Klasy - Support | Drużyna i klasy w XCOM Enemy Unknown XCOM: Enemy Unknown poradnik
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019
Klasy - Support
Ostatnią dostępną w grze klasą postaci jest żołnierz wsparcia: komandos, którego umiejętności spajają całą drużynę. Uzbrojony w karabinek i pistolet jest doskonałym uzupełnieniem całego zespołu, zaś kilku komandosów o specjalizacji Support może błyskawicznie zmienić sytuację panującą na polu walki.
Ranga | Umiejętność | Opis |
Squaddie | Smoke Grenade | Granat dymny, zwiększający obronę wszystkich postaci znajdujących się w obszarze jego działania o 20 punktów. |
Corporal | Sprinter | Zwiększa zasięg ruchu o 3 pola. |
Corporal | Covering Fire | Kontratak w trybie overwatch następuje również wtedy, gdy przeciwnik odda strzał. |
Sergeant | Field Medic | Pozwala komandosowi na użycie apteczki 3 razy podczas misji. |
Sergeant | Smoke and Mirrors | Pozwala użyć granatów dymnych dwa razy podczas misji. |
Lieutenant | Revive | Użycie apteczki podnosi krytycznie rannych żołnierzy z 33% ich punktów życia zamiast ich tylko stabilizować. |
Lieutenant | Rifle Suppression | Ogień zaporowy - trafiony przeciwnik dostaje karę -30 punktów do celności. Jeśli obcy poruszy się, komandos odda w jego kierunku jeden strzał. |
Captain | Dense Smoke | Zwiększa obronę postaci znajdujących się w zasięgu działania granatu dymnego o kolejne 20 punktów. |
Captain | Combat Drugs | Granaty dymne zwiększają Will o 20 punktów i szansę na trafienie krytyczne o +10% wszystkim jednostkom w obszarze działania. |
Major | Deep Pockets | Pozwala na używanie dwóch różnych przedmiotów. |
Colonel | Savior | Apteczki leczą dodatkowe 4 punkty życia. |
Colonel | Sentinel | Pozwala na wykonanie dwóch ataków w trybie overwatch zamiast jednego. |
Klasa Support jest najbardziej uniwersalną dostępną w grze. Możemy stworzyć medyka, który dzięki zdolnościom Sprinter, Field Medic, Revive oraz Savior będzie utrzymywał resztę drużyny przy życiu. Dodatkowo wybierając zdolność Combat Drugs zwiększymy statystyki naszych towarzyszy.
Druga możliwość to wybranie zdolności bojowych. Covering Fire, Smoke and Mirrors, Rifle Suppression, Dense Smoke oraz Sentinel pozwolą nam na odpowiedź ogniową na każdy ruch obcych, zaś granaty dymne zwiększą zdolności defensywne reszty drużyny.
Bardzo ciekawym rozwiązaniem jest wymieszanie umiejętności z obu drzewek: Sprinter w połączeniu z Smoke and Mirrors, Rifle Suppression oraz wykorzystujący Deep Pockets aby trzymać dwa granaty jest w stanie uderzyć w dowolnym miejscu pola walki (dzięki zwiększonemu zasięgowi ruchu), wyeliminować grupę wrogów używając materiałów wybuchowych bądź pokryć silniejszego przeciwnika ogniem zaporowym. A ile możliwości daje nam posiadanie kilku komandosów klasy Support, każdy ze zdolnością Sprinter oraz dwoma granatami!