Drzewko technologii w XCOM Enemy Unknown | Baza XCOM: Enemy Unknown poradnik
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019
W większości wypadków nowe projekty naukowe odblokowywane są zaraz po zdobyciu artefaktu obcych (broń, fragmenty konstrukcji UFO, ciała lub żywi obcy), jednak niektóre z nich takie jak np. pancerze dla komandosów wymagają wynalezienia poprzednich przedmiotów. Poniższe drzewko technologii zostało podzielone na kilka grup ułatwiających jego odczytanie:
Technologie ogólne i związane z fabułą
Projekt | Wymagany projekt | Wymagane komponenty | Rezultat |
Experimental Warfare | budynek Foundry Phoenix Cannon Alien Grenades (Foundry) | ||
Weapon Fragments | 5x Weapon Fragments | S.C.O.P.E. S.C.O.P.E. Upgrade (Foundry) | |
Alien Materials | 5x Weapon Fragments | Nano-Fiber Vest | |
UFO Power Source | 1x UFO Power Source | budynek Elerium Generator | |
Xeno-Biology | 4x Sectoid Corpse | budynek Alien Containment | |
Arc Thrower | Xeno-Biology | 10x Weapon Fragment | Arc Thrower |
Outsider Shard | Xeno-Biology | Skeleton Key | |
Elerium | 1x UFO Power Source, 10x Elerium | Improved Arc Thrower (Foundry) | |
Alien Nav Computer | 2x UFO Flight Computer | budynek Satellite Nexus Stealth Satellites (Foundry) | |
Hyperwave Communication | Alien Nav Computer | zdobyty Hyperwave Beacon, 30x Alloys, 30x Elerium | budynek Hyperwave Relay |
Ethereal Device | zdobyty Psi-Link | budynek Gollop Chamber |
Broń
Projekt | Wymagany projekt | Wymagane komponenty | Rezultat |
Beam Weapons | 10x Weapon Fragments, 5x Alloys | Laser Pistol Laser Rifle Improved Pistol II (Foundry) | |
Heavy Lasers | Beam Weapons | 5x Weapon Fragments, 5x Alloys | Heavy Laser Laser Cannon S.H.I.V. Laser (Foundry) |
Precision Lasers | Beam Weapons | 5x Weapon Fragments, 5x Alloys | Scatter Laser Laser Sniper |
Plasma Pistol | zdobyty Plasma Pistol, 40x Weapon Fragments, 5x Elerium | Plasma Pistol Improved Pistol III (Foundry) | |
Light Plasma Rifle | zdobyty Light Plasma Rifle, 40x Weapon Fragments, 10x Alloys, 5x Elerium | Light Plasma Rifle | |
Plasma Rifle | zdobyty Plasma Rifle, 40x Weapon Fragments, 10x Alloys, 5x Elerium | Plasma Rifle | |
Heavy Plasma | zdobyty Heavy Plasma, 40x Weapon Fragments, 10x Alloys, 10x Elerium | Heavy Plasma S.H.I.V. Plasma (Foundry) | |
Plasma Sniper | Plasma Rifle/Heavy Plasma | 50x Weapon Fragments, 10x Alloys, 10x Elerium | Plasma Sniper |
Alloy Cannon | Plasma Rifle/Heavy Plasma | 40x Weapon Fragments, 25x Alloys, 5x Elerium | Alloy Cannon |
Guided Fusion Launcher | zdobyty Battleship Class UFO Fusion Core, 75x Weapon Fragments, 20x Alloys, 10x Elerium | Blaster Rocket Launcher |
Pancerze
Projekt | Wymagany projekt | Wymagane komponenty | Rezultat |
Carapace Armor | Alien Materials | 10x Alloys | Carapace Armor Alloy S.H.I.V. |
Skeleton Suit | Carapace Armor | 15x Alloys | Skeleton Suit |
Titan Armor | Carapace Armor | 15x Alloys, 5x Elerium | Titan Armor |
Ghost Armor | Titan Armor, Hyperwave Communication | 15x Alloys, 15x Elerium | Ghost Armor |
Archangel Armor | Titan Armor, New Fighter Craft | 15x Alloys, 15x Elerium | Archangel Armor |
Psi Armor | przesłuchanie Ethereala lub Sectoid Commandera | 10x Alloys, 10x Elerium | Psi Armor |
Myśliwce
Projekt | Wymagany projekt | Wymagane komponenty | Rezultat |
Experimental Warfare | 5x Weapon Fragments | Phoenix Cannon | |
