Klasy - Heavy | Drużyna i klasy w XCOM Enemy Unknown XCOM: Enemy Unknown poradnik
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019
Klasy - Heavy
Komandosi, którzy posiadają specjalizację heavy mają dostęp do karabinów maszynowych oraz wyrzutni rakiet w miejsce pistoletu. Żołnierze tego typu dysponują olbrzymią siłą ognia, służącą do zatrzymywania ataków obcych (szczególnie w trybie overwatch) oraz posiadają znaczną ilość materiałów wybuchowych, użytecznych przy niszczeniu dużych zgrupowań wrogów lub otwieraniu nowych przejść na mapie. Dobrze wycelowana rakieta potrafi zrównać z ziemią mały budynek.
Ranga | Umiejętność | Opis |
Squaddie | Fire Rocket | Postać może wystrzelić rakietę jeden raz na misję. Aby oddać strzał komandos nie może się poruszyć. |
Corporal | Bullet Swarm | Oddanie strzału jako pierwsza akcja w danej turze zużywa tylko jeden punkt akcji. Komandos może dzięki temu strzelić dwa razy na turę. |
Corporal | Holo-Targeting | Strzelanie do obcego bądź ogień zaporowy (suppression) dają pozostałym członkom drużyny +10 do trafienia danego przeciwnika. |
Sergeant | Shredder Rocket | Wystrzeliwuje słabszą rakietę, która powoduje że trafiony przeciwnik otrzymuje o 33% większe obrażenia przez następne 4 tury. |
Sergeant | Suppression | Ogień zaporowy - trafiony przeciwnik dostaje karę -30 punktów do celności. Jeśli obcy poruszy się, komandos odda w jego kierunku jeden strzał. |
Lieutenant | HEAT Ammo | Oferuje bonus +100% obrażeń przeciwko robotom. |
Lieutenant | Rapid Reaction | Jeśli pierwszy strzał w trybie overwatch trafił obcego, komandos będzie mógł wykonać kolejny atak przeciwko innemu celowi. |
Captain | Grenadier | Pozwala przenosić dwa granaty zamiast jednego. |
Captain | Danger Zone | Zwiększa obszar działania rakiet oraz Suppression o dwa pola. |
Major | Will to Survive | Jeśli komandos jest ukryty i nie został oflankowany, otrzymane przez niego obrażenia są zmniejszone o 2 punkty. |
Colonel | Rocketeer | Pozwala użyć wyrzutni rakiet dwa razy na misję. |
Colonel | Mayhem | Zwiększa obrażenia zadane przez Suppression oraz ataki obszarowe zależnie od poziomu technologicznego posiadanej broni. |
Podobnie jak klasa Assault, również Heavy może być rozwijany na kilka sposobów. Możemy stworzyć typowego grenadiera, służącego do niszczenia zgrupowań wrogów: dodatkowe granaty oraz dodatkowe rakiety pozwolą nam na zlikwidowanie pokaźnej liczby obcych, zaś HEAT Ammo upora się z uporczywymi Cyberdyskami oraz Sectopodami.
Gracze preferujący używanie klasy heavy jako wsparcia ogniowego mają do wyboru całą gamę umiejętności zwiększających skuteczność prowadzonego ognia zaporowego. Holo-Targeting, Suppression, Rapid Reaction, Danger Zone oraz Mayhem skutecznie zatrzymają każdy atak wroga, zmniejszą skuteczność ostrzału prowadzonego przez obcych oraz ułatwią celowanie towarzyszom (pamiętaj: Suppression w połączeniu z Danger Zone staje się zdolnością obszarową, zaś Holo-Targeting zwiększy szanse na trafienie każdego z ostrzelanych wrogów!).
Jak zawsze istnieje droga pośrednia - połączenie umiejętności obu kategorii daje nam postać uniwersalną, lecz nieco słabszą niż komandos decydujący się na jedną ścieżkę. Postać taka będzie mniej skuteczna w prowadzeniu ognia zaporowego lub używaniu materiałów wybuchowych, lecz będzie mogła łatwo dostosować się do zmiennych warunków panujących na polu walki.