Kontratak | Główny wątek fabularny w XCOM Enemy Unknown XCOM: Enemy Unknown poradnik
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019
Kontratak
- Przechwycenie UFO klasy Overseer. Tym razem naszym zadaniem jest zestrzelenie pojazdu obcych. Niestety walka ta jest na tyle wymagająca, że będziemy potrzebowali bardzo dobrze wyposażony myśliwiec. Jeśli posłuchałeś mojej wcześniejszej rady, powinieneś mieć na stanie przynajmniej jednego Firestorma uzbrojonego w działo plazmowe - samolot ten powinien poradzić sobie z pojazdem Overseer bez większego problemu.
- Zabezpieczenie wraku UFO klasy Overseer. Kolejna misja naziemna polegająca na wyeliminowaniu wszystkich obcych. Polecam podejść do tej walki z większą ostrożnością, gdyż mogą pojawić się nieznani wcześniej obcy: Muton Elite oraz robot typu Sectopod. Wewnątrz pojazdu obcych znajduje się również jego dowódca - Ethereal. Kosmita ten jest bardzo odporny na ostrzał i posiada dużo punktów życia, do tego dysponuje wachlarzem mocy psionicznych. Przed otworzeniem ostatniego pomieszczenia musimy zebrać całą grupę uderzeniową a następnie oczyścić je w ciągu jednej tury. Jeśli to możliwe, warto schwytać Ethereala żywego - przesłuchanie go przyspieszy nasze wszystkie projekty naukowe.
- Zbadanie Ethereal Device. Kolejny projekt naukowy, który powinien zając nie więcej jak kilka dni. Po zakończeniu badań przechodzimy do następnego kroku.
- Zbudowanie Gollop Chamber. Jak każdy inny budynek wymaga on jednej wolnej jaskini oraz odpowiedniej ilości energii elektrycznej.
- Zwiększenie mocy psionicznej komandosów. Tak, jak zostało to już opisane w dziale Psionika: najszybszą drogą pozwalającą na zwiększenie mocy naszych komandosów jest jak najszybsze wynalezienie bonusu Iron Will w szkole oficerskiej. Następnie konieczne jest przebadanie żołnierzy i znalezienie kilku, którzy posiadają dar. W międzyczasie warto zbudować przynajmniej jedną sztukę Psi Armor i przekazać go żołnierzowi o najwyższym współczynniku Will. Jeśli uda nam się osiągnąc odpowiedni pułap, Dr. Vahlen poinformuje nas, że możemy użyć instalacji Gollop Chamber.
- Użycie Ethereal Device. UWAGA: Po wykonaniu tego zadania zatrzymuje się upływ czasu w grze! Badania naukowe nie będą kontynuowane, żołnierze nie będą leczeni! W tym celu wystarczy nacisnąć na nowy przycisk w menu głównym bazy XCOM: Gollop Chamber a następnie wybrać naszego najbardziej uzdolnionego żołnierza. Po obejrzeniu krótkiego filmiku będziemy mogli wyruszyć na ostatnią misję.
- Zaatakować Temple Ship (statek-świątynię). Jest to ostatnia misja w grze. Jej celem jest zapewnienie eskorty naszemu komandosowi-ochotnikowi w drodze na mostek - misja ta jest dosyć długa a w trakcie jej trwania napotkamy na wszystkich przeciwników, jacy istnieją w grze. Na szczęście dostajemy do dyspozycji nową moc psioniczną: Rift. Atak ten tworzy wir energii psi, zadający olbrzymie obrażenia na dużym obszarze i utrzymujący się przy istnieniu przez kilka tur. Wykorzystując naszych najlepszych komandosów oraz nowo zdobytą umiejętność będziemy czyścić kolejne pomieszczenia. Często opłaca się przeładować broń oraz poczekać, aż Rift będzie gotowy przed wkroczeniem w nieznany teren. Przeciwnicy będą pojawiali się w niewielkich grupach a największe zagrożenie stanowią: grupa Mutonów wraz z Berserkerem, grupa Sectopodów oraz ostatni boss i jego obstawa Ethereali. Na szczęście wystarczy skupić się na głównym przeciwniku, aby zakończyć grę i obejrzeć ostatni filmik.