Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry

XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Równowaga sił | Główny wątek fabularny w XCOM Enemy Unknown XCOM: Enemy Unknown poradnik

Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019

Równowaga sił

  1. Zbudowanie Skeleton Key. Jedynym sposobem na dostanie się do podziemnej bazy obcych jest użycie odpowiedniego klucza. Projekt zostanie automatycznie wysłany do działu Engineering, my zaś musimy zebrać odpowiednią ilość komponentów i rozpocząć produkcję. Poza niewielką ilością gotówki potrzebne będzie: 10x Elerium, 10x Alloys, 1x Outsider Shard oraz 15 inżynierów. Na tym etapie gry możemy mieć problem z odpowiednią ilością pracowników: najłatwiej ich zebrać wybierając odpowiednią misje podczas Alien Abduction bądź budując dodatkowe warsztaty (Workshop) - każdy z nich dostarczy nam 5 inżynierów. Po zebraniu wszystkich potrzebnych komponentów rozpoczynamy budowę klucza.
1 - Równowaga sił | Główny wątek fabularny w XCOM Enemy Unknown - XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry
  1. Zaatakowanie bazy obcych. Jest to jedyna misja w grze pozwalająca nam zmierzyć się z przeciwnikiem wewnątrz ich własnego kompleksu. Pomimo bardzo rozległego terenu samo zadanie nie jest zbyt trudne: baza zbudowana jest z pomieszczeń oddzielonych od siebie drzwiami, obcy zaś nie są zbyt chętni do przemieszczania się po niej. Najlepiej przeprowadzać rutynowe czyszczenie lokacji: ustawiamy komandosów przed drzwiami, oczekujemy na nową turę, następnie otwieramy przejście i eliminujemy wszystko co się pojawi przed naszymi lufami. Ostrożnie sprawdzamy pozostałe zakamarki i przechodzimy do kolejnych drzwi. Ostatnia komnata jest odrobinę większa od pozostałych - znajduje się w niej Sectoid Commander. Podczas walki z nim musimy być bardzo czujni, gdyż jest on w stanie przejąć kontrole nad umysłami naszych podopiecznych. Najlepiej zaatakować go większą grupą i usunąć w ciągu jednej tury, nie ryzykując dłuższego starcia. Co odważniejsi gracze mogą pokusić się o schwytanie go żywego, co jest znacznie trudniejszym zadaniem. Po usunięciu Sectoid Commandera misja zakończy się sukcesem.
2 - Równowaga sił | Główny wątek fabularny w XCOM Enemy Unknown - XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry
  1. Dokonanie autopsji Sectoid Commandera bądź przesłuchanie go (jeśli schwytaliśmy go żywego). Niezależnie od wybranej opcji otrzymamy możliwość zbudowania Psionic Labs. Pomimo, że konstrukcja nie będzie nam jeszcze potrzebna, warto rozpocząć jej budowę jak najwcześniej, gdyż zdolności psioniczne znacznie ułatwiają dalszą rozgrywkę.
  2. Przeprowadzenie badań naukowych nad projektem Hyperwave Communication. Badania te pozwolą nam rozszyfrować komunikację między pojazdami obcych. Zakończenie ich pozwala na zbudowanie instalacji Hyperwave Relay. W tym miejscu warto zainteresować się rozwojem naszej floty powietrznej: niedługo będziemy potrzebowali silnie uzbrojonego myśliwca, stąd konieczne jest wynalezienie i zbudowanie samolotu klasy Firestorm oraz uzbrojenie go w broń plazmową. Nie zaszkodzi też przygotować po jednym bonusie do walki w powietrzu każdego typu.
  3. Zbudowanie Hyperwave Relay i wykorzystanie go do skanowania przestrzeni powietrznej. Nic prostszego: rozpoczynamy konstrukcję pomieszczenia (warto zawczasu pamiętać o zapewnieniu odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz wolnego miejsca), po zakończeniu której przechodzimy do Mission Control i naciskamy dobrze nam znany przysick Scan for Activity. Przy odrobinie szczęścia uda nam się odebrać sygnał od statku klasy Overseer.
3 - Równowaga sił | Główny wątek fabularny w XCOM Enemy Unknown - XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry