Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 października 2016, 10:45

Valve zadowolone ze sprzedaży Steam Controllera. Platforma Steam wchodzi na salony

Wizja kontrolera do gier od Valve ziściła się w listopadzie 2015 roku, kiedy to na sklepowych półkach wylądował Steam Controller. Firma Gabe'a Newella pochwaliła się, że baza użytkowników tego urządzenia nieustannie rośnie w siłę — korporacja zamierza skupić się na jego promocji, a także stopniowo wprowadzać platformę Steam na przysłowiowe „salony”.

W trakcie trwającej w Seattle imprezy Steam Dev Days, Jeff Bellinghausen z Valve przyznał, że Steam Controller radzi sobie naprawdę nieźle. W czerwcu bieżącego roku firma Gabe'a Newella podała do wiadomości, że urządzenie znalazło ponad pół miliona nabywców. Aktualnym celem korporacji jest sprzedanie miliona egzemplarzy kontrolera, a plany mają się ziścić na początku przyszłego roku. Na tym jednak ambicje Valve się nie kończą.

Steam Controller wyróżnia się na tle konkurencji przede wszystkim oryginalnym wyglądem i obecnością dwóch paneli dotykowych. - Valve zadowolone ze sprzedaży Steam Controllera. Platforma Steam wchodzi na salony - wiadomość - 2016-10-13
Steam Controller wyróżnia się na tle konkurencji przede wszystkim oryginalnym wyglądem i obecnością dwóch paneli dotykowych.

Nie tylko Steam Controller

Jak się okazuje, każdego dnia ze Steam Controllera korzysta 27 tysięcy graczy, którzy spędzają z nim około jednej godziny dziennie. Z uwagi na fakt, że sprzęt może pochwalić się coraz większą bazą stałych użytkowników, firma zamierza skupić się na jego szerszej promocji. Jedną z metod, jakie mają pomóc w wykonaniu zadania, będzie specjalna lista, dzięki której gracze będą mogli zapoznać się z „najpopularniejszymi grami dla Steam Controllera”. Ponadto firma zamierza skupić się na promocji tytułów skrojonych na jego miarę.

Oprócz tego Steam będzie oficjalnie wspierać inne pady, na czele z kontrolerem DualShock 4 od Sony. Valve pracuje obecnie nad udostępnieniem graczom zaawansowanych opcji konfiguracyjnych, dzięki czemu, podobnie jak ma to miejsce w przypadku Steam Controllera, będą mogli dzielić się swoimi pomysłami na sterowanie z całą społecznością. Oczywiście nic nie będzie stało na przeszkodzie, by także sami deweloperzy udostępniali nam gotowe schematy, co z pewnością zwiększy komfort zabawy i uprości skomplikowany niekiedy proces dostosowania gry do naszych osobistych preferencji.

125 milionów użytkowników robi wrażenie, a Valve nie zamierza spocząć na laurach. - Valve zadowolone ze sprzedaży Steam Controllera. Platforma Steam wchodzi na salony - wiadomość - 2016-10-13
125 milionów użytkowników robi wrażenie, a Valve nie zamierza spocząć na laurach.

Steam na salonach

Valve ogłosiło również, że Steam Link, czyli urządzenie umożliwiające bezprzewodowe streamowanie gier, zostanie zintegrowany z telewizorami koreańskiej firmy Samsung. Oznacza to, że gracze chętni na wykorzystanie tej funkcji będą musieli zaopatrzyć się wyłącznie w pada i komputer — posiadanie osobnego sprzętu do przesyłania obrazu nie będzie już obligatoryjne.

Na koniec warto wspomnieć, że firma pracuje obecnie nad prototypem nowego kontrolera, tworzonego z myślą o technologii wirtualnej rzeczywistości — stanowi to odpowiedź na rosnącą popularność nowej technologii, której baza nabywców rośnie każdego dnia o około 1000 graczy.

Half-Life 3 potwierdzone?

Otóż… nie — Valve nabrało wody w usta w kwestii samych gier, choć przedstawiciele firmy wspominają o ambitnych planach na przyszły rok, a gracze „nie będą zawiedzeni”. Musimy zatem cierpliwie czekać na kolejne rewelacje.

Krystian Pieniążek

Krystian Pieniążek

Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.

więcej