producent kart graficznych – Nvidia – opublikował właśnie wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2018 roku. To kolejny raport potwierdzający, że branża GPU ma się świetnie.
Europa kupuje coraz mniej smartfonów. Za wyjątkiem Xiaomi i Huawei
Amadeusz Cyganek, 10 maja 2018, 20:39
Branża smartfonów zaczyna zwalniać - potwierdza to najnowszy raport rynkowy przygotowany przez firmę analityczną Canalys. Paradoksalnie na sytuację nie może jednak narzekać dwóch dynamicznie rozwijających się chińskich producentów - Xiaomi i Huawei - mimo że liderami pozostają Samsung i Apple.
Tablety bliskie śmierci? Rekordowe spadki sprzedaży
Amadeusz Cyganek, 2 maja 2018, 09:33
Tablety znajdują się w odwrocie – to fakt, z którym bardzo trudno polemizować. Jak pokazują najnowsze statystyki ich sprzedaży, ta branża zmierza do nieuchronnego upadku.
Nintendo Labo sprzedaje się poniżej oczekiwań?
Kamil Zwijacz, 29 kwietnia 2018, 10:35
Poznaliśmy pierwsze wyniki sprzedaży kartonowych zabawek Nintendo Labo na Switcha. W kilka dni w Japonii rozeszło się blisko 120 tysięcy egzemplarzy dwóch zestawów, ale stanowi to tylko 30% z wszystkich sztuk wysłanych do sklepów.
AMD wraca do gry? Dobre wyniki finansowe koncernu
Amadeusz Cyganek, 26 kwietnia 2018, 16:09
Wiele wskazuje na to, że w siedzibie AMD wreszcie zapanował uzasadniony optymizm – najnowsze wyniki finansowe firmy pokazują, że koncern z Sunnyvale radzi sobie coraz lepiej.
Ogromny spadek sprzedaży kart graficznych staje się faktem
Amadeusz Cyganek, 26 kwietnia 2018, 10:17
Wiele wskazuje na to, że powoli kończy się kryptowalutowe eldorado, związane z wysoką sprzedażą kart graficznych po jeszcze wyższych cenach. Najwięksi producenci GPU spodziewają się sporych spadków i przygotowują się na mniejsze zyski.
W Polsce rządzi Nvidia – GeForce GTX 1060 i 1050 Ti najpopularniejszymi GPU
Bartosz Świątek, 20 kwietnia 2018, 10:44
Nvidia kontroluje 89% polskiego rynku kart grafiki. Najpopularniejsze układy to GTX 1050 Ti oraz obydwa warianty GTX 1060. Dane mają charakter nieoficjalny - zostały opracowane w oparciu o sprzedaż sklepu internetowego Morele.net.
Intel vs AMD - sprzedaż i popularność CPU w Polsce
Amadeusz Cyganek, 20 kwietnia 2018, 10:41
Zastanawialiście się, jak wygląda podział rynku procesorów pomiędzy dwoma głównymi graczami – Intelem i AMD? Warto rzucić okiem na dane ze sklepu Morele.net, które pokazują, kto w naszym kraju dzierży palmę pierwszeństwa, jeśli chodzi o sprzedaż CPU.
AMD wraca do gry? Spory wzrost sprzedaży kart graficznych
Amadeusz Cyganek, 5 marca 2018, 15:12
Najnowszy raport sprzedaży kart graficznych dedykowanych komputerom osobistym pokazuje, że AMD ma za sobą naprawdę dobry okres. Wpływ na te rezultaty ma oczywiście popyt związany z kryptowalutami.
Raport - dostawy GPU spadają, ale AMD i NVIDIA wcale nie mają powodów do narzekań
Amadeusz Cyganek, 27 lutego 2018, 11:55
Analitycy z firmy Jon Peddie Research opublikowali raport przedstawiający sytuację na rynku GPU. Informacje w nim zawarte z pewnością zadowolą włodarzy AMD, a ogromne piętno na wynikach branży odcisnęły – a jakże – kryptowaluty.
Sprzedaż smartfonów spadła pierwszy raz w historii. Rynek został nasycony?
Amadeusz Cyganek, 23 lutego 2018, 13:49
Analitycy firmy Gartner nie pozostawiają złudzeń – czwarty kwartał 2017 roku to pierwszy okres, w którym spadła sprzedaż smartfonów. Czy to początek nowego rynkowego trendu?
Słaba dostępność kart graficznych napędza sprzedaż laptopów do gier? Tak twierdzi Asus
Amadeusz Cyganek, 13 lutego 2018, 17:46
Problemy z dostępnością wielu kart graficznych, spowodowane rzecz jasna olbrzymim zainteresowaniem kryptowalutami, nie są tylko i wyłącznie negatywnym zjawiskiem. Z takiego obrotu sprawy cieszy się Asus, który planuje rekordową sprzedaż gamingowych laptopów.
Dedykowane karty grafiki mają się bardzo dobrze. Nvidia kontroluje ponad 70% rynku
Kamil Zwijacz, 4 grudnia 2017, 12:13
Dzięki analizie firmy Jon Peddie Research dowiedzieliśmy się, że rynek dedykowanych kart grafiki odnotował pokaźny wzrost, a przy okazji firma Nvidia umocniła swoją pozycję kosztem AMD.
W minionym kwartale sprzedaż urządzeń VR przekroczyła milion egzemplarzy
Adrian Werner, 28 listopada 2017, 10:09
Urządzenia VR radzą sobie coraz lepiej na rynku. W ubiegłym kwartale ich sprzedaż po raz pierwszy przekroczyła milion egzemplarzy. Najlepiej poradziło sobie PlayStation VR.
Firma NVIDIA notuje duży wzrost sprzedaży kart graficznych
Grzegorz Chmielewski, 21 listopada 2017, 12:00
Trzeci kwartał 2017 roku przyniósł wzrost sprzedaży chipów graficznych firm NVIDIA i AMD. Jednak to pierwsza z firm zanotowała jeden z najlepszych wyników od wielu lat - dostawy wzrosły o niemal 30%.
PlayStation VR - nowe wyniki sprzedaży i nadchodzące gry
Kamil Zwijacz, 15 października 2017, 11:05
Rok temu na rynku ukazały się gogle rzeczywistości wirtualnej PlayStation VR. W związku z tym firma Sony pochwaliła się wynikami sprzedaży (ponad milion nabytych egzemplarzy) oraz opublikowała listę nadchodzących gier.
Akcesoria dla graczy motorem sprzedaży na pecetowym rynku
Krystian Pieniążek, 5 września 2017, 17:59
Firma GfK opublikowała raport dotyczący kondycji pecetowego rynku w pierwszej połowie 2017 roku. Wynika z niego, że akcesoria dla graczy były głównym powodem, dla którego odnotowano na nim mniejsze lub większe wzrosty sprzedaży.
Samsung i Sony liderami rynku VR - raport za pierwszy kwartał 2017 roku
Jakub Błażewicz, 5 czerwca 2017, 09:28
Firma IDC opublikowała raport na temat rynku VR i AR w pierwszym kwartale 2017 roku. Spośród zestawów rzeczywistości wirtualnej najlepiej poradziły sobie produkty firm Samsung oraz Sony, które stanowiły ponad 40% wszystkich sprzedanych urządzeń.
Sprzedaż PlayStation VR zbliża się do miliona sztuk
Krzysztof Sobiepan, 27 lutego 2017, 09:04
Jednostki PlayStation VR zagościły już w domach 915 tysięcy graczy - oświadczył dyrektor Sony Interactive Entertainment Andrew House w wywiadzie dla serwisu The New York Times. Japońska firma jest na dobrej drodze do spełnienia swoich rynkowych celów.