Heavy Lasers | Beam Weapons | 5x Weapon Fragments, 5x Alloys | Laser Cannon |
Plasma Cannon | Light Plasma Rifle | 30x Weapon Fragments, 10x Elerium | Plasma Cannon |
New Fighter Craft | Alien Nav Computer, UFO Power Source | 75x Weapon Fragments, 10x Alloys, 10x Elerium | myśliwiec Firestorm Hover S.H.I.V. |
EMP Cannon | New Fighter Craft, Plasma Cannon | 20x Elerium | EMP Cannon |
Przesłuchania i autopsje
Obcy | Autopsja | Przesłuchanie |
Sectoid | Uplink Targeting (myśliwce) | credit: Beam Weapon |
Floater | Defense Matrix (myśliwce) | credit: Armor Research |
Thin Man | Improved Medikit (Foundry) | credit: UFO Technology |
Muton | Ammo Conservation (Foundry) | credit: Plasma Weapon |
Chryssalid | Chitin Plating | |
Heavy Floater | Advanced Repair (Foundry) | credit: Flight |
Sectoid Commander | budynek Psi Lab | credit: Psionics, wymagane do Psi Armor |
Muton Elite | credit: Plasma Weapon | credit: All Weapon Tech |
Muton Berserker | Combat Stims | credit: Armor Research |
Drone | Drone Capture (Foundry) | |
Cyberdisc | UFO Tracking (myśliwce) | |
Ethereal | Mind Shield | credit: All Tech, wymagane do Psi Armor |
Sectopod | Advanced Contruction (Foundry) |
Foundry
Projekt | Wymagane Komponenty | Rezultat |
Heavy Weapons Platform | 5x inżynier | S.H.I.V. |
Alien Grenades | zdobyty Alien Grenade, 20x inżynier, 20x Weapon Fragments, 25x Alloys, 10x Elerium | Alien Grenades |
Improved Medikit | 15x inżynier, 20x Weapon Fragments, 4x zwłoki Thin Mana | Medikit leczy 50% więcej |
Improved Arc Thrower | 10x inżynier, 20x Weapon Fragments, 20x Alloys, 20x Elerium, 4x wrak Drone | Arc Thrower ma większą szansę na ogłuszenie obcego |
Advanced Repair | 20x inżynier, 30x Alloys, 10x Elerium, 4x zwłoki Heavy Floater | Skraca czas naprawy myśliwców i S.H.I.V. |
S.H.I.V. Laser | 10x inżynier, 15x Weapon Fragments, 30x Alloys | S.H.I.V. zostaje uzbrojony w broń laserową |
S.H.I.V. Plasma | 20x inżynier, 30x Weapon Fragments, 45x Alloys, 30x Elerium | S.H.I.V. zostaje uzbrojony w broń plazmową |
S.H.I.V. Repair | 10x inżynier, 15x Alloys, 15x Elerium | Arc Thrower może naprawiać łazik S.H.I.V. |
S.H.I.V. Suppression | 15x inżynier | S.H.I.V. może kłaść ogień zaporowy (suppression) |
Drone Capture | 10x inżynier, 20x Weapon Fragments, 4x wrak Drone | Arc Thrower może przejąć kontrolę nad Drone |
Ammo Conservation | 15x inżynier, 20x Weapon Fragments, 90x Alloys, 6x zwłoki Mutona | Każda broń posiada więcej amunicji |
Advanced Construction | 30x inżynier, 20x Weapon Fragments, 50x Alloys, 30x Elerium, 2x wrak Sectopoda | Szybsza budowa instalacji i pojazdów |
Advanced Flight | 25x inżynier, 50x Alloys, 50x Elerium | Wydłużony czas unoszenia się w powietrzu dla Hover S.H.I.V. i Archangel Armor |
Improved Pistol I | 5x inżynier, 5x Weapon Fragments | Zwiększona szansa na trafienie krytyczne wszystkich pistoletów |
Improved Pistol II | 10x inżynier, 25x Weapon Fragments, 20x Alloys | Zwiększona celność wszystkich pistoletów |
Improved Pistol III | 20x inżynier, 50x Weapon Fragments, 10x Alloys, 10x Elerium | Zwiększone maksymalne obrażenia wszystkich pistoletów |
Stealth Satelites | 20x inżynier, 20x Alloys, 20x Elerium, 3x UFO Flight Computer | Zmniejszona szansa na wykrycie satelity przez UFO |
S.C.O.P.E. Upgrade | 10x inżynier, 15x Weapon Fragments | Zwiększona szansa na trafienie krytyczne dla S.C.O.P.E. |