Globus - walka w powietrzu | Baza w XCOM Enemy Unknown XCOM: Enemy Unknown poradnik
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019
Globus - walka w powietrzu
Najważniejszym elementem Mission Control jest przycisk Scan for Activity. Po naciśnięciu go przyspieszamy upływ czasu jednocześnie wyszukując obcych na kuli ziemskiej. Gdy wykryjemy UFO, dostaniemy możliwość wystrzelenia myśliwców w celu przechwycenia pojazdu wroga.
Po zatwierdzeniu ataku zobaczymy nasz samolot ścigający przeciwnika. Gdy nastąpi kontakt z UFO, zostaniemy przeniesieni do ekranu walki powietrznej. Starcie odbywa się automatycznie: nasz myśliwiec będzie starał się zbliżyć do obcych na odległość strzału, a następnie zaatakuje ich za pomocą posiadanego uzbrojenia. Możemy obserwować potyczkę i stan naszego samolotu (odpowiednia ikonka pokazuje jakie otrzymał uszkodzenia), wydać rozkaz do odwrotu bądź też użyć jednego z trzech bonusów (dostępnych w późniejszym stadium gry), zwiększających skuteczność naszego pojazdu podczas starcia.
Jeśli nasz pojazd zwycięży, UFO rozbije się na ziemi i będziemy mogli wysłać grupę uderzeniową w celu wykończenia niedobitków i zabrania wraku. Jest to doskonały moment na przygotowanie naszej drużyny do walki i zapisanie stanu gry. Gdy będziemy gotowi wybieramy misję z listy pojawiającej się obok ikony Scan for Activity i aprobujemy wysłanie naszego pojazdu transportowego - Skyrangera. Po dotarciu na miejsce rozpocznie się starcie naziemne, którego zasady powinniśmy już doskonale znać z poprzednich rozdziałów poradnika.