Misja 7 - Zburzenie Shire (cz.1) | Kampania sił zła poradnik Władca Pierścieni: Podbój
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Misja 7 - Zburzenie Shire
MAPA OKOLICY:
Legenda: 1 - miejsce startu oraz punkt kontrolny; 2 - budynki hobbitów; 3 - balisty; 4 - miejsce pojawienia się Drzewca; 5 - most prowadzący do zachodniej części planszy; 6 - balisty; 7 - punkt kontrolny; 8 - miejsce pojawienia się Gandalfa
Wstępne informacje: Ostatnia misja gry jest z oczywistych względów bardzo trudna. Domyślam się, że dużo kłopotów sprawi Ci zarówno zniszczenie Hobbitonu, jak i pozbycie się Gandalfa, czyli finałowego "bossa" kampanii sił zła. Musisz się bardzo pilnować, bo w przeciwnym wypadku w błyskawicznym tempie stracisz wszystkie przydzielone przez grę życia.
Zadanie 1: Zniszcz Hobbiton
Sugerowana klasa postaci: mag lub łucznik
Generalnie całą tę misję za wyjątkiem końcówki najlepiej będzie przechodzić w ciele maga. Dość regularnie będziesz tracił zdrowie, w rezultacie czego ważną rolę odegra szybka regeneracja. Opcjonalnie mógłbyś zaszaleć w ciele łucznika, ale musiałbyś nieporównywalnie więcej czasu spędzić na unikaniu ataków hobbitów, entów czy przeciwników okupujących balisty. Zmagania rozpoczynasz w prawym górnym rogu planszy (1 na mapie). Na wrogów wpadniesz już przy pierwszym rozwidleniu [#129]. Możesz oczywiście atakować enty i hobbitów, ale musisz wiedzieć, że na miejsce pokonanych wrogów szybko pojawią się kolejni. W rezultacie warto zawsze eliminować tylko te jednostki, które zagrażają życiu sterowanej przez Ciebie postaci, a pomiędzy innymi przemykać bez wdawania się w niepotrzebne starcia. Uważaj także na latające nad planszą bestie, nie pozostając na dłużej w jednym miejscu.
[#129]
W pierwszej kolejności radzę zająć się centralnym budynkiem farmy (2 na mapie), a to dlatego, że będziesz tu działał na otwartym terenie, co znacząco ułatwi Ci sprawę. Po zbliżeniu się do farmy korzystaj z ataków ogniowych [#130], a płomienie zaczną stopniowo trawić budynek. W międzyczasie musisz naturalnie odpędzać się od ataków sił wroga. Nie zbliżaj się ani do entów ani tym bardziej do kapitanów ponieważ jest to zazwyczaj równoznaczne z szybką śmiercią. Najbezpieczniejsza taktyka zakłada wycofywanie się do punktu startu po każdorazowym wypuszczeniu kuli ognia, choć możesz też chować się na otaczających budynek polach, przeskakując umiejętnie nad płotkiem.
[#130]
Następnie dobrze będzie skierować się do dwóch domostw zlokalizowanych na południe od farmy. Nie polecam ścieżki prowadzącej od punktu startu ponieważ będzie ona oblegana przez hobbitów i enty, a ponadto niektórzy wrogowie będą zmierzali w Twoją stronę. Zamiast tego ponownie skieruj się do zniszczonej już farmy, po czym skręć w lewo [#131]. Taktyka walki pozostaje tu właściwie bez zmian. Wypuszczaj więc kulę ognia z odpowiednio dużej odległości, po czym wycofuj się w bezpieczne miejsce celem odczekania na ponowne załadowanie tej umiejętności. W taki właśnie sposób pozbądź się obu celów.
[#131]
Na koniec pozostały trzy budynki zlokalizowane na północny-zachód od farmy. Także i w tym przypadku zdecydowanie nie polecam wybierania wąskiej ścieżki, prowadzącej bezpośrednio od punktu startu. Zamiast tego ponownie rozpocznij podróż od okolic zniszczonej farmy. Musisz się tu niestety pilnować ponieważ trzy ostatnie budynki są bronione przez dwie balisty (3 na mapie). Zniszcz co najmniej jedną z nich, a to dlatego, że udany strzał z balisty może błyskawicznie pozbawić Twoją postać życia. Zabezpiecz teraz okolice drugiej balisty i wykorzystaj ją do zniszczenia co najmniej jednego celu [#132]. Z pozostałymi zabudowaniami uporaj się już w doskonale poznany sposób, w dalszym ciągu unikając entów, kapitanów i innych potężniejszych jednostek wroga.
[#132]