Misja 5 - W obronie Minas Tirith (cz.1) | Kampania sił dobra poradnik Władca Pierścieni: Podbój
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Misja 5 - W obronie Minas Tirith
MAPA OKOLICY:
Legenda: 1 - miejsce startu oraz punkt kontrolny; 2 - brama główna - ochraniana strefa; 3 - brama, przez którą przedostają się potwory; 4 - ścieżka prowadząca do wież oblężniczych oraz punkt kontrolny; 5 - wieże oblężnicze; 6 - balista; 7 - droga do drugiego kręgu; 9 - brama drugiego kręgu - ochraniana strefa; 9 - droga do trzeciego kręgu; 10 - brama trzeciego kręgu - ochraniana strefa; 11 - miejsce pojawiania się potworów
Wstępne informacje: Obrona Minas Tirith to bez dwóch zdań jeden z najtrudniejszych poziomów kampanii sił dobra. Przemawia za tym przede wszystkim to, że w dwóch miejscach zmuszony zostaniesz do ochraniania wyznaczonych stref, radząc sobie z przytłaczającą przewagą sił przeciwnika. W ramach pocieszenia dodam jednak, że w trakcie rozgrywania tej misji nie spotkasz żadnych wrogich bohaterów.
Zadanie 1: Broń bramy głównej
Sugerowana klasa postaci: mag
To właśnie zaliczenie pierwszego zadania sprawi Ci najwięcej kłopotów. Ważne będzie nie tylko umiejętne wymijanie sił wroga, ale także doskonałe poznanie i wykorzystywanie ataków specjalnych sterowanej postaci. KONIECZNIE wybierz maga, gdyż tylko wtedy będziesz mógł zagwarantować sobie zwycięstwo. Zaczynasz niedaleko bramy (1 na mapie). Zwróć uwagę na znajdujący się tu punkt kontrolny (2 na mapie), z którego być może będziesz musiał za niedługo skorzystać. Wkrótce wyważona zostanie główna brama (3 na mapie), co zaowocuje pojawieniem się pierwszych grup potworów [#44]. Orki atakuj standardowym atakiem błyskawicami oraz dwoma akcjami specjalnymi, aktywowanymi środkowym i prawym przyciskiem myszy. W przypadku średniego ataku podbiegaj do wrogów. Podpalając bestie atakuj z kolei z dystansu.
[#44]
Niezwykle ważne jest to żeby na bieżąco leczyć swoich sojuszników. Pamiętaj o tym, że możesz dość łatwo lokalizować ciężko rannych wojowników ponieważ nad ich głowami będą pojawiały się charakterystyczne zielone ikonki. Po upływie około 50 sekund wokół oznaczonej strefy pojawią się dwa trolle. Nie wybieraj zwiadowcy ponieważ za dużo czasu straciłbyś na próbach zaskakiwania bestii (każdą należałoby zranić dwukrotnie). Zamiast tego pozostawaj w ciele maga i za wszelką cenę unikaj obrażeń [#45]. Najpierw zajmij się trollami, a następnie eliminuj te potwory, które pojawią się wewnątrz okręgu. Na szczęście w końcowej fazie walki nadciągną posiłki. Nie przejmuj się jeśli wróg zacznie zdobywać przewagę na 15-20 sekund przed końcem, bo i tak wcześniej zadanie to dobiegnie końca.
[#45]
Zadanie 2: Spal wieże oblężnicze orków
Sugerowana klasa postaci: wojownik lub mag
Jeśli chcesz, możesz teraz dokonać zamiany na wojownika, choć w pełni możliwa jest dalsza zabawa w ciele maga. Skieruj się na południowy-zachód, a konkretnie w stronę schodów (4 na mapie). Tu warto już wybrać maga jeśli nie jest to w danym momencie Twoja aktywna postać. Przebijaj się teraz do miejsca, w którym znajdują się wieże oblężnicze (5 na mapie). Do ich niszczenia polecam używać ognistego ataku maga, odpalanego prawym przyciskiem myszy [#46]. Zadanie to możesz też jednak rozwiązać w nieco inny sposób, a mianowicie wybierając zwiadowcę. W takim przypadku dobrze byłoby zabić po drodze kilku magów, a następnie przedostać się z użyciem kamuflażu do balisty (6 na mapie). Ja mimo wszystko polecam jednak bezpieczniejszy wariant zakładający wykorzystanie zdolności maga, tym bardziej, że w walkach będą Ci towarzyszyły sojusznicze jednostki, które odwrócą uwagę większości potworów. Uwaga! Nie pozostawaj w bezruchu po przedostaniu się na mur z wieżami oblężniczymi ponieważ nad planszą krążą Nazgule, przez które mógłbyś zostać porwany!
[#46]