autor: Krzysztof Sobiepan
Sprzedaż PlayStation VR zbliża się do miliona sztuk
Jednostki PlayStation VR zagościły już w domach 915 tysięcy graczy - oświadczył dyrektor Sony Interactive Entertainment Andrew House w wywiadzie dla serwisu The New York Times. Japońska firma jest na dobrej drodze do spełnienia swoich rynkowych celów.
Od swojego debiutu w październiku zeszłego roku gogle wirtualnej rzeczywistości PlayStation VR były oceniane niejednoznacznie. Jedni chwalili je, jako pierwszy produkt VR przeznaczony dla przeciętnego konsumenta, a nie jedynie dla entuzjastów z pokaźnymi portfelami i mocnymi komputerami. Inni wskazywali zaś na niedostateczną moc obliczeniową konsoli PS4, problemy techniczne z konfiguracją gogli oraz inne niedociągnięcia.
- Producent: Sony;
- Premiera: 13 października 2016;
- cena: ok. 1770 zł;
- dodatkowe wymagania: konsola PlayStation 4, kamera PlayStation, w niektórych tytułach kontrolery PlayStation Move.
Niemniej jednak, sprzęt ten wydaje się cieszyć dużym zainteresowaniem, przewyższającym nawet oczekiwania producenta. W rozmowie z magazynem The New York Times wypowiedział się na ten temat Andrew House – dyrektor generalny Sony Interactive Entertainment. Przedstawiciel firmy zdradził oficjalne wyniki sprzedaży gogli (wcześniej mieliśmy do czynienia jedynie z estymacjami firm analitycznych). W okresie od 13 października 2016 do 19 lutego 2017 roku na kupno sprzętu VR od Sony zdecydowało się 915 tysięcy graczy. Jest to zdecydowanie zadowalający wynik, bowiem wewnętrznym celem japońskiego giganta było sprzedanie miliona jednostek w ciągu pierwszego półrocza rynkowej dostępności.
House wymienia też parę wydarzeń, które ukształtowały obecne wyniki. Po pierwsze, firma była dość ostrożna w pierwszym okresie wytwórczym gogli i obecnie fabryki nie nadążają za popytem, powodując niedobór produktu na sklepowych półkach. Problem ten jest najbardziej znaczący w Japonii, gdzie sprzedaż i zainteresowanie jest szczególnie duże. Po drugie, odbyła się premiera gry Resident Evil VII: Biohazard – jednej z pierwszych pełnoprawnych, „dużych” gier z trybem VR na PlayStation 4. Tytuł ten może pełnić funkcję „system sellera” wirtualnej rzeczywistości dla Sony, gdyż – jak wspomina House – produkcja podwoiła całkowity czas wykorzystywania PlayStation VR przez użytkowników konsoli.
Przypomnijmy, że wedle obliczeń firmy Super Data w 2016 roku producenci sprzedali do sklepów detalicznych 750 tysięcy jednostek PlayStation VR, 420 tys. gogli HTC Vive i 240 tys. Oculus Riftów. Liczby te jednak trudno jest porównywać z najnowszymi informacjami od Sony z powodu różnych okresów zbierania danych. Jedno jednak jest pewne – PSVR powoli zaczyna cementować swoją dominującą obecność na rynku.
- Testujemy PlayStation VR – wszystko, co musisz wiedzieć o konsolowej wirtualnej rzeczywistości
- Oficjalna strona internetowa PlayStation VR