Uniwersalne klasy postaci | Dodatki poradnik Władca Pierścieni: Podbój
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Uniwersalne klasy postaci
WOJOWNICY
Wojownicy powinni być wykorzystywani głównie w początkowych etapach każdej kampanii, a to dlatego, że dbanie o stan zdrowia postaci nie odgrywa jeszcze wtedy tak dużej roli jak w końcowych etapach. Postaci te radzę wybierać szczególnie wtedy gdy powstaje ryzyko walki w zwarciu z przeważającymi siłami wroga. Ataki specjalne wojowników są w tym przypadku bardzo skuteczne, zwłaszcza środkowy.
ŁUCZNICY
Łucznicy pod wieloma względami nawiązują do magów. Ich podstawową zaletą jest możliwość zadawania wrogom sporych obrażeń z bezpiecznej odległości. W szczególności polecam tu atak odpalany prawym przyciskiem myszy, który jest w stanie zatrzymać szarżę w wykonaniu silniejszych przeciwników. Wadą łuczników jest natomiast brak możliwości samoleczenia, tak więc ważne jest to żeby trzymać wrogów na dystans i umiejętnie staczać boje z postaciami ze zbliżonych klas, pojawiającymi się po przeciwnej stronie barykady.
ZWIADOWCY
Zwiadowcy byli przeze mnie wykorzystywani dość rzadko i do wykonywania bardzo precyzyjnych działań. Postaci te przydają się właściwie jedynie w dwóch typach sytuacji - gdy ważne jest zakradnięcie się do bestii (np. trolla lub enta) celem przeprowadzenia egzekucji, oraz gdy zależy Ci na przedostaniu się do innej strefy mapy bez wdawania się w niepotrzebne walki. W pozostałych sytuacjach proponuję ich nie wybierać.
MAGOWIE
Magowie podczas rozgrywania początkowych misji gry mogą wydawać się mało przydatną klasą, ale bardzo zyskują na znaczeniu w kolejnych etapach. Podstawową zaletą tych postaci jest to, że potrafią leczyć siebie, tak więc nie musisz się w dużym stopniu obawiać przypadkowej śmierci. Są oni ponadto wszechstronni, będąc radzić wrogów na średnim dystansie, ale i radząc sobie nieźle w zwarciu. Niestety, ich pasek energii jest bardzo krótki, tak więc nie możesz czuć się w pełni bezpieczny.