W 2016 r. urządzenia VR rozeszły się w 6,3 mln egzemplarzy
Adrian Werner, 2 lutego 2017, 12:10
Analitycy z firmy Super Data opublikowali raport z wynikami rynku urządzeń do wirtualnej rzeczywistości za zeszły rok. Wynika z niego, że największą popularnością cieszy się Samsung Gear VR. Na drugim miejscu znalazło się PlayStation VR.
Rekordowa sprzedaż sprzętu komputerowego dla graczy w 2016 roku
Janusz Guzowski, 21 stycznia 2017, 15:55
Firma konsultingowa JPR opublikowała raport, z którego wynika, że w 2016 roku sprzedaż sprzętu komputerowego przeznaczonego dla graczy wygenerowała ponad 30 miliardów dolarów przychodu. Najbardziej dochodowe okazały się produkty z najwyższej półki cenowej, odpowiedzialne za 43% całkowitej kwoty. Prognozy przewidują dalszy rozwój branży.
Sprzedaż PlayStation VR poniżej oczekiwań - wstępny raport SuperData
Jakub Błażewicz, 30 listopada 2016, 12:30
Grupa analityczna SuperData podzieliła się wstępnymi informacjami na temat amerykańskiego rynku gier w okresie świątecznym. Rynek rzeczywistości wirtualnej miał okazać się największym przegranym, wskutek czego firma zdecydowała się na obniżenie przewidywanej sprzedaży gogli PlayStation VR w 2016 roku z 2,6 miliona do zaledwie 750 tysięcy egzemplarzy. Raport mówi też o sukcesie Nintendo.
Sprzedaż PlayStation VR w Wielkiej Brytanii lepsza niż HTC Vive i Oculus Rift razem wziętych
Jakub Błażewicz, 25 listopada 2016, 17:23
Kolejne doniesienia o sukcesie PlayStation VR. Według firmy GfK sprzedaż gogli rzeczywistości wirtualnej od Sony może przewyższyć łączny wynik konkurencyjnych zestawów HTC Vive oraz Oculus Rift.
PlayStation VR wyprzedane na Amazonie
Aleksander Jurek, 25 października 2016, 15:11
Amazon nie ma już dostępnych egzemplarzy najnowszego sprzętu Sony do wirtualnej rzeczywistości – zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i Wielkiej Brytanii. Nie wiadomo, kiedy do sklepu trafi nowa dostawa PlayStation VR.
Bardzo dobre wyniki sprzedaży PlayStation VR w Japonii
Krystian Pieniążek, 22 października 2016, 09:55
Wirtualna rzeczywistość działa na wyobraźnię graczy z całego świata. Japonia, jako kolebka nowych technologii, to doskonały rynek zbytu dla nowatorskich urządzeń — nic zatem dziwnego, że Sony odnotowało bardzo dobre wyniki sprzedaży PlayStation VR na terenie tego kraju.
HTC Vive ze sprzedażą na poziomie 140 tysięcy sztuk
Krzysztof Sobiepan, 21 października 2016, 11:22
Wiadomość zamieszczona w chińskim serwisie o VR sugeruje, że gogle wirtualnej rzeczywistości HTC Vive sprzedają się coraz lepiej. Liczby nadal nie są jednak imponujące.
PlayStation VR już przynosi zyski
Kamil Zwijacz, 14 października 2016, 13:02
Shawn Layden, szef Worldwide Studios w Sony Interactive Entertainment oraz prezes Sony Interactive Entertainment Ameryka poinformował, że firma zarabia na każdym sprzedanym egzemplarzu PlayStation VR.
Valve zadowolone ze sprzedaży Steam Controllera. Platforma Steam wchodzi na salony
Krystian Pieniążek, 13 października 2016, 10:45
Wizja kontrolera do gier od Valve ziściła się w listopadzie 2015 roku, kiedy to na sklepowych półkach wylądował Steam Controller. Firma Gabe'a Newella pochwaliła się, że baza użytkowników tego urządzenia nieustannie rośnie w siłę — korporacja zamierza skupić się na jego promocji, a także stopniowo wprowadzać platformę Steam na przysłowiowe „salony”.
