W minionym kwartale sprzedaż urządzeń VR przekroczyła milion egzemplarzy
Urządzenia VR radzą sobie coraz lepiej na rynku. W ubiegłym kwartale ich sprzedaż po raz pierwszy przekroczyła milion egzemplarzy. Najlepiej poradziło sobie PlayStation VR.

Wirtualna rzeczywistość nie odniosła spodziewanego sukcesu, ale sytuacja tego rynku wydaje się powoli poprawiać. Grupa analityczna Canalys właśnie opublikowała raport, według którego w minionym kwartale sprzedano ponad milion urządzeń VR. To rekord w tej kategorii sprzętu, a analitycy przewidują, że ostatnie trzy miesiące tego roku będą jeszcze lepsze.
Głównym powodem tego sukcesu jest fakt, że technologie potrzebne do zabawy w wirtualnej rzeczywistości stają się coraz tańsze. Z miliona sprzedanych urządzeń 49% przypadło na PlayStation VR. Na pierwszy rzut oka cena tego gadżetu wcale nie spadła, ale w rzeczywistości firma Sony zaczęła dołączać do niego kamerę, która jest wymagana do zabawy, a wcześniej trzeba było ją kupić oddzielnie.
21% sprzedaży przypadło na Oculus Rift (którego cena spadła z 599 do 399 dolarów), a 16% na HTC Vive (w tym wypadku nastąpiła obniżka ceny z 799 do 599 dolarów). Inni producenci musieli się zadowolić pozostałymi 14 procentami.
Analitycy Canalys są nastawieni optymistycznie względem przyszłości rynku. Tegoroczny okres świąteczny powinien przynieść rekordową sprzedaż w tej kategorii, a do tego sporo dużych firm technologicznych, w tym Lenovo, Acer, Dell czy Asus, ma w planach własne urządzenia wirtualnej rzeczywistości, co powinno pomóc w popularyzacji VR.
Ponadto analitycy podkreślają, że w promowaniu wirtualnej rzeczywistości kluczową rolę odgrywa umożliwienie jej przetestowania przez potencjalnych nabywców. Nie chodzi tu tylko o stanowiska w sklepach, ale również całe sale VR. Zwłaszcza skuteczne okazało się to w Japonii, gdzie sekcje tego typu pojawiły się w lokalnych salonach z automatami, co znacząco przysłużyło się popularności tej technologii w Kraju Kwitnącej Wiśni. Warto dodać, że na tym rynku PlayStation VR stanowi 80% sprzedawanych urządzeń.