Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry

XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Klasy - Sniper | Drużyna i klasy w XCOM Enemy Unknown XCOM: Enemy Unknown poradnik

Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019

Klasy - Sniper

Tej specjalizacji nie trzeba chyba przedstawiać: król walki na długim dystansie, zabijania jednym celnym strzałem oraz usuwania doskonale osłoniętego przeciwnika - Klasy - Sniper | Drużyna i klasy w XCOM Enemy Unknown - XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry

Tej specjalizacji nie trzeba chyba przedstawiać: król walki na długim dystansie, zabijania jednym celnym strzałem oraz usuwania doskonale osłoniętego przeciwnika. Uzbrojony w karabin snajperski i służący do samoobrony pistolet będzie osłaniał drużynę z daleka i atakował newralgiczne cele.

Ranga

Umiejętność

Opis

Squaddie

Headshot

Strzał posiadający +30% szans na zadanie zwiększonych krytycznych obrażeń. Ponowne użycie możliwe po 2 turach.

Corporal

Snap Shot

Pozwala snajperowi oddać strzał bądź włączyć tryb overwatch po poruszeniu się. W powyższym przypadku celność spada o 20 punktów.

Corporal

Squadsight

Snajper może strzelać do celu, którego widzi inny komandos.

Sergeant

Gunslinger

Zwiększa obrażenia zadawane pistoletami o 2 punkty.

Sergeant

Damn Good Ground

Zwiększa celność i obronę o 10 punktów, jeśli komandos znajduje się powyżej swojego celu.

Lieutenant

Disabling Shot

Strzał, który uszkadza główną broń przeciwnika (przeładowanie broni naprawia ją). Nie zadaje obrażeń krytycznych. Ponowne użycie możliwe po 2 turach.

Lieutenant

Battle Scanner

Urządzenie, które po rzuceniu na 2 tury zwiększa pole widzenia komandosa. Można je użyć 2 razy na bitwę.

Captain

Executioner

+10 do celności przeciwko przeciwnikom posiadającym poniżej 50% punktów życia.

Captain

Opportunist

Niweluje kary do celności oraz pozwala na zadawanie obrażeń krytycznych podczas trybu overwatch.

Major

Low Profile

Częściowa osłona (20%) liczy się jako całkowita (40%).

Colonel

In the Zone

Zabicie oflankowanego lub znajdującego się w otwartym terenie przeciwnika nie kosztuje punktu akcji.

Colonel

Double Tap

Jeśli komandos nie poruszył się, może oddać dwa strzały w turze. Ponowne użycie możliwe po 1 turze.

Panu już podziękujemy! - Klasy - Sniper | Drużyna i klasy w XCOM Enemy Unknown - XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry
Panu już podziękujemy!

Mogłoby się wydawać, że snajper potrafi tylko strzelać na długi dystans. Nic bardziej mylnego: strzelcy wyborowi w XCOM: Enemy Unknown posiadają kilka możliwych ścieżek rozwoju. Klasyczny snajper wykorzysta wszystkie umiejętności pozwalające mu na współpracę z drużyną i zabijanie pojedynczych celów: Headshot, Squad Sight, Damn Good Ground, Disabling Shot oraz Double Tap pozwolą zabić nawet najbardziej wytrzymałego przeciwnika w ciągu jednej tury. Wadą takiego ustawienia jest sam teren, w jakim przyjdzie nam się zmierzyć z wrogiem. Jeśli nie będziemy mieli pozycji zapewniającej widok na całe pole walki, nasz snajper będzie bezużyteczny.

Inną metodą rozwijania snajpera, pozbawioną wad poprzednika jest wybranie umiejętności pozwalających na walkę w ruchu, wraz z pozostałymi członkami drużyny. Snap Shot, Gunslinger oraz najważniejszy - Battle Scanner pozwolą snajperowi nadążyć za drużyną oraz wykrywać przeciwników. Zdolność In the Zone działa najlepiej, jeśli ze strzelcem wyborowym współpracuje klasa Assault lub Heavy: komandos na pierwszej linii zmusza przeciwników do opuszczenia osłony terenowej zaś żołnierz wsparcia wykorzystuje materiały wybuchowe w celu usunięcia kryjówek wroga. W tym przypadku snajperowi pozostaje strzelać do wystawionych przeciwników tak długo, jak posiada on amunicje w magazynku.