Klasy - Assault | Drużyna i klasy w XCOM Enemy Unknown XCOM: Enemy Unknown poradnik
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019
Klasy - Assault
Klasa Assault ma dostęp do pistoletów, karabinków oraz strzelb - wybór broni zależy głównie od roli, jaką przewidzieliśmy dla danego żołnierza. Specjalizacja ta koncentruje się głównie na walce na krótkim i średnim dystansie, atakowaniu przeciwników ukrytych za przeszkodami oraz zadawaniu jak największych obrażeń (często przy pomocy trafień krytycznych). Dostępne dla komandosa umiejętności dodatkowo zwiększają skuteczność w wyżej wymienionych obszarach walki:
Ranga | Umiejętność | Opis |
Squaddie | Run & Gun | Pozwala na oddanie strzału bądź tryb overwatch, nawet gdy zużyjemy oba punkty akcji na poruszanie się. Ponowne użycie możliwe po 2 turach. |
Corporal | Tactical Sense | +5 do obrony za każdego widocznego przeciwnika (maksymalnie +20) |
Corporal | Aggression | +10% do szansy na krytyczne trafienie za każdego widocznego przeciwnika (maksymalnie +30%) |
Sergeant | Lightning Reflexes | Pierwszy strzał obcego w turze przy użyciu trybu overwatch automatycznie spudłuje. |
Sergeant | Close and Personal | +30% do szansy na krytyczne trafienie na pobliskich przeciwników. Bonus maleje wraz z odległością. |
Lieutenant | Flush | Komandos oddaje strzał, który zmusza wroga do opuszczenia swojej pozycji. Strzałem tym jest łatwo trafić, ale zadaje on małe obrażenia. |
Lieutenant | Rapid Fire | Oddaje dwa strzały do wybranego celu: każdy strzał ma -15 do szansy na trafienie. |
Captain | Close Combat Specialist | Oddaje strzał do każdego wroga, który zbliży się do komandosa na odległość 4 pól. Nie wymaga użycia trybu overwatch. |
Captain | Bring 'Em On | Zwiększa zadane obrażenia krytyczne o jeden punk za każdego widzianego przez oddział wroga (maksymalnie +5 obrażeń). |
Major | Extra Conditioning | Zwiększa ilość punktów życia zależnie od noszonego pancerza. Cięższe pancerze dają większy bonus. |
Colonel | Resilience | Komandos staje się niewrażliwy na trafienia krytyczne. |
Colonel | Killer Instinct | Aktywowanie Run & Gun zwiększa zadawane obrażenia krytyczne o 50%. |
Umiejętności, jakie otrzymuje klasa Assault dają nam szerokie pole do popisu. Możemy stworzyć żołnierza pierwszej linii, biegnącego naprzód i wykrywającego wrogów. Dzięki umiejętnościom takim jak Tactical Sense, Lightning Reflexes, Flush, Close Combat Specialist, Extra Conditioning oraz Resilience nasz komandos staje się praktycznie niewrażliwy na ostrzał a samemu jest w stanie doskonale obronić się używając zarówno strzelby jak i karabinu. Dodatkowo może on zmuszać wrogów do ucieczki zza osłony, wystawiając ich na ostrzał reszty drużyny.
Druga możliwość to stworzenie maszyny do zabijania - wybierając wszystkie zdolności zwiększające zadawane obrażenia, takie jak Aggression, Close and Personal, Rapid Fire, Bring 'Em On oraz Killer Instinct możemy być pewni, że trafiony obcy to martwy obcy. Ustawienie takie jest jednak znacznie mniej odporne na ostrzał niż poprzedni zestaw umiejętności, stąd można wybrać wersję wypośrodkowaną: posiadającą część umiejętności zwiększających zadawane obrażenia a pozostałe ułatwiające przeżycie.
Kombinacja Tactical Sense, Lightning Reflexes, Rapid Fire, Close Combat Specialist oraz Killer Instinct pozwala zabić w jednej akcji prawie każdego obcego (jedynie najwytrzymalsze Sectopody oraz Heavy Mutony są w stanie się jej oprzeć) jednocześnie będąc wystarczająco odporną na ostrzał, aby umożliwić komandosowi dotarcie do celu.