HTC Vive znalazło zaledwie 100 tysięcy użytkowników
Łukasz Wiśniewski, 7 lipca 2016, 17:10
Na podstawie statystyk ze Steam Spy serwis RoadtoVR oszacował liczbę użytkowników gogli wirtualnej rzeczywistości HTC Vive. Bazując na popularności dołączanych w zestawie gier, można założyć, że z urządzenia korzysta blisko 100 tysięcy graczy.
Valve sprzedało 500 tysięcy egzemplarzy Steam Controller
Kamil Zwijacz, 2 czerwca 2016, 13:43
Firma Valve pochwaliła się, że od momentu premiery w listopadzie 2015 roku sprzedano już ponad pół miliona egzemplarzy kontrolera Steam.
Sony zarobi na każdym egzemplarzu PlayStation VR
Kamil Zwijacz, 16 marca 2016, 17:17
Adam Boyes, wiceprezes ds. wydawniczych i relacji z deweloperami w Sony, wyjawił, że firma nie będzie musiała dokładać do PlayStation VR i będzie zarabiać na każdym egzemplarzu od samego początku. Dodatkowo poznaliśmy listę deweloperów, którzy pracują nad grami przeznaczonymi na nowy gadżet.
HTC Vive z ponad 15 tysiącami sprzedanych sztuk w 10 minut
Jakub Błażewicz, 1 marca 2016, 12:20
Ruszyła przedsprzedaż gogli rzeczywistości wirtualnej HTC Vive. Według pracownika firmy HTC wystarczyło niecałe 10 minut, by rozeszło się ponad 15 tysięcy sztuk tego urządzenia.
Tendencja spadkowa utrzymana – sprzedaż pecetów wciąż maleje
Kamil Kubiczek, 13 stycznia 2016, 17:42
Badania amerykańskiego serwisu IDC dobitnie pokazały, że ludzie kupują coraz mniej komputerów. W roku 2015 sprzedano ponad 10 procent mniej pecetów, niż w miało to miejsce w 2014 r.
Wieści ze świata (Rise of the Tomb Raider, Mortal Kombat X, Quantum Break, Oculus Rift, Xbox Elite) 1/12/2015
Krzysztof Mysiak, 1 grudnia 2015, 16:20
Dziś piszemy m.in. o sukcesach gry Rise of the Tomb Raider i kontrolera Xbox Elite oraz prezentacjach związanych z Mortal Kombat X, Quantum Break i Oculus VR na The Game Awards 2015. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Rynek growego sprzętu komputerowego przyniósł w ubiegłym roku 21,5 miliarda dolarów przychodu
Michał Kułakowski, 10 września 2015, 18:00
Według firmy badawczej Jon Peddie Research, w ubiegłym roku światowy rynek sprzętu komputerowego dla graczy przyniósł ponad 21,5 miliarda dolarów przychodu, a więc dwa razy więcej niż cały sektor konsolowy w tym samym czasie.
4 na 5 graczy wybiera grafikę Nvidii – AMD coraz bardziej w tyle
Bartłomiej Plewnia, 19 sierpnia 2015, 16:19
Niezależna organizacja badająca rynek komputerów, Mercury Research, opublikowała nowe dane dotyczące popularności kart grafiki Nvidii oraz AMD wśród graczy. Według nich, AMD zostaje coraz wyraźniej wypierane przez Nvidię.
Sprzedano cały przedpremierowy nakład urządzeń Steam od Valve
Krzysztof Nieradko, 30 czerwca 2015, 10:55
Firmie Valve udało się sprzedać cały przedpremierowy nakład urządzeń Steam, w związku z czym nie będzie już możliwości otrzymania sprzętu i wszystkich jego podzespołów (Steam Machines, Steam Link oraz Steam Controller) na miesiąc przed oficjalną premierą. „Spóźnialscy” nadal mogą składać wcześniejsze zamówienia, jednak otrzymają oni swoje maszyny dopiero 10 listopada.