Jak strzelać, żeby trafić w XCOM Enemy Unknown? | Turowy system walki XCOM: Enemy Unknown poradnik
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019
Jak strzelać, żeby trafić?
XCOM: Enemy Unknown oferuje bardzo prosty i przejrzysty system walki. W większości wypadków szansa na trafienie przeciwnika znajdującego się na średnim dystansie w otwartym terenie będzie równa statystyce Offense (klawisz F1 podczas walki) komandosa. Jednak rozgrywka, w której każdy wojak trafia zawsze w cel z taką samą częstotliwością nie byłaby pasjonująca, stąd w grze istnieją pewnego rodzaju modyfikatory, które zwiększają bądź zmniejszają celność naszych podopiecznych.
Pierwszym i najważniejszym modyfikatorem jest osłona (cover). Istnieją trzy stany w jakich może znajdować się komandos bądź obcy: w otwartym terenie, za lekką osłoną oraz za ciężką osłoną. Jak zostało to wcześniej wspomniane, szansa na trafienie celu w otwartym terenie równa jest statystyce Offense. Osłona natomiast zmniejsza tę szansę zależnie od jej jakości: samochody osobowe, doniczki, niskie murki - czyli lekka osłona zmniejsza szansę na trafienie ukrytej za nią postaci o 20%. Ciężka osłona (wysokie ściany, narożniki, samochody ciężarowe) jest jeszcze skuteczniejsza - szansa na trafienie wroga ukrytego za nią spada o 40%. Aby sprawdzić, co wpływa na naszą celność wystarczy przycisnąć klawisz F1 podczas celowania do obcego.
W celu skorzystania z ochrony gwarantowanej przez przeszkodę terenową wystarczy wykorzystać jedną akcję, aby ustawić komandosa bezpośrednio za nią. Pojawiająca się połowa lub cała tarcza oznacza kolejno słabszą bądź lepszą osłonę jaką otrzyma stojący na danej pozycji żołnierz. Komandos nie stykający się bezpośrednio z osłoną liczy się jako znajdujący się w otwartym terenie!
Zostało jeszcze 69% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie